woensdag 26 februari 2014

3 dagen oud…….



Zijn Daniël en Isabel nu!!!

En tot nu toe gaat het goed met hen. Isabel is al van de beademing af, Daniël mag dat waarschijnlijk vandaag.

Maar de verpleging heeft ons op het hart gedrukt:

In de eerste week leven we van uur tot uur!!!

Ongelooflijk, wat een kleine frummeltjes. Ieder slechts 1 kilo. En natuurlijk had ik dit al vaker gezien maar nu zijn het je eigen kleinkinderen.

Dat het nu wel eens helemaal goed kan komen begint een beetje tot ons door te dringen, de afgelopen dagen hadden we dat besef niet zo.

De zorg op de NICU in Veldhoven is fantastisch.
Geweldig om te zien met wat voor routine, maar vooral met welke liefde de handelingen verricht worden.

En het verblijf in het Ronald Mc. Donaldhuis. Heerlijk dat de jonge ouders daar kunnen zijn. Zomaar even naar je kinderen kunnen lopen, wanneer je maar wilt zonder gedoe en zonder reistijd.

Herman stond er gisteravond te koken alsof hij thuis was.

Ik heb weer zin in borduren, gisteren heb ik geprobeerd op randjes-wijze hun namen en geboorte datum op de lap te zetten.

Therapie noem je zoiets……...



In de huiskamer hangen overal quiltjes


En prachtig speelgoed in overvloed


Waar wij  helemaal blij van worden zijn al jullie berichtjes en reacties.

Het doet ons onvoorstelbaar goed dat er zoveel mensen met ons meeleven!!!!
Heel erg bedankt, ontzettend lief!!!!!


Over een paar dagen weer een berichtje.

groetjes

Wietske






58 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een spannende tijd voor jullie allemaal. Veel sterkte !

Anoniem zei

fijn om te horen,
weet dat we aan jullie denken
Tineke

Elizabeth Pienaar zei

I am so glad to hear that they are OK. Best wishes to the parents and the grandparents
Elizabeth in Cape Town

Nardy Beltman zei

Wietske, dat zal een spannende tijd week zijn geweest. Ik heb even de blogjes teruggelezen. Heel veel sterkte en hopelijk gaat de zorg over in genieten. Hartelijke groet van Nardy

Judith zei

Wat goed om dit ge mogen lezen, fijn dat je even blogt!

Atelier Hartendief zei

Hoi Wietske,
Wat spannend allemaal, heel veel sterkte, het komt vast goed!
Groetjes Marijke

Ester Verhorst zei

Fijn dat het goed gaat Wietske...jullie kunnen nu voorzichtigjesaan heerlijk gaan genieten van de 2 kleintjes. Veel geluk en dan mogen we jullie toch nu wel een beetje feliciteren met het babygeluk...Liefs, Ester

miekequilt zei

Wat een goed bericht. We duimen dat het zo mag blijven. Veel liefs.

Herma zei

Dit gaat goed komen. Moed houden en sterkte voor jullie allemaal.

Ans zei

Oh oh, wat spannend allemaal! Heel veel sterkte voor iedereen!

sandrarobben zei

Oh wat heerlijk dat het goed vooruit gaat! Nu durf ik voorzichtig te feliciteren. Nog heel veel moed beleid en trouw voor de komende tijd en dat het goed mag blijven gaan.

Jeanneke zei

Ik blijf mijn kaarsjes branden voor jullie, voor vertrouwen, moed en kracht.
Liefs,

Jeanneke.

susana zei

Heb ze lief!!
Er branden 2 kaarsjes!

quilting Jeannet zei

We hebben het er hier thuis elke dag over Wietske en leven met jullie mee.Dat het maar net zulke mooie kinderen mogen worden als onze eigen Jorrit. Die woog 1340 gram.

Irene zei

Fijn zeg, dat het naar omstandig heden zo goed gaat. Dat geeft moed.
En ze zijn op de beste plek die er nu voor hen is. Dikke pluim voor hun allemaal.

Sterkte, Irene

Anoniem zei

goed om van je te horen. Ik blijf mee duimen dat het zo goed blijft gaan als je nu vertelt.Dan wordt het pas echt genieten voor je dochter , schoonzoon en jullie als opa en oma.
Marleen.

Ineke B zei

Gelukkig zijn het vechtertjes!

Wens jullie allemaal veel sterkte in deze emotionele tijd en dat de zorgen overgaan in genieten!

Liefs, Ineke

Rya, Rotterdam zei

Wat een heerlijk nieuws, Wietske. Wat fijn dat het zich een beetje stabiliseert.
Ach, 2 pond.... zo klein!! Hier brandt voortdurend een lichtje bij Maria voor de hummeltjes en voor ouders/grootouders. Hou vol hè, jullie allemaal!!
Groet, Rya, Rotterdam

Marja zei

Fijn dat de eerste berichten positief zijn!
We duimen, bidden en branden allemaal mee met jullie...

Groet,

Anoniem zei

Goed om te horen dat het gped gaat! En wat een super idee om deze gebeurtenis te verwerken in je randjeslap. Wordt het toch weer een dagboek ;) ik denk veel aan jullie. Liefs Mandy

Hermie zei

Zo spannend allemaal, ik denk aan jullie en hoop met jullie mee xat alles goed gaat komen.dikke knuffel.

Geke Vermeulen zei

fijn weer wat van je te lezen , en wat goed dat Isabel al van de beademing is en Daniel misschien ook al snel. Ook hier leef ik mee. Heel veel sterkte voor de komende tijd en iik duim dat het goed blijft gaan, groetjes
Geke

Marjan zei

We blijven duimen, Wietske!

Anita Vlijtige Handjes zei

Ook al is het nog vroeg ik wil je graag feliciteren. Die twee wondertjes zitten in je hart en met jullie familieliefde moet het zachtjes vooruit gaan.
Groetjes Anita

Brigitta zei

Oh wat heerlijk weer wat van je te horen. Ze zitten steeds in mijn gedachten hoor. Heel veel sterkte de komende tijd en dat het goed mag blijven gaan. Lieve groetjes,
Brigitta

Cisca Heiden van der zei

Wat fijn dat het zo goed met ze gaat, heel veel sterkte de komende tijd!
Groetjes, Cisca

Lida zei

Fijn een goed bericht en wat zijn ze dus nog klein! Sterkte en geniet maar van deze wondertjes, groetjes
Lida

Anoniem zei

Wat ontzettend fijn dat het goed gaat met de kleintjes. Natuurlijk zijn ze er nog niet, maar dit is een goed teken en iets meer hoop. Leuk dat Herman lekker aan het koken is. Ja dat kan daar allemaal. Heb net na de opening een rondleiding gehad in het huis, geweldig is het er en inderdaad zo fijn dat je naar de kinderen kan gaan wanneer je maar wilt.
Uiteraard nog steeds heel veel sterkte en knuffels voor de kleintjes.
Groetjes, Lenny

Lupineke zei

Oh wat spannend allemaal Wietske, maar gelukkig dat de eerste dagen goed verlopen zijn en dat jullie nieuwbakken kleinkindjes in zulke goede handen zijn! Voor jullie en de papa en mama heel veel sterkte gewenst met alle zorg en spanning, dikke knuffel Lupineke!!

Monica zei

Wietske en Herman, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinkindjes Daniël en Isabel, ook voor de ouders natuurlijk Het blijft de komende tijd nog heel spannend, hou je taai!

Anoniem zei

Oh, wat spannende, maar ook zulke wondertjes!! Jullie allemaal gefeliciteerd met deze kleintjes. Het zullen nog spannende weken worden, maar ze zijn in goed handen. Sterkte voor de komende tijd!

Lieve groet,
Elise

Heleni zei

Dit is al een positief berichtje Wietske. Wat fijn dat je daar kunt zijn, dat geeft wel meer rust voor jullie allemaal.
Heel veel sterkte verder.

Elza zei

Fijn dat deze drie dagen om zijn tel daar iedere dag weer eentje bij en ze worden steeds sterker. Maar voor iedereen is het heel erg spannend , heel veel sterkte allemaal.

Bernadette van Gils zei

gelukkig een voorzichtig positief berichtje. hopelijk blijft het goed gaan en daar duim ik voor. sterkte voor jullie allemaal
groetjes
Bernadette

Johanna Zweden zei

Fijn om te lezen dat het goed gaat met ze, sterkte
Denk aan jullie

Je borduurwerk, en quiltje zijn mooi
Fijne dag groetjes Joke

betty prins zei

Ik hoorde het net van Monica dat jullie kleinkindjes al geboren zijn. Al mijn goede wensen stuur ik naar jullie en veel sterkte voor iedereen.

Rian, zei

Dag Wietske,
Vanaf het "bijna van start met het atelier" moment lees ik jouw gezellige blogjes.
maar van reageren was nog niet gekomen, geloof ik.
Nu wil ik toch even laten weten dat ik heel blij ben voor jullie dat de hoop op een goed verloop een beetje gaat groeien en het besef gaat komen dat het mogelijk is dat ze over een (hele) poos in hun eigen bedjes liggen.
Ik wens jullie en de ouders veel sterkte.

Groetjes,
Rian

Marguerite zei

Gisteravond had ik het met Brigitta nog over jullie kleintjes. Hoopte gauw wat meer te horen. Gelukkig hou je ons op de hoogte. En ben ik blij om te lezen dat het doordauwertjes zijn en dat het goed met ze gaat. Heel veel sterkte. Ook hier in Friesland denken we veel aan jullie allemaal.

Floor zei

Ach wat een ukkies.... nog maar 1 kg! Maar fijn te horen dat het goed met ze gaat.
Kan me zo goed voorstellen dat jullie elke dag in spanning zitten, want ze zijn zo klein en kwetsbaar.
Gelukkig wordt er goed voor ze gezorgd en ook voor de trotse ouders.
Ik wens jullie allemaal veel kracht en sterkte, en ook natuurlijk heel veel genieten van het kleine grut, ook al is dat nog niet echt knuffelen.
Maar ze voelen vast jullie aanwezigheid en liefde.

Judith zei

wat een goed bericht toch! veel sterkte nogmaals voor de komende tijd!

Ageeth Dorsman zei

Zat ik een tijdje zonder internet, lees ik dus nu pas, dat jullie oma en opa zijn geworden van kleine Isabel en Daniel, Wat een groot wonder, twee van zulke piepkleine kindjes.. ik heb zelf op de neonatologie afdeling van een ziekenhuis gewerkt en heb mij zo dikwijls verwonderd over de levenskracht en sterkte van deze hummeltjes, en nu, zoveel jaren later, is de zorg alleen nog mast verbeterd. Zo te lezen doen ze het heel goed! Heel veel sterkte gewenst in deze eerste spannende dagen, en natuurlijk ook volop genieten, hoor!
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Een heel voorzichtig "gefeliciteerd" en een knuffel(tje) voor Isabel en Daniel.
Jeanny (zonder)

marga zei

O wat fijn om te horen dat het met de kindjes goed gaat. Ik wens jullie allemaal het allerbeste.
Lieve groeten
Marga

Handige Handjes zei

Wat fijn om te horen dat broer en zus het zo goed doen......Klein maar dapper!! Die komen er wel....samen zijn ze sterk, met lieve ouders, opa's en oma's en andere verzorgers om hen heen....Het allerbeste toegewenst!

bep zei

Ook ik durf jullie voorzichtig te feliciteren, fijn voor jullie dat het hele spannende er een beetje af is, nog veel sterkte met alles ,
Bep

Bosch melkmeisje zei

Wat fijn dat het goed met ze gaat! De eerste dagen zijn het belangrijkst. Toch houd ik mijn vingers nog even gekruist.

Liefs,
Renée

Anoniem zei

Bij de oprichting van het RMCD huis was er een oproep om een quilt te maken voor t huis, wij hebben met ons quiltgroepje toen een boxkleed gemaakt, er is toen vooraf ook een tentoonstellinkje geweest ervan.

Gefeliciteerd met Uw 2 kleinkindjes, stapje voor stapje vooruitkijken en toch een klein beetje genieten..

Richt zei

Voorzichtig een beetje genieten....ooh het is nog zo pril en spannend!
Fijn dat je weer even lekker kon borduren!
Wens jullie alle goeds toe en sterkte in deze nog spannende tijd.
Lieve groet,
Richt

Quibi zei

wat ontzettend fijn,te lezen dat het goed gaat met die kleine hummeltjes! Ik blijf gewoon heel hard duimen, dat het vooral goed mag blijven gaan!!

nelleke zei

ohhh Wietske...wat is het spannenddddd.... maar de namen zijn mooi, en de eerste uurtjes al voorbij...eentje van de beademing af...ieder uur telt ja.

veel sterkte nog met de kliene frummeltjes, oma.


liefs


Nelleke

Ineke Hulzebos zei

Oh...maar 1 kilo? En nu al van de beademing af, wat zijn dit kleine toppertjes. Veel sterkte en liefde!

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel veel sterkte , en ja het komt heel dichtbij, als het je kleinkinderen zijn die is het gazen huisje liggen.,Mag alles goed komen
Groetnis Annie

Marina Roos zei

Hoi Wietske,

Veel sterkte in deze tijd en ook voor de mama en papa. Ik moet er niet aan denken om in hun schoenen te staan.

Probeer een beetje te genieten van de ukkies en ik hoop dat alles goed zal komen.

Liefs Marina (van bij Francoise)

Rennie zei

Natuurlijk leven we met jullie mee. Heel veel kracht gewenst de komende dagen.

wilma oud zei

Ik ben ook heel blij dat het ietsje pietsje beter gaat en leef enorm met jullie mee. Liefs van Wilma

Conny's-blog zei

Fijn dat het wat beter gaat met die kleintjes zeg. Lekker van elkaar genieten hoor.......................liefs.Conny

Anny zei

Inmiddels zijn we weer wat dagen verder. Hoe het nu is weet ik natuurlijk niet. Maar dit bericht is in ieder geval een goed bericht. Ik denk vaak aan jullie.

Evelyne zei

Lieve Wietske ik wil je voorzichtig feliciteren met je nieuwe kleinkindjes!
Ik blijf hopen voor je dat alles goed blijft gaan.
het kaarsje brand nog, maar niet alleen voor je kleinkinderen, ook voor Hans mijn lief die ik dit weekend naar het ziekenhuis heb moeten brengen met een hartinfarct.

Hopelijk komt voor ons beiden alles goed.
Sterkte verder en liefs, Evelyne