zondag 28 juni 2015

De uitdaging…….

Een enorme onderneming. 

En dat is het!!!!
Want waar laat je bijvoorbeeld je kleinkind 


dat toch heel graag af en toe haar schoonheidsslaapjes komt doen en dat zelfs komend weekend komt logeren, omdat dat al lang geleden afgesproken is.

We maken gewoon ruimte op onze slaapkamer, overigens de enige ruimte in huis waar het netjes en overzichtelijk is. 

Ben benieuwd of ze komend weekend de hele nacht in haar eigen bedje slaapt.


De keuken staat nu 

  
gezellig samen met de inhoud van het atelier


op de plek waar anders Isabel slaapt.


En wij gaan langzaam aan wennen aan 10 dagen zonder keuken, 


waarbij we natuurlijk ook nog ergens een plekje  moeten maken voor Saartje en Britt.
Zij kunnen op de werkkamer, wat ook al weken geen werkkamer meer is.

Maar als de mannen al het puin van de tussenmuur en de vloer afvoeren van de trap naar beneden moeten ze toch ergens rustig kunnen slapen.

We slaan ons er wel doorheen, ik zal blij zijn als de start gemaakt wordt. En ik kan dan toch niks doen dus ik ga maar lekker handwerken.


Kom, ik neem jullie nog even mee naar iets gezelligers:

Naar beneden…

Kijk, dit raam. Soms tot grote irritatie van de werklui dat " het moest blijven zitten"
Want het zat soms behoorlijk in de weg. Er zit zo'n draaiplateautje in dat gebruikt werd in het Veilinghuis om contant af te rekenen. Het raam schuift open en dicht, echt zo'n jaren 70 item.

Het werkt allemaal nog perfect en straks is het een mooi doorgeefluik tussen het cursuslokaal en de keuken.


2 toiletten helemaal klaar. 


Muren en plafonds gestuukt en alles wordt wit geschilderd


Behalve de muur rond het cursuslokaal. Daar wilde ik graag een leuk behangetje tegen


En dat hebben we vrijdagavond uitgezocht, fris van kleur

  
en met de nadruk op het meest belangrijke gedeelte van onze bijeenkomsten


Stukje zonwering voor het raam in het kantoor. Aan de rest van de ramen doen we nog even niks. Eerst maar eens kijken hoe het licht straks valt.


Het was laat gisteravond. Herman had nog een grote klus te doen. Elastiekjes om de haakjes van de DMC molen zodat de strengetjes er niet afvallen tijdens het vervoer.

Ik heb zelfs woensdag nog een klosje garen verkocht. 
Mevrouw volgde ons niet………


gisteravond nog even een moment om een paar stofjes te snijden,


In de mooiste kleuren. 

Niet te veel want het zware werk moet nog beginnen en de energie moet nou eenmaal goed verdeeld worden.


En daarmee zijn  de eerste - blokjes - van - de - volgende - rand van mijn "Les Soeurs" een feit!!!


Het wordt snikheet deze week


Ik zal morgen de aannemer bellen en zeggen dat we airco hebben.
Volgens mij wordt hij daar erg blij van.

Fijne zondag

groetjes

Wietske



20 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep. Nog even door deze fase en dan...feestje
Knuf

miekequilt zei

Ik denk dat half quiltend Nederland met jullie meeleeft. En zich verheugd op een mooie, nieuwe Quiltwinkel. YES !!!!!!

Inge Slaats zei

Wat leuk dat je ons zo mee laat kijken naar alle vorderingen van het grote (ver)bouwproject. Wat zal het allemaal mooi worden! Ik verheug me enorm op de nieuwe winkel. Wat fijn dat jullie airco hebben, maakt de komende week toch iets dragelijker voor al die harde werkers en voor jullie zelf natuurlijk ook.

Saskia van Schie zei

Wat een gaaf behang! Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je straks wel iets heel moois. Hou vol!

KijkDaarIs zei

Je begint met een pracht foto....mooie kleine schoentjes ..wachten op de volgende stapjes....!!..;0)
En dan lees ik verder en wordt wat giebelig....o jee overal dozen..elk plekje is benut...gelukkig hebben jullie je terras nog.....en de keuken niet kunnen gebruiken....ik zou zeggen YES !!!....;0))) whahaha
Maar wat is het leuk om zo mee te kunnen kijken met de vorderingen...en dat behangetje wat MOOI...!!!
Geniet vandaag lekker van het zonnetje..en succes met rest !!!
Fijne dag

Heleni van Til zei

Oohh wow dat behangetje. ....geweldig Wietske.
Dus je bent nu aan het kamperen in huis....ach, alles went.
Het is niet te hopen dat het zo heet wordt als wordt voorspeld. Ik hou dr niet van....
Fijne zondag.

Annelies zei

Even een tijd van heel erg aanpassen. Succes !!

conny's quilts zei

Wat een organisatie vergt dit. Sterkte met alle onrust!

Marguerite zei

10 dagen geen keuken lijkt me niet echt handig. Maar gelukkig wordt het tropisch eind van de week. En dan heb je niet echt zin in koken.
Wat leuk dat raampje. Daar moesten de mannen echt zuinig op zijn. Laat ze maar lekker mopperen.
Je behangetje vind ik ook helemaal te gek!

Marguerite zei

Oeps weg reactie! Dan typen we het nog maar een keertje.
10 dagen zonder keuken lijkt me niet echt handig. Maar aan het eind van de week wordt het tropisch en dan heb je toch geen zin in koken...
Wat leuk dat raampje. Laat de mannen maar mopperen dat moest er echt in blijven.
En je behangetje vind ik helemaal te gek!!

Marguerite zei

Ja en dan staat het er ineens twee keer. Hihhi.....

wilma oud zei

O wat vind ik dat behangetje leuk. En dat wat klaar is, ook al zo mooi, bijv. die toiletten. Nog een fijne zondag. groetjes Wilma

Elza zei

Het gaat super bij jullie en wat een mooi behang, en een kleindochter kan altijd ergens slapen . Gezellig bij jullie op de kamer. Zet hem op voor de laatste weken.

Bed, breakfast en quilts zei

Gelukkig vergeet een mens snel....als alles klaar is kun je je niet meer voorstellen wat voor puinhoop het was!

Anoniem zei

Het is even k(r)amperen in eigen huis, maar daarna genieten van al het mooie, nieuwe interieur. Hier is het op mini formaat. Nieuw raam erin, ZZP'er ziek, dus toilet nog niet vernieuwd. Morgen eerste muur sauzen. Ook hier energie verdelen, 1 dag schilderen/sauzen en 2 dagen bijkomen. Wat ging dat vroeger, ja, toen we jong waren toch een stuk makkelijker en daardoor sneller.
Fijne zondag verder en groetjes, Lenny

carla zei

Mijn bewondering stijgt voor jullie huizenhoog!

Petra Tiehuis zei

Wat wordt het mooi, maar jullie moeten wel een hoop doorstaan, de laatste loodjes en dan zijn jullie heel blij !

Floor zei

Wat een zware dagen (weken) zullen dat worden. Al die troep, geen keuken.... moet er niet aan denken.
Maar je moet er wat voor over hebben om het straks allemaal naar je zin te hebben.
Jullie hebben een heel fleurig behangetje uitgekozen. Aan die muur kan je geen quilts meer hangen, dat is duidelijk. Maar het is wel een echte blikvanger.

Anny zei

Leuk behang! Trouwens, vertel Isabel maar dat ik jaloers ben op haar schoenen. Wat een gave print. Veel sterkte met alle rommel. Vooral nu het is warm wordt.

Evelyne zei

De winkel ziet er al goed uit! Erg leuk behang heb je uitgezocht. Het verhaal van het raam kan mijn verhaal zijn. ik had ook een raam wat ik wilde houden ter ergernis van Hans! Maar ik ben er nog steeds blij mee.
Wat een leuke schoenen van Isabel!

liefs,
Eef