maandag 25 januari 2016

alles afmaken

Dat was wat de cursusleiders afgelopen weekend voor ogen hadden

José op vrijdag en Tineke op zaterdag

Vrijdag 2 keer:
 "Quilt as you go"


en 2 keer geen stoel meer vrij
 met voor iedereen 

  
een eigen oefenlap
 en privé-uitleg aan de snijtafel.


 er was tijd genoeg voor gezelligheid


zaterdag een kleinere groep
maar wel allemaal met naaimachine om dit beeldschone tasje te maken.


pakketjes lagen keurig klaar, zodat de deelnemers direct van start konden.


Tineke had het warm, maar ook zij had zich voorgenomen dat iedereen met een "affo" naar huis ging.


Heel erg lief. 
Zusje kwam met zwager en zij vermaakten zich prima in de keuken.

We noemen het tegenwoordig ook wel

 "Herenkamer".


Handwerken kun je overal en zusje is expert geworden in circels. Zij deed in Zutphen mee aan de Irish circles.
En die zijn zo ontzettend mooi geworden.


"Kom maar" zei mijn zusje. "Jij bent zo druk, rijg ik jouw cirkel even om"

En de mannen van….. vermaakten zich prima, waren beiden naar de boekhandel geweest en wisselden hun nieuw gekochte schatten uit.

Ze waren na een uur nog niet uitgepraat.


Zo knap: de tasjes waren 

AF

Is toch ook niks aan als je het thuis af moet maken.


Oké, een klein zoompje nog, maar dat mag geen naam hebben en het kan met de hand gedaan worden.


Ons weekend begint op zondag en dus had ik gisteren de tijd om te beginnen aan het in elkaar zetten van 


"De Jules"


Voor mij een lastige klus want ik neem het nooit zo nauw met centimeters, en wel of geen naadtoeslag. Helemaal al niet als patchen en appliceren gecombineerd wordt.
 Geef mij maar 121 dezelfde blokken zoals bij de Stonefields.

Lekker allemaal hetzelfde formaat, dat schiet tenminste op.


En als je dan ook nog moe bent van een lange week en je denkt even niet goed na…….


Gelukkig duurt ons weekend vandaag nog voort. Vanmorgen het bewijs geleverd, we sliepen dwars door de wekker heen.

PIZ:
Pensioen In Zicht. Kreeg je er vroeger geen cursus voor als je stopte met werken?

Komende woensdag een gedenkwaardige dag….

Volgens mij krijgt Herman gewoon een andere baan.
Eentje waar hij ongelooflijk veel zin in heeft. 

Hij kent de directeur al 40 jaar, dus veel gedoe verwacht hij niet……..

Deze directeur gaat maar eens even met Jules aan de slag. Schade herstellen.

Ik laat het jullie morgen zien.

Beloofd!!

Fijne dag

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Het is fijn om je winkel te kennen. Ik kan de dames aan het werk zien , en weet hoe de keuken er uit ziet. Ben zelfs in " de oude winkel" boven geweest. Jullie zijn een goed team, geniet van de vrije dag.

Tineke zei

ze hebben zaterdag inderdaad hard gewerkt, dikke pluim voor alle vier

Wilma Kuin zei

Wat een gezelligheid bij je,..
zelfs in de herenkamer!

Ageeth Dorsman zei

Dat was een gezellige drukte bij jullie in de winkel, met 2 workshops achter elkaar, en ook nog eens zelf zo flink aan de slag geweest met Jules. Ik kan me zo'n "oeps-momentje" dan wel indenken. Het gaat vast wel goedkomen!
Groetjes van Ageeth

wilma oud zei

Ik zit hier met een grote smile!!! Wat vertel je het toch allemaal leuk en wat een prachtige foto's weer. Ik moest vooral lachen, omdat je schreef dat je het niet zo nauw nam met de centimeters. Heerlijk vind ik dat. Alles wat ik zie is even mooi en krijg ik het gevoel van: wil ik, wil ik. Ga nu maar even je accu weer opladen voor woensdag. Lieve groet van Wilma

Floor zei

Leuk die tasjes en zo fijn dat ze zijn afgekomen, dan neem je gelijkt iets moois mee naar huis.
Het komt vast goed met Jules, gewoon hier en daar een strookje (andere kleur?) aannaaien, geeft misschien ook nog een leuk effect.
Ben benieuwd of Herman het straks met zijn nieuwe "directeur" kan vinden :-)

Marguerite zei

Herman hoeft niet bang te zijn om in een zwart gat te vallen. Hihihh... Daar zorg jij wel voor.
Trouwens wat een leuke tasjes hebben ze gemaakt. En 'Oeps' dat komt vast helemaal goed...

Trui zei

Wat een gezelligheid weer! Succes met herstellen

Judith zei

dat klinkt als een vol en gezellig weekend. en naadtoeslag afsnijden wanneer het niet moet....... hebben we allemaal gedaan. Veel plezier woensdag!

marga zei

ik maak alles wel af hoor maar er komt steeds sneller iets bij wat ik ook wil maken. En dat is het probleem.
Mooie plaatjes hoor.
Veel plezier straks samen als ondernemer.
Groeten
Marga

Annie Derks-Scholten zei

Komt vast weer goed met Jules! En vrijdag was fantastisch!

Anoniem zei

Oei..... ik heb ook weleens zo'n foutje gemaakt. Balen. Ik wens jullie een hele fijne dag toe woensdag.

Groetjes Mandy

Annie Kingma.Bonnema zei

Is al weer bijna de dag om, maar gezellig zo je blog te lezen.
Mooie tassen, en de cirkel ook.
Julles word zeker goed in elkaar gezet.
Fijne dag Woensdag.
Na je pensioen lijkt het of de dagen nog sneller gaan.
Dat vinden wij dan. tja maar jou Herman krijgt meteen een nieuwe werkgever.)
Groetnis Annie