maandag 29 december 2014

Toch maar niet

Gek is dat toch, een paar jaar geleden draaiden we onze hand er niet voor om, om met slecht weer "even" naar Groningen te rijden.

Nu vinden we het lastig om de deur uit te gaan vooral wanneer het glad is.
En dus bleven we thuis en genoten


Van het prachtige weer


 volop sneeuw


En prachtige vergezichten vlak naast de voordeur


Woensdag gaan we voor de herkansing.

Herman zag het wel zitten om de dag nuttig te besteden


Hij ging alvast inventariseren
een enorme klus waarbij ook de bakken weer bijgevuld werden…….


Afgelopen dagen hebben we alvast een hoop pakketjes gemaakt


van de sneeuwmannen


Er zijn al heel wat met de post mee gegaan


Ik kreeg gisteren maar een klein hoekje tot mijn beschikking op de grote tafel en dus werd het een grote bende


maar de volgende blokken zijn weer voorbereid


En als deze klaar zijn


is deel 7 van de Stonefields af, en kan ik aan deel 8 beginnen. Ik mag vooruit werken want ik had het patroon afgelopen zomer al in z'n geheel gekocht van Susan Smith.


Heerlijke klus.


En nu willen jullie mijn "affe" blokjes van de afgelopen dagen natuurlijk zien hè?

Oh deze is zo mooi geworden


1 bloem


3 cirkels met bloemen
en


 4 vlinders


Ik had al ruim 100 hexagonnen, ook omdat Jeanne er zoveel gemaakt had voor mij


Nu zit ik op ruim 120


Ik ben een hele ochtend bezig geweest om te tellen, uit te zoeken, en om alles netjes in plastic zakjes te rangschikken


Heerlijk voor onderweg om mee te nemen.

Komende vrijdag, 2 januari, wordt deel 4 van de Stonefields verstuurd en zaterdag kan het deel weer bij ons opgehaald worden. 

Dan zijn we open van 11.00 tot 17.00 uur. We gaan het nieuwe jaar op feestelijke wijze beginnen………

Morgen zal ik de blokken laten zien van deel 4 en wie het niet leuk vindt om ze alvast te zien, die moet morgen gewoon het blog  even niet lezen.

Zo is dat!!

Fijne dag

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

miekequilt zei

O wat heerlijk zoveel stof om te mogen toveren naar pakketjes. En je blokjes zijn geweldig.

Inge Slaats zei

Wat zijn jullie lekker bezig geweest, Wietske. Leuke blokken heb je in de maak. Zo inspirerend! Ik wacht ook met spanning op deel 4 van de Stonefields en maak ondertussen hexagonnetjes, zoals je weet niet mijn favo bezigheid, maar het gaat wel steeds beter (sneller) 😜

Judith zei

En ik ben maar aan t Princen, morgen een achterkant kopen, en hopelijk deze week de top klaar! Prima idee overigens om lekker thuis te blijven.

Marguerite zei

Wat een prachtige foto's van de sneeuw. Bij ons is er geen vlok gevallen. Mooie blokjes heb je weer gemaakt en voorbereid. Hopelijk werkt het weer woensdag wel mee.

quilting Jeannet zei

Je hebt je in elk geval niet verveeld Wietske, heerlijke foto,s van de sneeuw, ik hou er zo van al konden we gisteren dus niet weg vanwege de gladheid hier.

Bosch melkmeisje zei

Groot gelijk dat je de reis naar Groningen hebt uitgesteld! Ik zoek de gladheid ook liever niet op. Wat lag de Bossche Broek er mooi bij. De vlinderblokjes zijn erg schattig.

Groetjes,
Renée

Annie Kingma.Bonnema zei

Het zieter weer prachtig uit.
Deblokken, stoffen maar ook sneeuw foto,
Hier in het noorden hebben we gen sneeuw.
Groetnis Annie

Heleni van Til zei

Jullie hebben de dag geweldig besteedt Wietske. Wat ziet alles er weer piekfijn uit. Ook je blokjes, wat zijn ze leuk hè.
De prachtige winterse foto's zijn ook zo mooi. Het duurt altijd maar even dus goed dat je ze nu gemaakt hebt.
Hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.

Floor zei

Jullie hebben een prachtig uitzicht, dacht eigenlijk dat je midden in de stad woonde...
Veel werk lijkt me dat om alles te tellen en te meten, maar dat moet nu eenmaal voor de belastingen.
Ik wens jullie een fijne jaarwisseling.

Hermie zei

Wel zo veilig om niet de weg op te gaan met gladheid, als het niet per se nodig id. Je hebt nu wel weer een heleboel werk voorbereid, af is af.

Anita Vlijtige Handjes zei

Lekker binnen er is genoeg te kneuteren :) De sneeuwmannen zijn erg leuk!
Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en een liefdevol en creatief 2015 met veel nieuwe plannen.
Groetjes Anita

Jane in Wales zei

Prachtig, al die sneeuw, en zo'n mooi uitzicht. Die hebben wij hier niet, alleen wit van de nachtvorst. Alvast een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2015.

Ageeth Dorsman zei

Ik vind ze leuk, hoor, om te zien, je Stonefields-blokjes, en ga morgen weer kijken!
En dat is het voordeel van veel sneeuw en er echt niet door willen: heerlijk genieten van het mooie uitzicht en lekker veel handwerken. Eigenlijk gewoon mijn idee van een perfecte dag...
Je blokjes zijn heel erg mooi geworden! Groetjes van Ageeth

Rennie zei

Wat ben je ongelooflijk hard aan het werk geweest en zoveel hexagons.
Knap hoor. Fijne jaarwisseling en een gezegend en gezond 2015.

Anny zei

Wat een leuke blokjes zijn het toch. Veel sterkte bij het inventariseren. Volgens mij is er geen erger klusje te bedenken. En een goede reis a.s. Woensdag met de beste wensen voor het nieuwe jaar. Anny.

quiltlodge gerda zei

Groot gelijk, lekker thuis blijven als je het niet vertrouwt. Die sneeuwmannen maken me wel nieuwsgierig. Zijn die om te stitchen?

Villa Zeezicht zei

Heel verstandig Wietske, niets doen wat niet goed voelt!! Geen slim plan om je eigen veiligheid overboord te gooien, daar schiet niemand iets mee op. Dat bezoekje komt vast wel een andere dag goed en je moeder zal de laatste zijn die wil dat je dit onderneemt als het niet helemaal veilig voelt. Geniet van elkaar en deze bijzondere dagen tussen Kerst en de 3 Koningen, en lieve groet!!

Wietskes Quilts zei

jazeker maar het hoeft niet, eigen keus wat je het mooiste vindt.
groetjes
Wietske

Jeanne van de Griendt zei

Wat ziet er dat allemaal prachtig uit , hard gewerkt. Wens jullie een gezond en gelukkig nieuw jaar ,veel succes in jullie nieuwe winkel .