dinsdag 23 juni 2015

Mijn vrienden….

En dat zijn er heel wat hoor deze dagen. Was er tot nu toe eigenlijk alleen maar belangstelling voor de gymzaal, enne "o ja dat is waar ook, er komt daar vooraan ook nog ergens een winkeltje"……..

Nou het woord gymzaal hoor ik momenteel niet.
Ik ben blij dat Isabel hier even niet hoeft te slapen want de boren, zagen, schroef- en klopmachines komen van alle kanten ons huis binnen.

Het klinkt al heel wat: maandag over 14 dagen krijgen we de sleutel!!!!

Onze nostalgische-vluchttrap-uit-de-vorige-eeuw krijgt een andere plek. Immers vroeger kon je vluchten via het dak van het Veilinghuis, nu val je 6 meter naar beneden.

maar

Hij krijgt een andere plek, ik wil hem echt niet kwijt


Het stuken is begonnen in de keuken


Vanuit het cursuslokaal wordt de opening voor de deur binnendoor gemaakt. Niet schrikken van het gedoe daar bovenin maar er komt nog een plafond in.


En we wachten rustig op de dingen die komen gaan in de fietsenschuur


En ja, daar is het licht…….


Het is goed gegaan, het is een dikke muur, dus een knap stukje werk


En kijk daar staan de fietsen


En wat doe ik?

 Ongeveer 6 keer naar de deur om te helpen adviseren, de gang dweilen als de klus geklaard is en ondertussen maar rustig doorgaan met handwerken.

Het heeft wel iets.
 Je hoeft niet te stoffen of te poetsen. Een schone WC en de was, daar draait het om. De rest dat laat ik nu lekker zitten want vanaf volgende week is het allemaal een puinhoop dus waarom zul je ook…….


Ik dacht eigenlijk verder te gaan met de Jules maar werd ook weer onrustig of het hart wel goed komt.
Misschien een beetje bobbelig straks, maar het lukt niet beter.

Volgens mij zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen adviseren.

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Judith zei

Wow wat gaat het toch hard. Ben reuze benieuwd hoe het allemaal uiteindelijk worden zal! Tegen het bobbelen? Spannen op een stuk vloerbedekking, of op een spanbord. Natmaken en lekker laten staan drogen, op zijn gemakje. Zomaar een dag of wat. Kun je ook verder met Jules! Fijne dag.

Marja zei

Je ziet nu grote stappen van de verbouwing, leuk hoor!

Groet,

Else zei

Wow die mannen hebben er flink de vaart in LEKKER!! Je zeuren word MOOI en Jules ook leuk. Genoeg te doen jij vermaakt je wel lol.

Wietskes Quilts zei

Dank je wel, dat ga ik doen!!!!!

Annelies zei

Toch wel speciaal dat je de winkel van de grond af aan opgebouwd ziet worden. Succes !!

quilting Jeannet zei

Je hebt het er maar druk mee Wietske, of toch niet, klinkt zennnn met de les souers, toch niet rood op een rode ondergrond?? of zeg ik nu iets verkeerds........

miekequilt zei

Dat gaat snel. Heerlijk vooruitzicht voor al je volgers en fans om straks te komen kijken.

Elza zei

Het gaat nu heel goed hoor. En knap dat je daar nog bij kunt handwerken.

Lida zei

Komt vast goed met doorpitten en het ziet er prima uit! Sterkte met de boel, hier eindelijk wat rust! Groetjes
Lida

Floor zei

Wat Jeannet zeg in haar reactie, was ook direct mijn reactie toen ik de foto zag.
Toch niet rood op een rode achtergrond?
Zo valt met middenblok wel een beetje weg.
Het zit er nog niet op, dus je kunt het nog veranderen of uitproberen hoe een andere lap stof staat.
Fijn dat je je winkel zo geboren ziet worden :-)

margaholla54 zei

hartstikke leuk om het allemaal te volgen, gaat toch wel snel,
ik dacht meteen toen ik je zeur zag, oh nee toch niet op die achtergrond,
zo valt het blok helemaal weg, sorry hoor maar ik moet het toch even kwijt.
doeidoei

wilma oud zei

Er zit schot in. Groetjes Wilma