maandag 1 april 2024

Tussen de bedrijven door……

 Nee, veel thuis is die man van mij niet met de feestdagen. De hele week staat al in het teken van zingen in de Sint Jan, en zelfs op zaterdagavond vertrekt hij nog tegen half 10 en is het aardedonker in een bomvolle kathedraal die alleen verlicht wordt met kaarsen. Gelukkig is er een prima livestream zodat ik alles goed kan volgen.

Zitten in een ijskoude kerk op veel te smalle banken is niet echt mijn ding en op deze manier kan ik toch alles mee volgen en kan ik intussen lekker handwerken.


Voor mij zijn het dus hele rustige dagen. Onze kinderen hadden andere plannen en ik vind het prima.
We hadden immers vrijdag de Regiodag en stiekem maak je je natuurlijk toch altijd best even zorgen of het allemaal goed verloopt. En voor dat dan de dag er op alles weer op z’n plaats staat, bakken weer aangevuld zijn…….

Dan ben je best moe.

Maasbracht, dat was ons einddoel en dus stonden we al om 6 uur op vrijdag en hadden we de dag ervoor alles al klaargezet in de winkel.

Het liep natuurlijk weer allemaal op rolletjes, geen file en om 9 uur arriveerden we.
Ruim 80 dames kwamen al vroeg binnen.


En ik verzorgde de workshop. Weken waren we er al mee  bezig geweest in de winkel om alles klaar te maken en Herman had er een perfecte werkbeschrijving bij gemaakt zodat iedereen zich eigenlijk zelf  goed kon redden.

Er werd met veel plezier gewerkt en regelmatig kwam de opmerking “wat fijn om nu ook eens iets te doen wat af is als we naar huis gaan”


Ons winkeltje werd druk bezocht


Een hoop gezelligheid. 


Een aantal deelnemers komt regelmatig in Den Bosch, meer ook voor heel wat dames waren we onbekend.
We hebben er weer nieuwe klanten bij, dat staat vast…..


De show en tell na de lunch


Met verrassend mooie quilts


En tot onze verrassing een verkorte versie van de Jules met stofjes uit onze winkel.


Een heel precies werkje van de olifant en we luisteren graag naar de uitleg.


Een jas gemaakt van kleine log cabins


En van Japanse stofjes. Werkelijk prachtig.


Een heerlijke dag waarop we weer veel nieuwe mensen hebben leren kennen en we komen vast nog wel eens terug.

Tja en als je dan toch in de buurt bent kan een bezoekje aan de quiltwinkel van Marij in Beek niet ontbreken. Met de start van het nieuwe project begint het toch ook te kriebelen om eens met Japanse stoffen te gaan werken.


Prachtige stoffen en hele mooie warme kleuren. 


Zoals gewoonlijk moet er geel in mijn quilt komen.
Een lieve ontvangst en heel erg fijn om eens met Marij kennis gemaakt te hebben. Hopelijk ontmoeten we elkaar weer op de beurs in Rijswijk, zij als deelnemer aan de beurs, ik als klant met vriendinnen.

Op dit moment wordt mijn top doorgequilt door Marina


Hij wordt werkelijk prachtig.
 Komende vrijdag hebben we afgesproken dat ze hem terugbrengt en weer nieuw werk meeneemt.
Marina werkt nu fulltime in haar eigen atelier en ze kan dus meer werk ontvangen.
Neem contact op met ons of met haar als je je top ook zo mooi wilt  laten doorquilten!!!


Het begin is gemaakt al moet ik even wennen aan de stoffen en de kleuren. Maar het komt goed. Natuurlijk is er de FB groep en daar haal ik een hoop inspiratie uit en met alle reacties en uitleg gaat het helemaal goed komen.
Voorlopig is het een feest om er mee bezig te zijn.


De komende week zijn we weer gewoon open. Woensdag de Bee om 10.00 uur, vrijdag geeft Patricia weer les en zaterdag is Janine er met de workshop “Magic Eye”

Fijne dag nog

Groetjes

Wietske