dinsdag 22 maart 2016

We zijn er even niet!!!!!

Maar ik had gisteravond nog wel tijd om een beginnetje te maken met een cirkel van de Camelot.


Heerlijk, om ook weer eens te patchen.


dat had ik al een poosje niet meer gedaan.


Deze leek me leuk om te proberen. 

 Voor komende woensdag de 30e heeft zich al een heel aardig groepje gemeld om mee te doen.
Hartstikke leuk natuurlijk. 

Vanaf 13.00 uur zijn jullie welkom.


Mijn kleinkinderen hebben inmiddels allemaal een plekje gekregen, ik kan met opa en oma aan de slag.


Wij zijn er niet de komende dagen. 

We staan morgen en overmorgen met de winkel op de Regiodagen van het Quilltersgilde in Oisterwijk.

Vrijdag zijn we weer gewoon open, is er een Bee vanaf 10.00 uur en Juud komt 's middags voor de beginnerslessen. 

De agenda is weer helemaal bijgewerkt.

Tot gauw

groetjes

Wietske

maandag 21 maart 2016

Hebben jullie zin om even mee te gaan naar Keulen?

We waren vroeg vertrokken richting de grote beurs voor winkeliers


en binnen 2 uur arriveerden we er, het was lekker rustig onderweg.


alles duidelijk aangegeven, het liep allemaal vanzelf.


kopje koffie voordat we naar binnen gingen.


even sfeer proeven.


en dan gelijk op zoek naar de leverancier van de quilt van Anke de Haan, echt een beauty:


"A sunny day in Regent's Park"

Wij hebben de patronen besteld en binnenkort komen ze naar de winkel.

We gaan er zelf de stoffen bij zoeken.


Nog gauw even kijken naar de Bluebird Lane die ook hangt te stralen. Wij zijn nu bij deel 4 en hij is echt prachtig.


Dan naar Ellen van Ellie's Quiltplace. 

Zij heeft voor het eerst haar eigen stoffen ontworpen en ze zijn zo ontzettend mooi.
Kleine printjes, zachte kleurtjes. Ik moet er wat van bestellen. 

Het is ook veel te leuk dat ze zelf aan het ontwerpen is.


En eindelijk kreeg ik de kans om diegene te ontmoeten die ik zo graag wilde ontmoeten.
Ik was er een paar jaar geleden zelfs voor naar de B&B van Monica en Guus gegaan en toen was ze er niet.


Veronique Réquena, de ontwerpster van de Jules en ook van de mand waar we nu mee bezig zijn.


Ook zij ontwerpt nu stoffen, prachtig romantisch


haar kraam ademt de  sfeer van haar persoonlijkheid


Wat zullen ze een hoop werk gehad hebben gisteravond om alles weer op te ruimen.
…………


We ontmoeten Desiree en drinken thee met haar,


zoeken de prachtigste stoffen uit.
En, nee meisjes, we zullen tot september moeten wachten.


Het was voor ons een zinvolle dag, veel gezien en veel mensen gesproken.

We kunnen weer van alles gaan bestellen waar we al een poos naar zoek waren. Naalden die zo fijn werken, en de allernieuwste vingerhoeden.

Onderweg naar huis heb ik het patroon maar eens even doorgelezen.
Hij is super om te maken.


 en met zulke mooie stoffen moet het wel een feestje worden.


Het is vandaag 21 maart. Voor mij een bijzondere dag. Mijn hele leven lang hebben we de verjaardag van onze mams gevierd. 91 zou ze vandaag geworden zijn.

Ik zal er veel aan denken vandaag en de associatie met het begin van het voorjaar en haar verjaardag zal altijd in mijn herinnering blijven.


Maar we hebben een Roosje, prachtige achterkleindochter van onze ouders en kleindochter van zusje in Zwolle.

Zij werd 2 jaar geleden ook op 21 maart geboren, dus voor hen vandaag een hele bijzondere dag.


Lieve Roos, van harte met je verjaardag en maak er een mooi feest van vandaag.


Voor mijn zusje moet het wel bijzonder zijn.

liefs van ons!!!!!

Fijne dag allemaal en dat het nu maar gauw mooi weer wordt en echt voorjaar. We kunnen wel een beetje warmte gebruiken.


groetjes

Wietske

zondag 20 maart 2016

ROND

Knappe werkstukken gisteren 


met ontzettend leuke resultaten


een "wij" gevoel


omdat er enorm werd samengewerkt


en ook veel plezier werd gemaakt


een meisjesmand om blij van te worden


en het paste allemaal.


Ik ben heel blij dat mijn mand af is, heb er altijd zo graag één willen hebben.
 Ik heb wel gemerkt dat ik absoluut niet in de wieg gelegd ben om dit soort werkstukken in elkaar te zetten want het is een lastige klus.

Niet moeilijk, wel lastig.
Appliceren, oké een eitje maar in elkaar zetten?????
Brrr.

Maar ik had Tineke, zij hiep mij en de rest samen met Mandy door de stugge stoffen heen.
Ik laat mijn mand nog even niet zien want hij is echt helemaal af.

Ik wacht tot de rest hem ook af heeft. Over een maand is de laatste bijeenkomst en dan krijgen jullie alle resultaten te zien.

Na de zomer gaan we nog een keer met een groep starten.


Spontaan werd gisteren het idee geboren om samen een start te gaan maken met de Camelot uit de Quiltmania van nu.

Prachtige, schitterende ronde vormen die zo op het oog niet makkelijk lijken, maar goed  te doen zijn.

Mandy zal er zo veel mogelijk bij zijn als ze tijd heeft, Mandy is expert.


We hebben besloten om op de woensdagmiddag bij elkaar te komen en de aftrap is op 

30 maart 

volgende week dus, vanaf 

13.00 uur.

Geen verplichting, geen probleem als je eens niet kunt, de enige verplichting die je hebt is dat je je eigen Quiltmania en je naaispullen bij je hebt!!!!

En 5 euro voor de koffie, thee en iets lekkers.

Verdere afspraken maken we de 30e wel

Omdat het enthousiasme erg groot was gisteren zijn alle Quiltmania's al uitverkocht.
Je moet dus even in eigen behoefte voorzien.

Meld je aan via de mail:

wietske.meinders@hotmail.com


Ons jongste kind in Lapland zou de afgelopen nacht hier gaan slapen…..
Ben heel benieuwd.


Fijne zondag, wij gaan opschieten, Keulen wacht op ons.

groetjes

Wietske

zaterdag 19 maart 2016

Soms…...

gebeurt er in een week zoveel dat je nauwelijks tijd hebt om een blogje  of  foto's te maken.

Met pensioen zijn is heerlijk, maar het lijkt net of de dagen nog sneller gaan.

Donderdag een prachtige dag met zulk mooi weer dat we besloten om naar Heidepol te gaan en om er een flink stuk te gaan wandelen.


en om er 2 bloemen te brengen naar ons kleine vriendje dat, net als Isabel, ook 2 jaar geworden zou zijn. 


We wensten ons jongste kind een veilige reis naar Lapland waar ze momenteel van een uitstapje geniet met haar werk.

Haar grote zus vroeg zich bezorgd af voor welk vervoer er gekozen is, maar volgens mij is ze veilig gearriveerd.


Het is er koud, ongeveer -10 en de handschoenen en sjaals worden intensief gebruikt.


Ze geniet van een ander soort vee dan bij ons in Nederland.


Vandaag is de mand van Jules aan de beurt, ik ben helemaal op schema.

 Anke heeft zich veel werk op de hals gehaald met een waslijn, wasgoed, quiltje.
De spijkerbroek hangt over de tobbe, de sok is van de lijn gevallen,


  
en heel veel geborduurde bloemen.
Het wordt waanzinnig mooi en ik ben heel benieuwd of ze het af gekregen heeft voor vandaag.
We gaan het straks zien.


Voor de derde keer heeft Marijke van atelier Hartendief een doos Klossie's gestuurd, we waren er al weer door heen. 

Nu hebben we extra ingekocht zodat er ook een stapeltje mee kan naar de regiodagen in Oisterwijk komende woensdag en donderdag.

En, O heerlijk ook bij ons is eindelijk de Quiltmania binnen gekomen.

Veel leesplezier dus en 

we kunnen gaan beginnen aan het tweede deel van het mysterie van Petra Prins.
Helemaal leuk, ik verheug me erop.


Mijn levensboom is alweer een kleinkind rijker, nog 2 jongetjes er op, dan kan ik aan opa en oma gaan beginnen.

Voor Daniël heb ik een vlinder in gedachten, boven in de wolken.


Straks om 10 uur gaan we weer open en werken we verder aan de mand. 

Het zal nog een klusje worden om de bodem er goed in te krijgen, maar we zijn met velen en het komt wel goed.

Morgenvroeg vertrekken we naar de grote beurs voor winkeliers in Keulen.

We gaan vast mooie nieuwe dingen zien en bestellen voor jullie.

Maandag laat ik het weten….

Fijn weekend

groetjes

Wietske

woensdag 16 maart 2016

Als het weekend is

komen de kindjes in rap tempo aan de boom


Maar de koek is weer op, het is woensdag en dus gaan we vandaag
om 10 uur weer open en is er een Bee.


Ook vrijdag en zaterdag zijn we gewoon open.





Alvast voor volgende week:

Op woensdag

23 en 24 maart
 zijn we gesloten!!!!

We staan dan met de winkel op de regiodagen in Oisterwijk.


groetjes

Wietske

dinsdag 15 maart 2016

Het eerste kleinkind…..

zit er op!

Mijn levensboom, 

middenpanel van de Burnt, geïnspireerd door Veroniek die het ook op deze manier doet, alleen zij met haar kinderen, ik met de kleinkinderen.

Een gedeelte van het patroon komt uit de Quiltmania van 2013.


Een heel gepuzzel en gemeet nog wel, maar oh wat leuk om te doen.
Kijk, opa en oma zitten in concept al klaar op het bankje.

Ik gebruik flisofix en ik festoneer. Soms lastig, maar met een hele dunne naald gaat het prima.


Natuurlijk is het echte leven leuker.

Gisteren weer Isabelletje's dag. 

Alles heeft haar interesse: liedjes, voorlezen, tellen en je steekt 2 vingers op omdat je 2 bent, maar je hebt er 5 aan 1 hand.

Maja de Bij is nu favoriet.

Het verschil tussen krokussen en madeliefjes moet ook uitgelegd worden.


een wandelingetje naar de stadswal in het zonnetje


is een educatief uitje voor haar en ook voor ons.


Ze speelt moeder en winkeltje, alles door elkaar.


 Mochten jullie je afvragen hoe het nu met de wasmand is?


Leeg, we kunnen weer opnieuw beginnen

:)

fijne dag

groetjes

Wietske