vrijdag 17 oktober 2014

"Nieuwe ervaringen"


Het wonen in de binnenstad biedt vele voordelen. Nadeel is alleen wel dat je nergens zomaar even je auto neer kunt zetten en dat is voor onze jongste erg vervelend als ze Isabel bij ons brengt en naar haar werk moet, ze werkt en woont ook in de binnenstad.

Daarom is er de afgelopen tijd gezocht naar een geschikt vervoermiddel:

De bakfiets


en na enig onderzoek bleek


Dat je vele euro's kunt besparen als je hem zelf in elkaar zet 


Ik heb een knappe schoonzoon. Die doet dat even in 2 avonden. 

Onze middelste gebruikt hem al jaren in Maastricht en tot grote tevredenheid zitten Laurens en Valentijn er nog  steeds in.


Nog zo'n nieuwe ervaring: 

Isabel voor het eerst in een winterjas. Het leverde haar mams een rood hoofd en heel wat gewurm op want ons prinsesje wilde hem beslist niet aan.
Kleine meisjes maken best veel lawaai……..

Met haar muis en de speen was het leed weer gauw geleden.


Kijk, kruipen. Dat is wat ze wil. De bewegingen zijn er en er wordt flink geoefend.
Het is alleen wel een grappig gezicht met haar korte beentjes. 


Onze Laurens van 7 is helemaal in de gloria:

HIJ HEEFT HUISWERK!!!!!

Hij is er dolblij mee. Ik houd jullie op de hoogte of hij er over een jaar nog zo over denkt.


Over nieuwe ervaringen gesproken:

Blokjes 39, 40 en 41 van de Stonefields.: "Mirror, mirror". Ze kosten mij best wel hoofdbrekens ondanks dat Susan schrijft:
"Very easy block to applique. Find an interesting print to place in the centre oval."

Oh wat had ik me hierop verheugd. Kon niet wachten om het te maken. De "very interesting prints" lagen al heel lang klaar…...


Maar het afbeeldinkje werd te bobbelig waardoor ik het lijstje er niet netjes omheen kreeg. En nou zegt Susan: klaar is klaar en goed is goed. Helaas, Ik was er niet tevreden over.

Dus eerst het lijstje weg, daarna de afbeelding weg, en toen maar alles weg.


En ik ben gisteravond opnieuw begonnen


Het werd heel erg laat en vanmorgen heel erg vroeg……..


Maar nu ben ik tevreden en weet ik hoe ik de andere 2 ga doen.

Overigens gaan we op veler verzoek toch nog even door met het verstrekken van  "BOM-Stonefieldspatronen". Er zijn weer nieuwe onderweg naar Den Bosch zodat de spijtoptanten zich alsnog kunnen melden bij ons.

We zullen volgende week op de beurs ook patronen meebrengen en ik zal mijn blokken tot nu toe ook in de kraam hangen.

 Voor verdere info zie aan de linkerkant van het blog de link of stuur een mail naar wietske.meinders@hotmail.com.

Nu maar gauw aankleden, straks staan de cursisten op de stoep.

Alvast een fijn weekend

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

Judith zei

Fijn weekend en tot snel, x

patricia zei

Leuk al die nieuwe ervaringen!
En kleine meisjes weten zeker heeeel goed wat ze willen en NIET willen haha.
Wat een gave bakfiets zeg, daar gaan ze heel veel plezier van hebben.
Fijne dag, groetjes Patricia

M Verheij zei

Heel veel plezier vandaag,bij mij komt Jeanneke vandaag latten.Heel gezellig.

Suuske zei

Hou vast dat enthousiasme Laurens!!!

Marguerite zei

Een echte meid die weet wat ze wil. Leuk hoor! Je blokjes worden ook mooi. En rond werk is strontwerk zei mijn vader altijd. Hij bedoelde dan rondwerk van hout, hij was timmerman. Maar geld bij stof bet zo.

Elza zei

Weer een heerlijk verhaal en jullie meisje doet ook al een poging om te kruipen dat is mooi. Wat handig die bakfiets lijkt me mooi daar bij jullie in de stad.
De quilts worden super ik ben nog aan het knoeien met het scheurvlies zal wel iets fout doen maar ga ook verder. Groeten en een fijn weekend zal wel weer druk worden.

Anita Vlijtige Handjes zei

Dat wordt straks een prinses op haar troon in de bakfiets. Lekker handig :-) Wietske ken je het wieltje om naden te drukken? Het is super handig en de helft van het leed is geleden. Wel op de achterkant van de stof gebruiken. Ik heb er veel plezier van bij de Gossip.
Fijn weekend

Petra Tiehuis zei

Wietske je maakt het jezelf onnodig moeilijk, het plaatjes stofje kan je gewoon oprijgen zonder inslag de rafeltjes vallen later onder het lijstje, het is dan ook niet zo dik als je het lijstje er boven op gaat appliceren.
Veel plezier met de Stonefield

Anny zei

Ja, Petra heeft gelijk! Maar het resultaat met de groene ruitjes is keurig hoor. En... Mijn huiswerk is bijna af. Niet verder vertellen hoor maar ik moet alleen het laatste blok van deze maand Stonefields maken. Dat soort huiswerk blijft leuk. Van Laurens wachten e het maar even af. Gezellig weekend. Anny.

Bosch melkmeisje zei

De foto van Isabel met haar nieuwe winterjas is zóóó schattig!

Groetjes,
Renée

Floor zei

Wat gaat dat toch snel met kleine Isabel, nu al kruipen!
Wat een beeldig plaatje heb je in je laatste blokje.
Helemaal niet makkelijk te maken, de eerste keer blijkt dat dus, maar de aanhouder wint, ziet er nu heel mooi uit.
Kan me voorstellen dat je het over hebt gemaakt en dat je dan doorgaat totdat het klaar is, dan kan je pas lekker slapen.

marion zei

wat een lief blauw stofje in de rand, uit je eigen winkel? Zou precies in Jane passen. Tot volgende week

Evelyne zei

Hi Wietske, goed hè zo'n bakfiets. Inge mijn dochter heeft er ook een en kan er heerlijk mee naar het strand met de kinderen.
Wat leuk , dat Isabel al zo heerlijk kruipt en de wereld gaat verkennen.
Je laatste blokje is erg leuk met dat groen.
Liefs, Evelyne