vrijdag 7 september 2012

Innerlijke tweestrijd.......



Zal ik alle informatie in 1 blogje proppen of zal ik nu eentje maken en morgen weer een?
Nou, vooruit, ik maak nu een lange dan hebben jullie heel wat te lezen. Pak er een kop koffie of thee bij en geniet. Mocht het jullie wat te lang worden kun je de keus maken om halverwege te stoppen en niet meer verder te lezen.......... Morgen is er weer een dag.

De dag begon al leuk bij Marleen. zoals jullie weten houdt zij, samen met haar man Bert en heel veel vrijwilligers, zondag open huis en ze combineert dit met een schitterende tentoonstelling van alle cursisten van het afgelopen jaar. Ze is al een beetje begonnen met inrichten en omdat ik zondag niet kan komen mocht ik alvast eens kijken wat voor moois er allemaal te zien is.
Een van de cursisten maakt zelf hoeden en die moesten natuurlijk wel geshowd worden.








En dan nu verder met de quilts die al opgehangen zijn.



 Droomdekentjes! Daarvan maakt Marleen er ook altijd een paar.





En dan het kersthoekje:





Maar er is ook nog zoiets als een quiltles natuurlijk. Daar kwamen we eigenlijk voor. We zouden het met al dit moois haast vergeten.


Het boxkleed voor de nieuwe baby schiet al aardig op en daar heb je zowaar de Jules ook weer. Ik had hem mee genomen om te laten zien, en op deze manier kon ik hem ook nog even goed fotograferen.




 Cissy is zo blij dat we een goeie juf hebben. Samen worstelen ze zich er wel doorheen. ik heb hier echt respect voor. Dit is nog eens wat anders dan mijn simpele log cabin.




En daar hebben we mijn meisjes ook weer

 Jullie zien hier nog een paar gaten bovenin. Ik heb erg lang nagedacht wat ik daar zou doen maar gisteravond besloot ik dat daar een paar harten komen.


Dit is dan het eindresultaat van mijn eerste lap. Om het er goed op te krijgen moeten de dames even zijwaarts op de foto, en klim ik op een kruk. Je moet er wat voor over hebben om de meiden tevreden te houden en om ze er voordelig op te krijgen nietwaar?


Met een detail van de harten.


En dan nu op weg met de 2e lap.

Zusje had gezegd dat ze eerst resultaten wilde hebben voor ze iets opstuurde. Ik weet het niet hoor, of ze kon echt niet langer wachten om het te laten zien of de druk van grote zus lag te zwaar op haar schouders. maar kijk hoe zulke mooie dingen ze maakt. Dit is deel 2 van de Blomkes en Flinterkes.




Ze is ook al begonnen met borduren. Dit is de winter van de 4 jaargetijden van Rie Cramer. de patronen zijn haar keurig toegestuurd door Marga. Ze hebben samen contact gehad hierover en Marga had ze niet meer nodig. Zusje heeft ze alle 4 gekocht en is er erg blij mee. Zusje is al behept met hetzelfde virus als wij allemaal. Ze-wil-ook-10-dingen-tegelijk-doen.


Nou en weet je wat ik nog gauw gemaakt heb eergisteravond? Ziet er  beetje lullig uit hè zo onder al dat moois wat ik heb laten zien. Er komt nog veel meer bij bovenop mijn plompje....


Veel plezier met lezen en kijken, geniet er van.

Marleen en Bert en de rest van de crew heel veel succes zondag, en geniet van het mooie weer! Het wordt vast een prachtige dag.

Jullie kunnen overigens vanaf 11 uur bij Marleen in Helmond terecht aan de Emmalaan.

Prettig weekend alvast, maar er komt vast nog wel een keer een blog(je) van mij voorbij.

groetjes

Wietske

6 opmerkingen:

Lida zei

Gezellig! Die hoeden gaaf! De quilts en de aankomende stuk voor stuk snoepjes! Je dames staan er geweldig op en je zusje heeft duidelijk de vaart erin! Genieten! Groetjes
Lida

Marguerite zei

Ohh hoedjes!! Dat wil ik ook nog een leren. Niet dat ik een hoedjes hoofd heb en ze draag maar het lijkt me zo leuk om het te kunnen maken.
Je dansende dames worden ook leuk. Ohh en dan die vliegende engeltjes, die zijn ook al zo leuk (horen die ook bij je jules?).
Kan het bijna niet meer bijhouden wat jij allemaal op een dag maakt en mee maakt. Hahahha...
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Geweldig, wat een mooie werkstukken bij Marleen! En die hoeden, echt prachtig. Daar is mijn werk nog! Niks bij
maar het plezier is er wel en dat is het allerbelangrijkst.
Jammer dat we ver weg wonen anders was ik graag even komen kijken! Maar thuis zijn is ook weer heerlijk, lekker aan de grote tafel en savonds alles kunnen laten liggen! Ik heb een heerlijk weekje freubelen achter de rug, weinig verplichtingen, helemaal goed! En wat die druk betreft; nou ja....... Maar ik moet wel bij blijven natuurlijk. Erg leuk zus je berichtje en ik had er inderdaad een kop koffie bij. Gezellig! Kus

Bernadette van Gils zei

leuke hoedjes, dat loijkt me echt moeilijk om te doen.
je dames zijn erg leuk zo met die hartjes en ik ben zoooooooo benieuwd naar je 2e lap. worden dat dezelfde kleuren of helemaal anders.
leuk dat je zus ook besmet is met handwerkvirus, dan heb je samen altijd wat om over te praten
ik denk niet dat ik naar Helmond kan zondag, wel jammer maar openbaar vervoer elke keer wordt beetje kostbaar en net stofjes gekocht zoals op mijn blog te lezen is
groetjes en fijn weekend
Bernadette

Klaske zei

Prachtig, je meisjes! Ook het blok van je zus!

Anoniem zei

Dag Klaske, even via dit blog van zuslief.
Ik maak dankbaar gebruik van je patroon van de Blomkes en flinterkes.
Mijn fries is wel niet zo goed en toen ik afgelopen week mijn man mailde 1 en ander uit te printen kreeg ik een grappig bericht terug. Sintsje een, sintsje twei, blok 8 heb ik uitgeprint is dat alles?
Nee, ik heb de blokken vanaf blok 3 nodig. Bij thuiskomst had hij een hele stapel mee, er zitten in ieder geval een aantal blokken tussen. Mijn dank was groot...... En de rest komt later.
Hoe kom ik aan de kleuren kopie van iedere afbeelding? Ik geef er wel een eigen invulling aan maar vind het erg leuk jou ontwerp erbij te hebben. Natuurlijk kan ik ook op je blog kijken, maar voor details is dat soms lastig.
Nu weet je dus inieder geval dat er nog iemand mee bezig is. Ik ben meer van het zelf doen en vooral niet teveel druk te ervaren, en helemaal niet zo snel als mijn zus.......... Wel heel gezellig onze ervaringen te delen.
Groetjes en nogmaals bedankt voor je geweldige eigen ontwerp!