zondag 1 januari 2017

Even in mijn eigen bubbel..........

Ik dacht het meteen al toen ik wakker werd eergisteren. 

Onbestemd, kouwelijk, hoofdpijn-achtig gevoel. Geen griep hoor, maar te goed om in bed te blijven en te slecht om eruit te gaan. Ik ga er dan altijd gewoon uit en doe wat ik van plan was.

Naar Maastricht toe waar een ziek kind met kleintjes zat, die wel een oppeppertje kon gebruiken.

Ik zat al klaar in de auto, er moest ernstig gekrabd worden,


En oh wat was ik blij dat ik in de warmte zat. 


We hadden een missie: 

de quilt bij Laurens brengen, zoals we beloofd hadden, want met kerst lukte het niet.
Ik heb al mijn kleinkinderen beloofd dat ze voor hun 10e verjaardag eentje krijgen.
Laurens wordt 10 in juni.

Jippie, de eerste is geslaagd, nog 5 te gaan.
---------


Achterop de quilt een mooi label met de vermelding dat oma hem heeft gemaakt. Laurens is er superblij mee en 's avonds vertelt zijn vader hem dat hij voor de rest van zijn leven van hem is.

Gewoon te lief toch?


We hebben hem samen naar boven gebracht en op zijn bed gelegd.


Laurens zit een beetje tussen laken en servet in. Stoere verhalen, wilde spelletjes, enge dingen, maar overal knuffels.......


En 's avonds stuurt zijn moeder deze foto naar mij toe.
Oma is blij en tevreden.


 Opa houdt zich met de grote jongens bezig,
ze hebben een fotoboek gemaakt van ons huisdier op Curacao,


Ze noemen hem "Jolo". 

Hij loopt er al jaren rond, en we zijn niet bang voor hem.


Eens kijken of hij er in april ook weer is.


Herman speelt schaak met Laurens, hij deed dat vroeger ook met zijn eigen kinderen en zijn vader speelde al schaak met hem toen hij nog klein was,


 Ik naai vol trots een nieuw plaatje op de zwembroek van Valentijn. Hij is een groep hoger met de zwemles.

Nog 2 plaatjes, dan wordt er over een diploma nagedacht.


 Ik vermaak me met Koen die, echt eerlijk waar, selfies maakt alsof hij het al jaren doet.
Hij moet er zelf vreselijk om lachen.

Ondertussen wordt ik kouder en kouder, lopen de kinderen op blote voeten (het is hier echt warm hoor mam), gaan wij naar huis en val ik in de auto onmiddellijk in slaap met een dikke winterjas aan en de kachel op 23 graden.


" Je bent ziek schat, je hebt koorts, en we gaan de agenda leeg halen en we blijven de rest van de vakantie thuis." Ik koop oliebollen en bloemen voor je en we maken het hier gezellig."


En dus slapen we veel, en werk ik me een slag in de rondte om de Top voor Isabel af te krijgen.

Wat zei ik nou? Ik moet er 6 en er is nu 1 af?
Nee hoor, er zijn nu 2 af.


Ik heb wel een grapje bedacht. 
Splinternieuwe haasjesstofjes in je eigen winkel kun je niet laten liggen als je een quilt maakt voor een rose meisje van 2, bijna 3 jaar.

Daar moet je beslist iets mee.


En dus komt het blok rechtsboven er uit te zien als een heel klein prentenboek.
Als ze later groot is, zal ze weten dat ze de quilt al kreeg toen ze net 3 was.

Volgende week laat ik hem doorquilten en dan beginnen we aan één voor Fedde.



Ik ben weer helemaal opgeknapt, even in je eigen Bubbel is heerlijk, maar het moet ook weer niet te lang duren.

Nijntje krijgt maar niet genoeg van het ziek zijn, die blijft maar lekker liggen.

Wij gaan morgen weer een beetje aan de slag, alvast voorbereidingen treffen voor de winkel die woensdag weer open gaat.


Ik wens jullie allemaal een heel fijn 2017 toe, met hopelijk veel mooie momenten en wij gaan zeker weer genieten van al het moois wat ons te wachten staat, in de winkel maar ook daarbuiten.

Onze reis met 14 personen naar Curacao die gepland staat voor april komt nu wel heel dichtbij.




welterusten

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Bernadette van Gils zei

Ik wens jullie ook een goed 2017.
Wat een heerlijke foto van Laurens slapend onder de quilt door oma Wietske gemaakt.
Denk je wel een beetje aan jezelf.
Als er niets tussen komt ben ik woensdag op de Bee.
Groetjes
Bernadette

miekequilt zei

O wat fijn dat je de quilt weg kon brengen. En nummer twee ook al af. Heerlijk !
En wat een fijn vakantie vooruitzicht !

susana zei

Een creatief 2017!

Goed dat je opgeknapt bent, heb je al een quilt idee voor Fedde?

KijkDaarIs zei

Soms is het even nodig zo'n bubbel...ook al is er niks aan.....;0(
De quilt is prachtig geworden....en zie hem er lekker onder liggen...;0)
De quilt voor Isabel wordt ook een plaatje..ahhh die kleine konijntjes ..wat zal zij er straks ook blij mee zijn !
En dan ligt er een heel nieuwjaar op ons te wachten...ufo's ... affo's....plannetjes..mooie stofjes...enz
Ik wens jullie een heel fijn 2017 !
En geniet van de dingen waarvan te genieten valt !!!
Fijne dag !

quiltingmieke zei

Piep
Heerlijk bijkomen in je eigen bubbel is best.
Ik neem vandaag lekker "een "ik" dagje
Gewoon rust, gewone kost op tafel, veel gezonde kruidenthee
Een heel fijn jaar meid
En o ja wat heerlijk zo een mooi kind onder oma s suilt, een schat voor het leven
Knuf knuf

Judith zei

Jullie natuurlijk ook de beste wensen. Lekker in je eigenste cocoon zitten! En die haasjes voor Isabel zijn helemaal enig! Fijne dag, tot snel

Marians Quiltblog zei

Heerlijk die bubbel, ook al ben je niet in orde.
Voor jou en Herman en natuurlijk je hele kinderschare een goed, mooi 2017.
Tot zaterdag!

Heb er zin in.
Groet Marian

Anoniem zei

Jullie ook al het goeds toegewenst voor 2017. Waar blijft de tijd ;-). Wat heerlijk dat je quilt in Maastricht zo wordt gewaardeerd. De haasjes bij Isabel's quilt zijn super. Nog een fijne dat en tot woensdag!
Lieve groet vanuit De Betuwe,
Elise

Marion van de Sande zei

Ik heb het quilten pas in maart 2016 ontdekt, ben nog nooit in jullie winkel geweest (gaat vast een keer gebeuren)en ik reageer nog niet veel maar zuig informatie op.

Ik wil echter wel zeggen dat jouw blog één van mijn favoriete top 3 is, de sfeer, de plaatjes, de verhalen maar ook wel de uitweidingen over de (klein)kinderen en je zusjes. Heerlijk om te volgen. Het kost je natuurlijk ook veel tijd dus ik wil je, zo op de rand van het oude en nieuwe jaar, hartelijk danken voor alle tijd en moeite die je ervoor neemt. Je maakt er mij regelmatig even erg blij mee.

Uiteraard wens ik je/jullie een geweldig 2017 toe en wie weet een keer tot ziens dit jaar in de winkel!

Floor zei

Je gaat lekker met de quilts voor de kleinkinderen!
Leuk hoor dat ze er allemaal één krijgen.
Fijn dat je weer opgeknapt bent, want ziek zijn daar hebben we toch helemaal geen tijd voor? :-)
Wens jullie een geweldig 2017!
Liefs,
Floor

Ineke zei

Een gelukkig, gezond en creatief 2017!
En beterschap, niet meer ziek worden hoor!

Anny zei

Gelukkig ben je weer beter! Veel gezondheid en creativiteit in het nieuwe jaar. Anny.