zondag 12 augustus 2018

en, nu na 7 lessen.....

weer een groepje enthousiast gemaakt.

En iedere keer ben ik weer verbaasd


over de prachtige resultaten.


en trotse eigenaren



Ze gaan alle 4 door met allerlei workshops en lessen. 
De laatste les gistermiddag werd besteed aan het doorquilten zodat ze niet blijven steken bij de top.


Patricia had ook deze les perfect voorbereid
alle uitleg over rijgen, spelden, naalden, quiltgarens


 en andere hulpstukken die het doorquilten makkelijk maken


Veel tijd om te oefenen was er niet, de uitleg nam veel tijd in beslag. Niet getreurd, ook bij het doorquilten is het een kwestie van uitproberen en kilometers maken.

Succes meisjes, en mocht je ergens tegenaan lopen? 
Gewoon aan de bel trekken hoor, we helpen je graag!!!

In september begint weer een nieuwe groep op vrijdagmiddag, ook deze lessen worden door Patricia verzorgd.

Super bedankt, je hebt de lessen voortreffelijk gegeven!!!!!


Deel 3 van de Stonefields, daar zijn we met een behoorlijke groep mee bezig op de zaterdagmorgen 1 keer per maand.

3 blokken van "Cara's surprise block" en nou weet ik van de vorige keer dat het kruis er bovenop bij mij nooit helemaal recht kwam dus nu, enige jaren en ervaring later (en wijzer) besluit ik om dat gedeelte weg te laten.

reverse applique kon ik toen niet, nu is het zo'n  leuke techniek om te doen.

 "Paper flowers" ook niet echt de makkelijkste

 doe ik half-half met H250 en ook weer niet.

Met het resultaat ben ik tevreden, het kan er mee door.



Gisteren is er weer een grote doos met effen stoffen binnengekomen. Er is veel vraag naar en ik merk zelf ook dat het vooral bij de Stonefields heerlijk is om met effen stoffen te werken.


Langzamerhand komen onze vakantiegangers weer thuis.
Isabel afgelopen donderdag, en Maastricht vertrekt vandaag weer uit Italië.
Koen trekt nog een laatste sprintje, ze hebben het heerlijk gehad.

Gek toch hè, je wilt het liefst dat ze allemaal gewoon weer thuis zijn.


Fedde en Pepijn zijn in een soort Nederlandse kolonie terecht gekomen in Italië.
Ze vermaken zich prima, dus de ouders ook.
Zij blijven nog een weekje weg.

Nog een week en dan beginnen hier de scholen weer. 
De vakantietijd is toch omgevlogen.


Het was druk de afgelopen dagen in de winkel. 
Voor ons is de zomertijd toch wel een heerlijke tijd.

Veel bekenden van ver die een dagje naar Den Bosch komen en ons een bezoekje brengen, veel onbekenden die in de buurt op vakantie zijn en op internet een quiltwinkel zoeken in de omgeving.

Wij worden er erg blij van......

We gaan lekker uitrusten, hebben geen programma de komende dagen. Ik denk dat Herman weinig omkijken heeft naar mij.

Kussens onder mijn been is niet meer noodzakelijk, alleen de extra kruk is voldoende. Ik red me prima  met de stevige laars die veel steun geeft en ik heb weer veel zin in handwerken.

Beneden in de winkel gebruik ik de rolstoel nog, en ik weet dus nu heel zeker dat onze winkel "rolstoelvriendelijk" is.

Nog even een leuke uitsmijter voor diegene die geen FB heeft:



Woensdag gaan we weer open om 10 uur.

groetjes

Wietske