woensdag 1 april 2020

Het was te verwachten.......

Maar voorlopig blijft alles op slot. 

Heel begrijpelijk vinden wij zolang het virus nog zo om zich heen grijpt met zoveel ernstig zieke en dodelijke slachtoffers.

Rustig doorgaan dus, thuisblijven en ons dagelijkse rondje lopen. 
Zelfs pal naast ons huis is veel moois te zien en we komen nagenoeg niemand tegen.

We merken dat iedereen rekening met elkaar houdt en nu maar hopen dat de grote piek in Brabant inderdaad aan het afvlakken is.

Een graadmeter voor de rest van het land hoop ik.


Quilters vermaken zich doorgaans wel. Er wordt veel afgemaakt en Nelly stuurde deze foto de afgelopen week.

Haar Gossip is af!!

Volgens mij is het pas haar derde grote werkstuk, ze deed bij ons ook de beginnerscursus en is helemaal verslaafd geraakt.

We missen elkaar enorm bij de wekelijkse Bee maar gelukkig is de app gewillig en houden we elkaar toch op de hoogte.


Marijke heeft haar "Morrington" quilt af


en is nu begonnen om de "Guute" af te maken.


Evelyn is helemaal bij met de diamanten. Maart is ook klaar


ze maakt er een sport van om leuke afbeeldingen te vinden.


En dan zomaar een telefoontje van Heleen. 
Ik ken haar niet, ze is wel eens in de winkel geweest zegt ze, maar ze vraagt of ik nog iets nodig heb omdat ze de "Marshal" ook gemaakt heeft.


Om hem passend te maken op het bed maakte ze er een extra bies omheen en ze gebruikte hier en daar wat andere stoffen.

Ontzettend leuk om de verschillen te zien en natuurlijk altijd leuk om zo'n telefoontje te krijgen en om quiltervaringen uit te wisselen.

Ze stuurt foto's toe die ik mag plaatsen.


Gisteren kwam er een grote doos met stoffen binnen
Liberty's


Een aanvulling op de Tilda's die op waren


en de nieuwste Tilda's. 

We hadden vooral veel behoefte aan achtergrondstoffen. Herman is al aan het snijden en de eerste bestellingen worden al verwerkt.


Tja, ook de kappers blijven voorlopig dicht en dat vind ik toch wel even een dingetje.
Hoe lossen we dit nou op?

Mijn kinderen hebben scharen en kammen besteld, en ik kreeg de waarschuwing dat ze al bijna uitverkocht zijn.


We moeten dus keuzes maken:

Ook een schaar bestellen, maar wij hebben natuurlijk ook scharen genoeg in huis.......
en mochten we het niet aandurven om zelf te knippen?

Misschien toch maar voor de zekerheid wat materiaal aanschaffen om de boel een beetje op zijn plaats te houden.


Fijne dag en geniet van het mooie weer. 
Volgens mij kunnen we het weekend buiten zitten.

groetjes

Wietske