vrijdag 1 februari 2019

Het begin......

Patchen op de machine 


Eigen ontwerp van Marina en ze geeft de lessen bij ons.

Wij zijn ontzettend blij met deze uitbreiding van lessen in onze winkel


Een lang gekoesterde wens, van mij en een aantal anderen.

Ik doe mee en hoop dat ik het onder de knie krijg.


Gelukkig ben ik niet de enige die het best wel lastig vindt.


We beginnen met de flying geese


Eén van ons doet al veel meer op de machine, dus zij gaat als een speer


Kijk, het eerste blokje verschijnt.

Ik ga morgen gelijk verder oefenen, we hebben huiswerk, maar we hebben gelukkig meer lessen. Over 14 dagen gaan we weer verder.


De tweede les voor de beginners,
en ook voor hen zijn het leerzame uurtjes

  
de eerste blokken beloven alweer een hoop goeds


een klein groepje blijft in het cursuslokaal voor een lesje


 de andere helft gaat naar Herman en leert het verschil tussen centimeters en inches


en ze gaan snijden met het mes.

Ook met deze groep komt het goed.


Over handwerken gesproken: 

ons huis was de afgelopen weken onherkenbaar.

Plafonds zijn met blote handen gesloopt.
Ik heb respect voor deze jongens.


alles wordt geïsoleerd, echt alle plafonds
Hier kun je toch niet in wonen......

Er komt al weer wat lijn in het geheel


Voordeel is dat wij alvast kunnen nadenken over een nieuwe indeling als straks alles klaar is.
Een werkkamer voor Herman 


en een quiltkamer voor mij. 
Als ik soms eens vertwijfeld rondloop in deze enorme chaos, en me niet kan voorstellen dat we er over een paar maanden weer wonen,

Kijk ik even naar het rose van de kast.
Het komt vast goed.

De kleur is gezet, het wordt een fris geheel.


Morgen deel 2 van het blokkenboek. 

We gaan om 10 uur weer open.

En in verband met de extra workshops van Beatrix Potter zijn we  

zondag 10 en 23 februari 

 extra open.


Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske