dinsdag 3 oktober 2023

uren borduren…..

 Het flesje met daarin de verdwaalde en o zo domme muis. 

Een lastige klus. Gebruik ik er een stofje voor of borduur ik?

Ik ben niet gauw tevreden, begon wel 4 keer opnieuw maar uiteindelijk werd het een mooi resultaat.


Op het origineel van Wilma staan de 3 muizen half voor het flesje maar dat vind ik een beetje  jammer. En dus tekende Herman de muizen er naast


En ook deze kleine muisjes borduurde ik uiteindelijk. Vol spanning wachten ze af of hun vriendje zelfstandig uit fles klimt. Enige hulp is geboden maar of het lukt?


De waslijn is klaar en eerlijk is eerlijk, soms moet het wel een paar keer over om het gewenste resultaat te krijgen.
Het gepriegel blijft een geweldige bezigheid en de afgelopen dagen was het buiten natuurlijk fantastisch zomerweer.


Deel 9 van The secret garden kwam al een dag eerder binnen


Deze maand worden de open gedeeltes opgevuld met vierkanten en rondjes. Herman is al weer druk met de uitleg voor de deelnemers 


Ik zoek alvast de stoffen  bij elkaar en kan al beginnen. Voorlopig heel veel rijgwerk, een heerlijk klusje  tijdens de Bee morgen.


Vanmiddag halen we de meisjes weer uit school en vandaag blijven ze eten. Het menu is al doorgegeven zodat we straks gericht boodschappen kunnen doen…..

Van buiten zitten zal vandaag niet veel komen denk ik. Vorige week was het warm en terwijl opa en Isabel een spelletje schaak deden oefenden Suze en ik haar naam schrijven.

Het heeft nog wel enige oefening nodig denk ik zo.


Komend weekend nog één keer buiten zitten denk ik. Dan wordt het volgens de berichtgeving nog een keer zomers warm. Vreemd toch dat weer.

 

Ook deze week zijn we gewoon open, en morgen is er een Bee.

Zaterdag hebben we twee groepen: Mandy komt nog een keer met de workshop Yin en Jang en de beginners zijn er ook weer met Patricia.

Gisteren kwamen de nieuwste stoffen van Tilda binnen. Morgen zijn ze gesneden en zijn er FQ’s van gemaakt.

Het is “The Hibernation Collection” Herman weet de betekenis: Hibernation betekent winterslaap.
Maar dan moet het ook voor de muizen wel eerst wat kouder worden want met dit warme weer wordt het natuurlijk helemaal niks.

Het is werkelijk een prachtige serie.


Fijne dag

Groetjes

Wietske