zaterdag 6 april 2013

Lang niet zo spectaculair


Tja, wat gebeurt er als je zo'n volle dag hebt gehad als donderdag?

Dan moet je vrijdag een beetje bijkomen, beetje poetsen, dus  dan is het gewoon een beetje/ heel erg saai.

Maar natuurlijk heb ik wel iets te laten zien hoor, ik heb niet stilgezeten.





Dit inhuldigingspatroon kom ik op een aantal blogs tegen, ik had nog wat strengen borduurgaren liggen en heb er een paar bij gekocht. Het linnen dat ik heb vind ik te grof, dus daar ga ik morgen op de beurs nog naar kijken. Het lijkt me leuk om hem te verwerken in mijn pronkrol.


De bloem van de sweet Hearts: Bijna alle deeltjes zijn gisteren al geknipt, dat is op zich al een behoorlijke klus.


 De kleine deeltjes van de poppetjes maak ik altijd eerst van paternoplaat, daarna trek ik het om op de goede kant van de stof, dan eerst de naadjes omslaan, rijgen en opnaaien.
De handjes en de beentjes doe ik met vilt, dat scheelt een hoop gepriegel. Het meisje onderin heeft een leesboekje in haar hand. Die heb ik 2 keer geprobeerd te maken maar dat werd zo'n raar gedrocht dat ik dat er maar afgelaten heb. Misschien verzamel ik er later nog eens moed voor.


 En dan mijn dagboek: een absolute aanrader!! Zo leuk om te doen. Hij is weer helemaal bijgewerkt. Meestal doe ik dat zo eens in de 3 dagen. Er zitten veel hartjes in en ik vind morgen op de beurs vast nog wel meer knoopjes en ander materiaal om te verwerken.



mijn bleke bloemetjes

worden lekker opgefleurd

Morgen gaan mijn lief en ik samen naar Rijswijk omdat we daarna nog mooi even op bezoek kunnen bij Fedde en zijn pappa en mamma. We hebben hem al een paar weekjes niet meer gezien en 
Den Haag - Rijswijk is een eitje.

Mijn lief wil zich eens gaan oriënteren op de diverse quiltmachines. dat vind ik nou echt een klus voor hem, ik kijk liever naar de (huisjes) quilts die er hangen, de leuke winkeltjes en misschien de bekenden die ik ga tegenkomen.

IK HEB ER ZIN IN.


Maandag dus weer meer.

groetjes
Wietske

18 opmerkingen:

Sonja Meurs zei

Fijne 'bijkomdag' vandaag en heel veel plezier op de beurs morgen, je zal vast weel met schatten naar huis komen om je prachtige werkjes op te vrolijken.
Fijn weekend, liefs, Sonja

Ineke B zei

Wat veel leuke werkjes laat je weer zien! Ook je poppetjes zijn schattig, misschien is het handiger om het boekje eerst te appliceren en daarna het poppetje erover heen. Scheelt in ieder geval van die lastige kleine rondingen.

Heel veel plezier op de beurs en in het Haagje :-)

Liefs, Ineke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat leuk dat je morgen naar de beurs gaat. Mogelijk kom ik je dan tegen. Jij bent ook helemaal gevallen voor de inhuldigingslap. Het is echt leuk om te doen. Heb je al een pronkrol of begint het bij jou nu ook ineens te kriebelen. Het idee laat zich bij mij niet meer uit mijn hoofd jagen. Je dagboek groeit ook nog steeds en je bloem komt met die omranding veel fleuriger uit. Fijne dag nog en veel plezier morgen. Joke

Annelies zei

Leuk, we hebben duidelijk dezelfde interesses. Ik ben nu ook met Reiko bezig. Zo leuk ! Eind van de maand, precies zes jaar later, begin ik met mijn tweede dagboekquilt.

carina zei

Je dagboekquilt wordt zo wel heel leuk met al die bijzonderheden dit jaar. Leuk dat koninglijk patroon! Nou helemaal niet erg een wat minder dagje als je weet dwt er weer wat leuks aan gaat komen! Geniet ervan enwe lezen het wel weer.

Sis Voorn zei

evt. het poppetje een leuk bedeltje in de hand geven ? Vast iets te vinden morgen ;-)
Veel plezier

Anoniem zei

Wat leuk dat je ook nog borduurt.Ik zoek ook dat patroon,waar heb je die gevonden?
Heel veel succes met je quilt-dagboek.

Monica zei

Ik wens je morgen een super gezellige dag in Rijswijk

Wietskes Quilts zei

het patroon staat op Berthi's weblog. Hoop maar dat het goed is dat ik dit hier vermeld. Je moet wel een beetje terug scrollen want het is al weer even geleden dat ze hem er op zette.
Maar je mag me natuurlijk ook mailen, dan stuur ik hem via de mail op.
groetjes
Wietske

Lida zei

Nu dat ziet er weer allemaal prima uit en wat heb je weer leuke steekjes gezet! Wel tot morgen en dat dagboek komt er echt wel eens, maar nu toch even niet!
Knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijne dag in Rijswijk, en ook bij Fedde en zijn pappa en mamma.
Mooie werkjes laat je ons van mee genieten.
Wil je lief jou een quiltmachine cadeau geven, ?
Groetnis Annie

Marguerite zei

Voor een dag wat jij niet spectaculair noemt heb je toch heel wat te melden.
Veel plezier in Rijswijk.
Groetjes Marguerite

Annemarie zei

Mijn petje af voor al je werkjes op een bijkomdag hoor! Wat goed dat je alle bloemetjes al hebt geknipt voor de mysterie en je bent zo mooi bij. Kan ik een voorbeeld aannemen. Veel plezier morgen op de beurs, ik ben vandaag al wezen kijken en ik heb echt een leuke dag gehad en weer vol inspiratie naar huis gegaan. Morgen ga ik mijn huisjes weer ophalen. En ook wij combineren dat met een bezoek aan ons kind en vriendin in Delft. Groetjes, Annenarie

Conny's-blog zei

Leuk borduurpatroontje laat je zien en je bloemen met dat orange randje worden zo heel mooi. En die sunbonnet seu is erg leuk he. Morgen veel plezier in Rijswijk............liefs.Conny

Nellie zei

Nou wat een werk op je bijkomdag en wat zijn je hartjes mooi geworden en wat is dat borduurpatroon mooi had het nog niet gezien
Veel plezier in Rijswijk

Groetjes Nellie

Lupineke zei

He he, heb ik eindelijk je blog te pakken gekregen :))!! Ik probeer het al heel lang, maar op een of andere manier lukte het me steeds niet en bleef ik hangen in Google+. Nu via Lida, en nu kan ik dan eindelijk eens rondsnuffelen bij jou! Veel plezier vandaag met Lida en Gerda, jammer dat ik niet even aan kan schuiven! Groetjes Lupineke

Saskia Smit zei

Heel veel plezier!

Johanna Faber zei

Eindelijk je site gevonden, wat als je bij mij reageerde kwam ik op G+ terecht en kwam dan niet op je site
Wat een enig quiltje word dat
Las dat je gisteren naar Rijswijk was, nu weet zeker dat jullie hebben genoten
Fijne zondag groetjes Joke