donderdag 2 april 2020

Bijna klaar

Gisteren een heerlijk moment:
Foto's van een (bijna) affe quilt.

 Alleen de bies moet nog even vastgezet maar dat doe ik zelf.

"De kersenmuisjes, ontwerp van Supergoof"

Echt een geweldig patroon, ik zou er zo nog één willen maken.  

Ik haalde de meest geschikte blokken eruit om te gebruiken voor een deken voor Suze.

Het moest een gezellig fluffy exemplaar worden, niet te dicht gequilt, maar toch genoeg om te zien.
Marina heeft de klus geklaard en wat is hij mooi geworden.

Details laat ik zien als hij binnen is.

Volgende week is Suze jarig, maar ze krijgt hem later.

Ik had hem nog zo graag een poosje in de winkel gehad, maar dat gaat nu even niet.


Het zal ook eerst nog een klusje worden om hem hier te krijgen want Marina woont in België.
Suggesties kwamen gisteren al binnen:

"ik woon in het grensgebied en als ik kan bemiddelen?'
of
"Misschien allebei naar de grens rijden en hem overgooien?"

"Aangetekend versturen?"

We gaan kijken hoe dit afloopt, maar tot juni wachten vind ik erg jammer.
Later meer.....


In Maastricht zijn ze ook bijna klaar om te gaan verhuizen.

Dinsdag is de grote dag.

Kasten zijn leeg. 
Als we elkaar aan de telefoon hebben klinkt het maar hol allemaal.
In het nieuwe huis ligt alles nog steeds op schema, verhuizers hebben nog niet afgebeld, de laatste klussen worden geklaard.

Valentijn maakt zijn huiswerk onverstoorbaar midden in het verhuisgeweld.
Koen, op zijn beurt, maakt ook huiswerk en schrijft een mooie brief.


Bij Laurens is het niet helemaal duidelijk wat hij doet.

Als brugklasser vindt hij het al moeilijk om wijs te worden uit alle verschillende systemen die de leraren gebruiken, en dan moet hij ook nog zijn kasten leegruimen.

Na enig contact met de school blijkt dat meer leerlingen hier last van hebben en belooft de school om eenduidiger op te treden.


De moeder van de jongens probeert zo goed en zo kwaad haar werk te doen waarbij een stapel dozen als tafel voor de laptop fungeert.

Deze hoek is nog zo ongeveer de enige rustige plek voor haar.


De vader is aan zijn tweede lange dienst in het ziekenhuis begonnen, hij maakt nu dagen officieel van 8 tot 8, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.

Wel mag hij volgende week een paar dagen vrij.....


Fijne dag weer vandaag, geniet van het mooie weer. 

Hopelijk kunnen we de komende dagen ook even gewoon buiten zitten.
Hier is het nog steeds te koud om stil te zitten.

groetjes

Wietske