zaterdag 8 september 2012

een moment voor het monument



" Schat ga je vandaag mee kijken naar de monumenten?"

"Ach, nee ga jij maar alleen, ik ben soms zelf net een monument........."

Zo begon onze dag vandaag. Ik had er echt geen zin in en wilde me liever bezig houden met de blomkes en de flinterkes.

Dus is manlief er alleen op uit getrokken en maakte onderstaande foto's.





De Sint Jan


 Maria. Ze is vandaag jarig en daarom heeft ze zo'n mooie jurk aan



Drieluik in de Sint Jan


 Waterstraat, vlak achter ons huis


Gregoriaans koorboek in het Zwanenbroedershuis


 Oude Stadhuis


 Burgemeesterskamer wordt nu bewaakt door het gilde


Het Alziend Oog in de koepel van de Sint Jan


De VVV. Wij hebben die gelukkig nog


 Mary Stuart. Moet je de lijst eens zien. Over creativiteit gesproken



En dan dit. Echt zuiver toeval. De bovenste is van zusje, de onderste van mij. We wisten van elkaar echt niet dat we specifiek met hetzelfde bezig zijn. Ik had gehoopt mijn hele hart af te hebben maar dat is vandaag niet gelukt. ik ben ook wel een beetje lui geweest, veel te veel blogjes gelezen. Maar dat is toch zo heerlijk, lekker buiten, en maar ideetjes opdoen van alles wat jullie op je blog zetten!

En mijn lief? Die heeft vandaag zijn hart weer helemaal opgehaald. Hij heeft zich in het verleden verdiept en ik in het heden, niet in de toekomst want daar waag ik me niet aan!

Prettige zondag

groetjes

Wietske

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Wietske,
Via jouw blog ben ik op het blog van Kittyquilt gekomen. Klaske toch? Je bent weg van de blomkes nou ik vind de Sintsjes zo leuk. En de patronen mag je gewoon downloaden. Leuk hoor!
Morgen ga ik met een vriendin naar Marleen. Haar moeder is daar vaste klant en die zit daar te "werken". Ik ben daar nog nooit geweest. Het lijkt me wel leuk om daar een keer te gaan kijken.
Misschien komen we elkaar weer een tegen in Vught.
Hoe gaat het met revalideren?
tot gauw, groet Mandy

Wietskes Quilts zei

Hoi Mandy,

Zullen we eens een keer contact met elkaar opnemen? Mijn email is wietske.meinders@hotmail.com.
Veel plezier in Helmond morgen.

Ik hoor graag van je

Groetjes

Wietske

Jeanny zei

Wat een mooie rondleiding door Den Bosch!!!
Leuk dat je zus en jij met hetzelfde bezig zijn.....!
Lieve groet en zonnige zondag.

Lida zei

Beide dus een fijne dag gehad en jij met heel mooie steekjes net als je zusje! Prachtige foto's, zal toch eens jouw kant op moeten om dat allemaal in het echt te bewonderen! Groetjes
Lida

quilting Jeannet zei

Wat lijkt het me ook bijzonder om in zo,n mooie stad als Den Bosch te wonen.

Bernadette zei

mooie foto's, ik kom regelmatig in Den Bosch om te winkelen meestal op zaterdag, want Den Bosch is vele malen gezelliger en mooier als mijn woonplaats en je bent dus naar mijn idee bevoorrecht Wietske dat je daar mag wonen.Wat een toeval dat je zus en jij met hetzelfde bezig waren zonder het te weten, ik vind allebei de harten erg leuk. En een keer lui zijn is ook lekker toch.
fijne zondag
Bernadette