dinsdag 21 oktober 2014

"Little Princess"…….


Een paar dagen geleden kreeg ik een berichtje van Juud (klik) binnen op mijn telefoon.
"Wietske, is jullie winkel maandag dicht, en ben je thuis? Ja hoor ik ben er en Isabel is er ook in de middag.
Dan komen Susan en ik naar je toe want Susan wil haar laatste dag voor vertrek graag bij jou doorbrengen."

Kijk, en dat vind ik nou heel erg leuk!! Helemaal als Herman besluit om een dagje vrij te nemen om de honneurs waar te nemen met onze kleine meid, zodat ik ongestoord kan genieten van aangenaam gezelschap.

En ik zette een kaarsje neer en koek en pepernoten. Niet te veel want inmiddels heb ik al wel geleerd dat Susan geen grote eter is en al helemaal niet snoept…….


Ik had vragen over The little Prince dus we konden gelijk helemaal los.


En Susan pakt het cadeau uit dat Herman voor haar gekocht heeft. Een mooi boek met typisch Bossche schilderijen, geschreven in het engels.


En ik verbaas me iedere keer weer over het gemak waarmee Susan appliceert, en waarmee ze haar werk weer wegstopt.

  
En terwijl Herman op Isabel past, wachten wij in het zonnetje op de boot. Voor Juud een mooi moment om de omgeving te verkennen.


En dan gaan we genieten van een prachtig stukje natuurgebied op en onder Den Bosch


Stuk geschiedenis

  
En we genieten vooral van elkaar


En oh gelukkig, het blijft droog, zelfs een waterig zonnetje vergezelt ons


En als we weer binnenvaren staat Herman al boven op ons te wachten
We drinken een snelle thee op de Markt want Isabel is moe, de dames doen wat boodschappen en voordat we het weten komt de mamma van Isabel uit haar werk.


Heel toevallig, Judith en Judith
allebei ervaringsdeskundig met een prematuur kindje


En de expert luistert, analyseert en adviseert


Maar ze vindt mijn "row of the week" also "very interesting"


"He Juud, wil je zien waar mijn winkel komt?


Kijk daar beneden. leuk hè?"


Herman kan nog wel wat advies gebruiken over linialen, cirkels, scharen en ander, voor ons, zulk belangrijk materiaal


En de dag vliegt voorbij.


Kijk, Juud is ook begonnen met "the little Prince"


Prachtig wordt het  nu al


Er worden zakelijke afspraken gemaakt. 


Mijn Prince wordt een Princess  met rose- en bruin tinten en in het voorjaar zal het patroon officieel op de markt komen. Dit zijn slechts werkbladen, waar ik overigens goed mee uit de voeten kan, maar we zullen rustig moeten wachten tot Susan er een perfect patroon van gemaakt heeft.


Tegen 7 uur vertrokken mijn gasten. Ik heb genoten van Susan die bij ons allemaal een heel warm en bijzonder plekje heeft, maar ik wil toch vooral Juud heel erg bedanken dat ze ons in de gelegenheid heeft gesteld Susan te ontmoeten en haar voor bijna 2 weken onderdak heeft geboden tussen alle bezoeken door!!!!

En nu? 

We gaan over tot de orde van de dag en ons voorbereiden op 4 dagen beurs in Veldhoven.

Morgen weer meer

fijne dag

groetjes

Wietske

22 opmerkingen:

Tineke zei

wat hebben jullie weer een fantastische dag gehad
gr Tineke

Saskia zei

Wat ontzettend leuk dat ze nog even terug kwam! Dat moet een dag met een gouden randje voor je geweest zijn. Spreek je snel! Dikke kus Xas

Judith zei

Het was een leuke, gezellige dag die net als alle anderen is omgevlogen! Dank je wel voor de gastvrijheid, fijne dag

miekequilt zei

Wat een topdag hadden jullie. Heerlijk !!

Rita zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie samen gehad, en fijn dat we mee mogen lezen. Gr. Rita

quilting Jeannet zei

Dat zal vast heel gezellig zijn geweest in zulk gezelschap, en Den Bosch is natuurlijk prachtig om mee af te sluiten.

Hermie zei

Wat een gezellige dag,daar kun je nog lang van nagenieten

Heleni van Til zei

Wat enig dat Susan nog even bij je wilde komen. Dat zegt genoeg hè.
Je zou bijna moeten afkicken van haar bezoek aan jou.
Succes met de voorbereidingen voor Veldhoven.

Supergoof zei

Heerlijk verhaaltje rondom een bijzonder mens.
Wat was het leuk hè,...
:o)

Annie Kingma.Bonnema zei

WAT super gezellig allemaal.
Lijkt me mooi de Princess
Groetnis Annie

Floor zei

Alweer zo'n leuk verslag Wietske! Heb bij Judith ook al zo genoten van haar belevenissen met Susan. Wat bijzonder is dat toch, om zo Holland te laten zien en te genieten van haar deskundige adviezen.
De boottocht is prachtig dat heb ik zelf ook al eens ervaren.
Nu maar weer over tot de "gewone" dagen, hoewel ik die bij jouw nooit gewoon vind hoor. Jij beleeft altijd zoveel met je gezellige winkel en al haar bezoekers.

Martine zei

Wat een gezellig blogje heb je weer geschreven.

Elza zei

Dit was wel een dag met een gouden randje wat fijn. En nu weer gewoon door.
Groetjes Elza.

Inge Slaats zei

Wat leuk en gezellig! Dit was vast en zeker een top maandag. Ik geniet mee via je blogverhaal.

Phyllis zei

Top hoor, wat enig dat zo'n bijzondere reis bij jullie afgesloten werd. En nu maar nagenieten... en steekjes zetten.

Anny zei

GEweldig! Een dag met een sterretje. Volgens mij moet Suzan een ijzeren constitutie hebben! Wat een uithoudingsvermogen. Oei, heb ik het goed als er in het voorjaar weer een nieuwe BOM aankomt? Iets met kleine prinsjes of prinsesjes?

Annelies zei

Een mooi iets om op terug te kijken.

Anita Vlijtige Handjes zei

Wat een heerlijke dag. Je had je stad denk ik op geen mooiere manier kunnen laten zien. Het is een prachtige tocht.
Succes met de beurs.

Saskia Smit zei

Wat ontzettend leuk allemaal. Kleine isabel haar eigen quilt..

marion zei

wat een heerlijk cadeuatje, een extra dag met susan, en wat een mooi boek hebben jullie haar gegeven. Een topdag, tot vrijdag.........

Bizzy Martine zei

Wat een gezellige dag!!!
Grtjs, Martine

Bosch melkmeisje zei

Lijkt me een heerlijk dagje voor jullie allemaal! Zie je komende vrijdag denk ik nog wel op de beurs.

Groetjes,
Renée