zaterdag 9 februari 2019

Druk Wietske?

Nou nee, eigenlijk niet. 

De opkomst gistermiddag viel ons een beetje tegen. De regen en de harde wind zullen hier allicht debet aan zijn geweest.


Maar we maakten het prettig en gezellig met het kleine groepje dat er wel was.


En eerlijk is eerlijk: er viel ontzettend veel te zien.


Hennie had echt keihard gewerkt, en we keken onze ogen uit:
Round the garden!!!

Het begin is gemaakt en het was ontzettend leuk om te zien hoe ver ze al is.


Een beetje feest was het ook, want Hennie werd 65 gisteren.


Dat maakte de middag extra gezellig. Goed bouwjaar overigens, 1954. 

Ik hoop het binnen enkele maanden ook mee te maken.


Kennis overdragen en ervaringen uitwisselen, het is toch echt te leuk.


Hennie is de mams van onze Marina en dus kwam het quiltje mee naar de winkel.

Wat als een lap in de hele winkel, het cursuslokaal en de etalage hing voor maanden en maanden is ineens een schitterend antiekerig dekentje geworden voor het babybed uit 1850.

Werkelijk prachtig doorgequilt.

Straks als alles klaar is beneden halen we het bed onder het stof vandaan en maken we het op met de antieke pop ook uit die tijd.

Wat zal het een mooi gezicht zijn.
 Ik verheug me erop, maar de komende weken is het quiltje en doorquiltwerk nog te bewonderen in onze winkel. De pop moet nog even geduld hebben.


Mijn stapel blokken van De "Stonefields"van Susan Smith groeit gestaag en het werd tijd om eens een beetje overzicht te krijgen.


Nog 2 maanden te gaan en 2 zijkanten. 

Ik weet niet of ik het ga halen om het in mei in elkaar te hebben.


We zitten tenslotte nog steeds midden in een verbouwing.

Gisteren reed deze auto de straat in. Een goed teken want dit betekent dat de grootste en lastigste klus  nu wel geklaard is.

Gips kleedt toch zo lekker af.


Alle plafonds in het hele huis isoleren is geen kleinigheid, maar we gaan hier straks heel veel plezier van hebben.

Eind maart verhuizen we weer naar beneden is de planning. 
Stucen, schilderen, schoonmaken en dan verhuizen en opnieuw inrichten..... het zijn nog hele klussen.


Vanmiddag mag ik om een uur of drie weg. 

Heerlijk als het ene kind je komt halen voor een afspraak met het andere kind ergens op locatie.

Ik weet niet waar, en het kan me ook niet schelen. Ik vind alles best.


We gaan met z'n drietjes uit en vieren een zwangerschap die goed gaat.
Daar horen cadeautjes bij.

 De hoogste tijd om de babyspulletjes klaar te maken.

Begin april komt het zusje van Isabel.


Vandaag komt Wilma met haar prachtige Beatrix Potter quilt,
en Anke geeft "quilt as you go" les.

En morgen komt Wilma opnieuw voor de tweede serie Beatrix Potter.
De winkel is voor deze gelegenheid ook op zondag open van 10.00 tot 16.00 uur
(en ook bij de tweede les uit deze serie op zondag 24 februari).

Druk Wietske?

Ja zeker. Heerlijk toch?

Fijn weekend

groetjes

Wietske