dinsdag 24 september 2019

Zo'n 600 kilometer in krap 2 dagen

Is best vermoeiend, vooral als het op de heenweg wemelt van de motoren.

Voor-achter-links en rechts. En dan niet gewoon één....

Nee hele groepen tegelijk.
Blijkbaar was er iets te doen in het Noorden op motorgebied.

Het reed knap lastig en was erg vermoeiend, maar hoe verder we noordwaarts gingen, des te stiller werd het.

Bloemen brachten we bij mijn ernstig zieke broer en mijn schoonzus en het was goed om er te zijn.


Eigenlijk begon ons weekend al op zaterdagmiddag rond 3 uur. 

Fedde en Pepijn wilden graag op bezoek komen bij opa en oma en ergens op locatie een hapje eten met een behoorlijke groep is altijd erg gezellig.

Vooral Pepijn en Isabel zijn erg gek met elkaar en hoewel Pepijn een stukje jonger is klikt het erg goed tussen die twee.


Na het bezoek in het hele hoge Noorden brachten we ons koffertje naar het voor ons meest geschikte hotel in Zwolle.
Hier weten we zeker dat de bedden optimaal goed zijn. 

Het wil per hotel nog wel eens verschillen maar hier weet je zeker dat je goed slaapt.


ons einddoel van de zondag was Dalfsen waar we uitgenodigd waren voor een kraamfeest.


Een prachtig jongetje, Guus, is een paar weken geleden geboren


en nee hoor, Guus behoort mij niet toe, dit keer was mijn zusje weer aan de beurt om oma te worden.
Grote vreugde dat het zo goed gegaan is en dat Guus een mooie gezonde baby is.


Gistermorgen na een stevig ontbijt weer terug  Noordwaarts, dit keer kozen we voor het Friese landschap.

Net zo eindeloos leeg als het Groningse trouwens


En we brachten een bezoek aan quiltvriendin Grietje en haar man.


Ik nam cadeautjes mee voor haar


en ik kreeg een lief cadeau mee terug voor de mama van Isabel en Suze.


Ik zei het al: 600 km in krap 2 dagen. 
Wat waren we blij toen we het bekende bord weer zagen.

Veilig thuis, niks heerlijkers dan dat!!


Vandaag bekwamen we ons in de wereld van de spreidbroek met Suze.

Een beetje een ouderwetse beschrijving stuurde de mama van Suze ons toe.
Maar och, er veranderd ook niks aan dit systeem. 

Mijn zusjes hadden er vroeger al één al was die volgens mij wel van gips.
Suze vindt het prima. 

De eerste dagen vond ze het lastig en sliep ze slecht, maar nu is ze er aan gewend.


 Alles is zo'n beetje passend gemaakt om het voor haar de komende maanden zo comfortabel mogelijk te maken.


Morgen om 10 uur zijn we weer open en staat er weer koffie en thee klaar.

Morgenmiddag is de Gossip aan de beurt.

groetjes

Wietske