dinsdag 18 juli 2017

Vakantietijd......

Lekker op ons gemakje naar de leverancier rijden. 
Ondanks dat we vroeg vertrokken naar Culemborg was er geen sprake van file's.

Ik moet altijd eerst even flink rondkijken, er is zoveel moois te zien.

Natuurlijk hebben we de mooiste patronen ingekocht. Vandaag gaat alles de winkel in.


 Herman houdt me bij de les, niet langer kijken want we hebben een lange wensenlijst.


Dit keer ook veel eigenbelang want ik ben op zoek naar een makkelijke manier om voor de jongens een quilt te maken.


4 quilts moet ik zeker nog produceren. Het is nou niet dat ze er dagelijks op zitten te wachten hoor, maar toch.......

Kleine Koen mag niet op het grote grasveld en dus bekijkt hij de wereld van zijn grote broers vanachter de heg op de tuintafel.

Hij zal zich voorlopig nog geen zorgen maken over een quilt op z'n bed.


Vandaag gaan we met z'n vieren de ragtime-quilt maken. Stoffen liggen klaar en ik heb wat rollen flanel ingekocht om samen van de pakketjes een quilt te maken van één persoons-bed-formaat.


De deurtjesquilt hangt te pronken aan de muur. De papa van Isabel heeft geholpen, het is een behoorlijke hoogte, maar hij hangt er prachtig bij.


De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met de eerste blokjes van de Dear Jane. 
Vergeleken met 3 jaar geleden word ik erg blij van het resultaat .......

en.......

al weer een verslaving er bij.


Mijn eerste panel van de Dancing Dollies is gespeld en inmiddels ook geregen.


Nu gauw aankleden, straks staan er 3 vriendinnen op de stoep.

Fijne dag

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

marion zei

wat een prachtblokjes van je dear jane

Hermie zei

hihihi. Koen mag niet op het veld dus klimt hij op tafel. Mooie werkjes ben je mee bezig.

Inge Slaats zei

Mooie deurtjesquilt! Je DJ blokjes zijn ook prachtig net als de Dancing Dollies. Goed bezig, Wietske!

quiltingmieke zei

Piep zalig ragquilt!
Knuf

Rita zei

Een ragquilt maken is zo'n leuk werkje. Hier liggen ze ook in het atelier. Bij ons staat hij in het najaar p het programma. Fijne dag. Gr. Rita

Bernadette van Gils zei

Weer druk, druk druk zo te lezen. En een ragtimequilt staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken.
Veel plezier vandaag en hopelijk tot gauw weer eens.
Groetjes
Bernadette

Bernadette van Gils zei

Weer druk, druk druk zo te lezen. En een ragtimequilt staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken.
Veel plezier vandaag en hopelijk tot gauw weer eens.
Groetjes
Bernadette

Judith zei

Heerlijk bezig, leuk. En zo een ragquilt...... met flanel? Helemaal geweldig.

Floor zei

Prachtige Jane blokjes geworden Wietske! Heerlijke verslaving toch?
Maar nu eerst "even snel" 4 quilts maken voor de jongens. Ach dat hoeft heus niet allemaal tegelijk klaar.
Had je maar 1 winkelwagen vol met rollen stof??? Dat viel toch best mee?
Goed dat Herman je in de gaten houdt :-)
Groetjes,
Floor

Bernadette van Gils zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bernadette van Gils zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Yvonne zei

Vakantietijd? Niets van te merken bij jou! Je bent weer lekker bezig met zoveel..., een ragtime quilt is altijd leuk!

Marguerite zei

Ach even vier quilts maken dat moet toch gewoon lukken. hihih...
En 1 karretje vol met stoffen dat wil ik ook wel.
Groetjes Marguerite