dinsdag 25 juli 2023

(Weer opnieuw) verslaafd…..

 Natuurlijk begon het al wat te kriebelen toen de Beatrix Potter stoffen binnen kwamen


We zochten gisteren even terug naar het jaar waarin Wilma Brouwer bij ons de succesvolle workshops gaf. Het was in 2018 en een enorme hit, we hebben deze Masterclass onder haar leiding een aantal keren herhaald.


En laat Angelique nou toevallig zaterdag in de winkel komen met haar schitterende quilt van Beatrix Potter. Zij deed toen in die tijd ook de cursus bij ons en ze was vastbesloten om het af te maken.
Werkelijk prachtig is het geworden


Mijn Jemima hangt al die tijd al aan de kast zonder dat ik er iets mee gedaan heb, en het patroon plus werkbeschrijving heb ik nog in mijn bezit. Keurig opgeborgen, dat wel.


De methode die Wilma gebruikt heeft vroeg toen wel enige aandacht maar is met de kleine onderdeeltjes wel het makkelijkst om te doen.
Ik besluit om weer een poging te wagen en aangezien we drie hele dagen geen afspraken hebben ga ik er mee aan de slag.


Even wennen weer en een paar keer opnieuw beginnen……


En zie daar het is gelukt!! Eigenlijk is het borduren het lastigst maar het smaakt echt naar meer.


En de lieve Beatrix Potter afbeeldingen? Die komen om de ovalen heen. Een leuk klusje om tijdens de Bee te gaan doen morgen.

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of er meer deelnemers zijn die deze quilt afgemaakt hebben of die er nog mee bezig zijn. Misschien kunnen we een Bee organiseren?
Laat maar weten, dan organiseren wij het.


Afgelopen vrijdag waren de Challenge en de Dear Jane weer aan de beurt. Kleine groepjes dit keer. Veel vakantiegangers……


En weer is er een middenstuk af. Prachtig in helderrood.


Lieve kleine blokjes. Het is gezellig 



En er worden alvast stoffen uitgezocht voor de Summerschool, 11 en 12 augustus.
Tilda leent zich uitstekend en keuzes worden snel gemaakt.


Mandy heeft weer een mooi project bedacht, met een hoop leerelementen.
Maar de gezelligheid zal de boventoon voeren met de gezamenlijke maaltijden en de boottocht over de Binnendieze.

We hebben er reuze veel zin. 2 dagen samen optrekken is altijd leuk.


De Festive Elf van Natalie Bird loopt ook weer prima. Deel 2 is verstuurd en de eerste foto’s van deel 1 komen binnen in de app groep.


Ik heb me intussen de afgelopen dagen flink uitgeleefd en heb ook Jemima af. 


Maar nu eerst verder met The secret Garden van Sarah Fielke. Komend weekend komt maand 7 uit en dan moet deel 6 wel af zijn. Alleen de vogel moet nog dus dat ga ik wel halen


Morgen om 10 uur gaat de winkel weer open en is er de hele dag tot 15.00 uur vrije inloop met een handwerkje. Koffie en thee staan weer klaar en als je tussen de middag blijft mag je je eigen broodje meenemen.

Vrijdag en zaterdag zijn we ook open. Zaterdag komt Janine de hele dag bij ons en leert ons hoe we schulpranden moeten maken.

Fijne dag

Groetjes

Wietske