donderdag 18 december 2014

Heel veel nieuw (s)

Heet van de NAALD:

Is het geen schatje geworden?

En het is nog niet eens helemaal klaar.

 Suus heeft het nog even weer mee naar huis genomen voor de "finishing touch" 


Maar we maken er de komende dagen pakketjes van, en voor 24,95 kun je het kopen bij ons.

Helemaal kompleet, inclusief hobbs, een biesje en een achterkant met bijpassende ecru wintersterretjes, en rood garen om, als je dat wilt, te stitchen.
Er zijn 4 verschillende sneeuwmannen in de collectie en als je via de mail aangeeft een pakketje te willen, sturen we een foto waaruit je je keus kunt maken welke sneeuwman het worden moet.

Na de kerstvakantie liggen de pakketjes klaar in de winkel en mocht je het opgestuurd willen hebben kan dat ook, we vragen dan 2,50 als tegemoetkoming in de verzendkosten.

We gaan in het nieuwe jaar heel veel nieuwe leuke dingen doen:

Op 
woensdag 18 februari 

gaan we weer appliceren met Janine.


Kleine rondjes, smalle steeltjes en mooie bloemen gaan we met haar maken. 
Hier zijn nog 4 plaatsen beschikbaar.

Op 
donderdag 5 maart 

is de aftrap van de Jules. 
We zijn ontzettend blij dat zoveel deelnemers zich hebben aangemeld. Ook hier kunnen nog slechts enkele personen meedoen.


José heeft al een paar delen af en ik kan jullie verzekeren dat het prachtig wordt. Ze gaat hem zelf "quilt as you go" doorquilten, dus dit is een mooie gelegenheid voor liefhebbers om deze techniek onder de knie te krijgen.


Iedere eerste donderdag van de maand is de uitreiking van het nieuwe blok, de exacte data komen nog in de agenda te staan. José zal er altijd bij zijn om jullie bij te praten en uitleg te geven.

Je kunt dus iedere maand in de eerste week een pakketje met stofjes verwachten bij de post als je niet in de gelegenheid bent om naar den Bosch te komen.
Alle deelnemers ontvangen binnenkort nog een mail met alle details.

Op 
zondag 8 maart 

is onze eerste "featherweight-dag", en daarvoor komt Francis (klik) naar Den Bosch toe.
Ze gaat je niet alleen leren hoe je met jouw eigen Singertje om moeten gaan, maar we gaan ook iets maken:


Een handzaam tasje met een tulpje er voorop waar je eventueel je naaimachine-spulletjes in bewaren kunt.

Deze workshop duurt een hele dag, dus je krijgt een lunch aangeboden. We zorgen ook voor een stofpakketje.

Een aantal heeft zich aangemeld via FB en via het blog maar voor een correct overzicht van de juiste  namen vraag ik je om je via de mail (nogmaals) op te geven.

Op 
zondag 22 maart

komt Betty (klik) bij ons op bezoek en zij geeft een combinatie van een "show and tell" en een leuke workshop. Ze gaat ons leren hoe we hexagonnen kunnen maken met behulp van schilderstape.

Dit is tevens het moment voor de aftrap van The Prince die vanaf half maart in de winkel verkocht mag worden.


Betty's Princess is dan (waarschijnlijk) af


Ze neemt haar  Stonefields mee


En nog meer moois van de Australische ontwerpster Susan Smith.


Voor alle bovenstaande informatie verwijs ik jullie naar de agenda en naar het kopje projecten. Daar kun je alles nog eens rustig nalezen.

Heb je vragen? Mail me.



Gisteravond laat ontving ik een berichtje van Nelleke (klik). Een poos geleden maakte ze voor mij 2 "vodjes", oude popjes opnieuw gemaakt. Ze staan bij mij in de vensterbank en zijn verwerkt in de flyers die wij gebruiken.
Ik had haar toen gevraagd of ze nog eens een pop voor mij wilde maken, en nu gisteravond vertelde ze mij dat de pop af is.
En ze gaat vandaag onderweg naar mij toe.


Ik ben er zo ontzettend blij mee, ook deze schat zal een ereplaatsje krijgen in onze kamer.



Voorlopig maar even veilig stellen voor de kleine vingertjes van Isabel……


Ik stop voor nu even met blogjes maken tot na de kerst. de winkel gaat dicht tot 3 januari, maar uiteraard is er morgenvroeg nog een Bee en morgenmiddag en zaterdag zijn we gewoon open. wij zijn er zaterdagmorgen even niet in verband met een extra koorrepetitie in Eindhoven. Maar er wordt goed op de winkel gepast, Tineke houdt het fort voor ons tot half 2, daarna zijn wij er weer. Gelukkig is de oorpijn op z'n retour dank zij nieuwe medicijnen die gelukkig aanslaan. Het zingen kan dus doorgaan en stiekem bereiden we ons ook alvast voor op onze reis naar Curaçao half januari.

Op zaterdag 3 januari gaan we weer open en dan kan iedereen zijn nieuwe deel komen halen van de Stonefields. Op vrijdag de 2e gaan de pakketjes weer op de bus.
We geven een extra feestelijk tintje aan deze eerste dag in het nieuwe jaar!!

Ik ga mij de komende dagen heerlijk bezighouden met mijn Stonefields-blokken en de Princess. Eergisteren kreeg ik een heel lief stofje van Fleur (klik). Ze vroeg of ik de letters van Daniël en Isabel in the Princess wilde hebben.


Fleur, ik ben er hartstikke blij mee en over een poosje laat ik zien wat ik er mee gedaan heb. Mijn middencirkel is nog leeg dus mogelijkheden genoeg.

Voor nu wens ik jullie alvast hele fijne feestdagen!!!




Tussen kerst en oud en nieuw meld ik me weer een keer.

groetjes

Wietske