vrijdag 8 april 2016

Heerlijk rommeldagje en een oproep

De afgelopen dagen heb ik me vooral beziggehouden met het nieuwe ontwerp van 

Susan Smith

Een BOM waar je, net als toen met de Stonefields, heel blij van wordt.

Mocht je nou willen weten hoe Susan aan de naam van deze quilt komt, lees dan het blogje van
Juud (klik) even, dan ben je helemaal op de hoogte.


Het meetwerk doen we samen want daar ben ik gewoon niet zo goed in. Inches en centimeters onderscheiden is nu wel duidelijk maar ik ga toch nog  regelmatig de fout in.


De circles van Susan, zo ontzettend handig.

Maar dit brengt me bij mijn oproep:

De afgelopen tijd zijn er weer heel wat pakketjes verkocht met die 21 circels en in een aantal zitten een paar onjuiste exemplaren: van sommigen zitten er 2 met dezelfde afmetingen waardoor een andere afmeting mist.

Diegene die de circels bij ons gekocht heeft, controleer s.v.p. je pakketje even goed en laat het ons weten.

Inmiddels heeft Susan de juiste opgestuurd en kunnen we de pakketjes compleet maken.


Ik dacht even te gaan needle turnen. Normaal gesproken gaat dat ook prima maar ik was niet tevreden over het resultaat.


Gelukkig leer ik zelf ook op een Bee en Marijke had afgelopen woensdag de oplossing.

Freezer paper erin, vastlijmen en dan alleen de randjes laten zitten en de rest er tussen uit knippen.
Het werkt!!!!!

Bij mij tenminste


Het is even een klusje, maar dan heb je wel iets moois
Er komen nog zo veel van dit soort kleine priegelwerkjes……..

En dan moet het wel goed zijn.


En gisteravond was ik blij met het resultaat.


Vandaag en morgen zijn we weer open, vanmiddag komt Juud en zijn de beginners aan de beurt. Morgenvroeg de Dear Janelessen en morgenmiddag gaan we weer quilten met de hand.

Alvast een fijn weekend

groetjes

Wietske

woensdag 6 april 2016

Vandaag

Gaan we weer om 10 uur open en kunnen jullie deze prachtige quilt bewonderen, gemaakt door Marianne Bartman.

Marianne kocht de eerste stofjes al bij ons toen we nog boven zaten, ze had toen een paar diamanten af.
Regelmatig kwam ze langs om stofjes aan te vullen en ziehier het prachtige resultaat.

De quilt mag hier even blijven zodat we er een poosje van kunnen genieten.



En het kon natuurlijk niet uitblijven hè?
We moesten het wel aanschaffen gisteren…..


Het huis is echt voor de kinderen hoor!!!


Echt waar…..

Fijne dag

groetjes

Wietske

dinsdag 5 april 2016

24 uurs- service?

Om half 8 komt ons oppaskind.

Wij hoeven dan gelukkig nog niet aangekleed te zijn, dat scheelt.
Ik word onmiddellijk aan het werk gezet, want HAAS is mee geweest naar de crèche en voor de zoveelste keer is zijn nek niet ongeschonden uit de strijd gekomen.


Wat doe ik fout? 
Het moet toch mogelijk zijn om het hele geval permanent in goede staat te krijgen?


Voorlopig is HAAS weer helemaal beter verklaard en ons kind wordt er helemaal gelukkig van.


HAAS volgt haar de  rest van de dag overal en overal moet hij ook echt gaan slapen.


Om half 9 gaan we boodschapjes doen, tenslotte mag zij kiezen wat we gaan eten vandaag. We komen altijd langs de speelgoedwinkel en 

Ohh daar staat zo'n mooi poppenhuis met muizen er in…


Vandaag toch maar eens naar binnen gaan om te vragen wat hij kost.


Isabel kiest voor sperzieboontjes en ze weet precies hoe het allemaal moet. Ons kind weet sowieso precies hoe het allemaal moet, eigenlijk past zij op ons en wij niet op haar

……………


Behalve de financiële afwikkeling, dat laat ze dan weer graag aan ons over.


Ze wil graag terug naar het tuincentrum en oh gelukkig dat willen opa en oma ook. 


De vissen zijn er nog steeds en nee, ze krijgt niet eentje cadeau. Papa en mama werken allebei en sinds kort is er ook al een kat in huis.

Otto heet hij en hij komt uit het asiel.

Een heerlijke grote dikke kater van 6 jaar, die de hele dag slaapt.


Gelukkig heeft Isabel haar auto bij zich en vandaag zitten opa en oma er voor het gemak in.


Jammer, we zijn vergeten om haar speen te geven als ze haar slaapje doet. Slapen is er dus niet meer bij, ze staat te springen in bed en we gaan maar naar beneden.


 Daar is het ook leuk, veel afwisseling ook en "o wacht, ik stop die rolletjes er wel even in voor jullie".

Offe heeft ze ze er nu juist uitgehaald?


Ons dakterras is weer helemaal klaar, ze heeft ons goed geholpen.


de sperziebonen smaakten heerlijk, we zijn weer helemaal bijgepraat voor een weekje.


Zijn alle opa's en oma's nou zo moe als het oppaskind weer naar huis is?
Of zijn wij de enigen?

Vandaag weer rust in huis, handwerk tijd……
Dus nog net geen 24 uurs service.
Maar genieten is het wel met zo'n heerlijk kind in huis!!!!

en voor de plantjes is het wel even goed dat het regent vandaag, maar niet te lang want we willen graag naar buiten.

fijne dag

groetjes

Wietske

zondag 3 april 2016

Het begin…..

Dat was vandaag.

Het begin van de organisatie van een weekend met vriendinnen.
En als je met veel bent moet je gewoon op tijd beginnen.

En dus kwamen ze vandaag naar Den Bosch toe,
 werden er Bossche bollen gehaald,


en werden de plannen gemaakt, een persoonlijk rondje gemaakt zodat we precies weten met wie we op stap gaan.


De catering is duidelijk:
Ik hoef niks te doen…..


En wie schrijft die blijft, denken sommigen, "Ik leer het gewoon allemaal uit mijn hoofd, dan komt het helemaal goed en weet ik precies wie wie is."


Reisschema's, auto's, trein of taxi. Het wordt allemaal besproken en in de agenda's gezet.


En dan is het tijd om nieuwe boeken te bekijken en aan te schaffen.


denkt Wies nog even na of ze toch ook niet met de Camelot verder gaat.
Het is toch wel erg leuk om te doen, en dan met een groep is het natuurlijk al helemaal leuk.


De boeken zijn populair.


Weet je waar we heen gaan?


Ze heeft een prachtige B&B met voldoende slaapplekken voor ons allemaal.
Eind april gaan we.


En stel je voor dat het nou eens heel mooi weer is.
Juud komt ook een middagje langs, we verheugen ons er enorm op.


nog een paar weekjes geduld en 



oh Heerlijk, ik ga eerst ook nog met de bus naar Nantes. Ik heb zin in afleiding, leuke dingen doen, plezier maken met vriendinnen.

Even niet…….

Herman past op met vriendinnen die niet mee gaan, de agenda zit helemaal dicht getimmerd.

Ik ben dus al aan het voorbereiden met veel werkjes voor onderweg.
Dit is er één van, rondjes, rondjes, en nog eens rondjes.


Zo moet het erop komen en als ik alles nou van te voren rijg, hoef ik het zomaar vast te zetten.

Goed om het even neer te leggen want ik merk dat ik 4 hartjes te kort kom.


En die kunnen aan het einde van de middag buiten nog gauw gemaakt worden.

Heerlijk genieten van het eerste zonnetje, en voor het eerst in 3 jaar zonder verbouwingsgeluiden of rotzooi waar we zoveel veel last van gehad hebben.


Gisteren was de terugkom dag "Quilten op de naaimachine" met Monique.
Er is keihard gewerkt en veel uitgelegd.


Monique is "kei - goed", de deelnemers zijn ontzettend tevreden.

Nog 1 mogelijkheid is er om deze lessen een keer mee te maken, daarna beginnen we na de zomer eerst met verdiepingslessen want daar is best veel vraag naar.

Op 11 en 25 juni hebben jullie nog een keer de kans.


de eerste wankele stappen worden gezet.


en natuurlijk zijn de mooie handschoentjes weer aanwezig.


De bollen zijn op, de winkel is schoon en morgen gaan we nog een keer naar het tuincentrum.


Dit keer samen met Isabel.

Het is haar dag morgen en ondanks het feit dat ze er vandaag ook al is geweest met haar eigen ouders zal ze zich er morgen ook prima vermaken.



Fijne avond en alvast een goed nachtrust!

groetjes

Wietske

vrijdag 1 april 2016

"Join the club"……...



 We zien het gebeuren bij de De Bluebird Lane.
Er melden zich nog steeds mensen die


 alsnog graag mee willen doen.


Hij is toch ook echt te leuk


En we hebben er een hoop lol in.


"Join the club"

Isabel heeft een dag met haar neven opgetrokken en ineens is de auto het ultieme speelgoed waarmee ze zich eindeloos kan vermaken.


"Join the club".

 Het nieuwste ontwerp van Susan Smith. Hij is zo leuk en oh ik heb er zo veel geschikte stofjes voor.

Eerst volgde ik alles op FB, en al gauw vond ik dat ik hier ook mee aan de slag moet.

 De komende dagen eerst maar eens stofjes verzamelen.


Coriene van Amaryllis Lifestyle stuurt het patroon iedere maand op en zelfs de postzegels zijn in stijl.

Ik houd wel van dit soort details…….


"Join the club". 

Onze kleinkinderen hebben hun plekje gevonden 
en 


opa en oma passen goed op.


Het middenpanel van de Burnt is bijna klaar en ik kan verder met de eerste rand er omheen.

Mijn eigen persoonlijke draai er aan geven, dat vind ik het leukst. Gelukkig mag dat en is het goed dat ieder haar eigen fantasie gebruikt.

Straks om 10 uur gaan we weer open en er is een Bee.

Morgen gaan we ook om 10 uur open en dan komt Monique weer voor de terugkom - dag van de les
"Quilten op de naaimachine"

We hebben overigens nog een sessie gepland voor 11 juni en als terugkom - dag 25 juni. We hebben nog een paar plekken open dus mocht je zin hebben? meld je dan via de mail.

Onder het kopje Projecten vind je alle info:

wietske.meinders@hotmail.com.


Ik wens jullie alvast een heel fijn zonnig weekend toe

groetjes

Wietske