dinsdag 31 mei 2016

Anders…….

Een totaal andere winkel. 


andere stoffen, andere motieven


Maar Petra was er, en dan weet je dat in Zuphen bent


Brigitte Giblin. 

Ik ontmoette haar in Nantes en was verrast door haar mooie kleurgebruik
"zien jullie hoe verrassend? Zelfde motief, andere stoffen"


Duizenden hexagon's zijn hierin verwerkt


De mooiste exemplaren laat ze zien, je wordt er echt stil van. 

Ze blijft maar vertellen en vertellen. Het is heerlijk om gewoon maar te luisteren naar haar.


En dan komt het sprookje met de spiegel.
Je kiest een mooi stukje stof uit


 je schuift maar en schuift maar


Er komt zoveel moois tevoorschijn


3 verschillende stofjes, een grote bloem.
En een spiegel, die krijgen we ook allemaal.
en veel malletjes van plastic en papier, om zelf te oefenen.


Ik heb alleen maar zin in kijken bij zusje die behoorlijk fanatiek aan de slag gaat
 en kijk, 1 bloem en 1 vierkantje
met dit resultaat


hexagon's lenen zich ook zo goed voor deze stoffen


Ik denk dat ik er uren over zou doen om één zo'n mooi motiefje neer te leggen


Ik vind dit pure kunst


En volgens mij kan onze hexagon-expert niet wachten tot ze thuis is.
Juud ziet ook al weer een nieuw project opdoemen in haar hoofd.


Ik vond het een heerlijke inspirerende middag, heb genoten van het feit dat ik nu zelf even niets hoefde te organiseren en alleen maar hoefde te kijken en te luisteren.

En mijn lapjesvoorraad is natuurlijk weer aangevuld. 
Tenslotte staan er in iedere winkel weer andere stofjes ………

en dat is dan ook weer zo leuk.


groetjes

Wietske