zondag 31 januari 2016

Buiten waaide en regende het

maar binnen was het droog en heel gezellig


dit keer eens 2 groepen, 1 kleintje om nog een keer het tasje met Tineke te maken


en een grote groep voor de terug - kom - dag van het naaimachine quilten met Monique


dat vraagt om enige organisatie en heel veel catering.


Monique gaat als een speer met een nieuw hypermodern bord waar ze op tekent.


en met de nodige foto's erbij wordt het al snel makkelijker.


Kijk, als we dit nou toch eens konden maken


Even een foto voor de zekerheid voor thuis


Bijna "affe" mandjes worden netjes gestreken.

  
en alle plekken op de tafels worden benut.


In het cursuslokaal is het heel erg stil


Maar de eerste vorderingen worden al snel zichtbaar


Even een privé lesje over kleurgebruik


en samen bekijken we deze beauty die bij de eerstvolgende kerst toch echt klaar moet zijn.


Tegen drieën bekijken we de resultaten


En weer verbaast het mij hoe snel sommige deelnemers het oppakken.


Als alle cursisten en klanten vertrokken zijn en wij beginnen op te ruimen, stormt er nog een meneer naar binnen met slechts één dringende vraag:

"verkopen jullie ook theemutsen?"

"Huh????"

"Nou nee, we hebben er eentje in de vorm van een uil, die staat op de kinderstoel"

"Oh prima, kan niet beter. Wacht, even mijn dochter bellen, die ook op zoek is".


"Ik vind hem prachtig en zeg maar wat je er voor hebben moet".

Zou  deze meneer hem gaan gebruiken voor carnaval volgende week?


We zijn het vergeten te vragen.

Misschien moesten we maar eens een workshopje theemuts maken organiseren……..

Vandaag rommel ik maar zo'n beetje rond, altijd moe na 4 hele dagen in de winkel.


Maar eens kijken of ik de eerste rand afkrijg


van wat ooit een echte Burnt moet worden.

Binnenkort komt deze schoonheid hier logeren, ik verheug me er enorm op.
Ze gaat ook mee naar de beurs in Zwolle, dus jullie mogen komen kijken.


Morgen gaan we heel ver rijden, we vertrekken vroeg.

Fijne zondag nog

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Heleni van Til zei

Haha die theemuts is lachen zeg. Het is ook nog eens een schatje.
Fijne relaxdag

Marguerite zei

Echt een Super leuke theemuts. Was die meneer niet de vader van dolfje weerwolfje? Die loopt toch ook rond met een theemuts op zijn hoofd.
Veel plezier morgen...

wilma oud zei

Helemaal te gek, die meneer met de theemuts. Ja een workshop theemuts, zou ik ook wel leuk vinden. ik heb weer erg genoten van alle foto's en je verslag en zo leuk om nou te weten wat waar gebeurt. Rust lekker uit en laadt je accu maar weer op. Lieve groet van Wilma

Patricia zei

Wat een gezellige vent lijkt me dat. Dan moet je wel humor hebben om zo op de foto te gaan !
Fijne week, groetjes, Patricia

Judith zei

dat kan alleen in den bosch! man met theemuts, wat een giller

Willy zei

Mijn zoektocht op zaterdag naar een theemuts in Den Bosch.
Na 6 Bossche winkels en vele vriendelijke dames te hebben geshockeerd
met de vraag naar een theemuts schoot mij te binnen, dat een van de beste vriendinnen van mijn vrouw een verwoed quilt_ster en thee drinkster is. Op naar de laatste stro halm de Quilt_shop. De enige heer met mijn vraag overvallen, terwijl de 2 dames achter de coulissen in een lachstuip belandden. In koor werd gekraaid: "hier staat een theemuts op de kinderstoel". Een intelligente uil in prachtig 'patchwork'. Wat een geluk zo'n fraai exemplaar, zomaar mee te kunnen nemen. Nogmaals bedankt voor de schitterende Quilt theemuts, die al volop met onze wedgwood theepot in gebruik is. Helaas geen carnaval voor mij, maar intekenen op een theemuts quilt_workshop lijkt mij een 'voortreffelijke' uitdaging, ondanks mijn 'knoestige' knuisten. Jullie theemuts Willy!!!

Floor zei

De dames leren het snel dat machine quilten, ziet er al prachtig uit.
Die meneer.... echt lachen zeg! Wat een grappige man.
Misschien zien we de theemuts op beelden op t.v. van de carnaval nog voorbij komen.

Floor zei

Lees nu pas de reactie van de theemuts-man hierboven :-)
Geen carnaval dus, maar echt als theemuts...
Leuk als hij op cursus komt, lachen dames!

Wietskes Quilts zei

Schitterend, dit noem ik nou "geweldige verrassingen"!!!!
Een gouden randje aan de dag.
groetjes
Wietske

marga zei

Ha ha er is maar een manier om er achter te komen gewoon zelf ook maar naar het carnaval gaan om te kijken of je de muts ergens tegen komt.
Groeten
Marga

Judith zei

Een man met gevoel voor humor! Leuk wietske! Op naar de thee-mutsen-willy-dag

Anoniem zei

Ha ha dit kn alleen maar bij bossche quilts en meer!! Goed gedaan zus en zwager en veel plezier ermee thee muts man Willy!!
Groetjes zusje

Brigitta Seinen-Boermans zei

Oh wat geweldig die meneer met die theemuts. En wat is social media toch weer geweldig hè. Nu weet je ook waar je muts is gebleven. Mooie resultaten bij de machine quilt cursus. Morgen een hele fijne dag en groetjes daar. ;)

Annie Kingma.Bonnema zei

Geweldig wat een pracht verhaal. En die theemuts doet het op de theepot vast veel beter dan in de carnaval. Is hij veel te mooi voor
Groetnis Annie

Hermie zei

Dat is lachen, zo maak je nog eens wat mee. Het is een hele mooie en verder ook mooie foto's.

Lida zei

Wat lekker druk en wat gezellig! Gave theemuts, nu die wordt vast met veel blijdschap ontvangen! Groetjes
Lida

Baking Soda zei

Och wat jammer nou, ik hoopte dat de theemuts op wilde avonturen ging... en nou doet ie gewoon waar ie voor gemaakt is! Geweldige reactie Willy! Helemaal blij dat het mysterie een staartje kreeg. Leuk!

Anny zei

Wat een gezelligheid! En die theemuts: ik heb een paar jaar geleden behoorlijk veel theemutsen gebreid. Om voor een deel om weg te geven en bijna iedereen zet dat ding op z'n hoofd is mijn ervaring.
Overigens moest ik even denken aan onze Westlandse theebukkers.
De inwoners van De Lier, een dorpje hier, worden theebukkers genoemd omdat de overlevering wil dat zij jenever naar het land meenamen in een theepot...