zaterdag 16 mei 2015

Help: featherweight van de kast!!!

Het begon toch allemaal zo gezellig gistermorgen.

Kleine Bee, 3 quiltsters die zich niets aantrokken van een hemelvaart - vakantie - dus - waar - zullen - we  - heen - gaan - dit - weekend - gevoel.

En we keken waar we zoal mee bezig waren

Tineke, Wies en Patricia

Tineke met haar sterrenquilt, bijna af


Wies had haar feitherweight tasje bij zich en daar was Herman vooral heel erg blij mee, want hij wilde gisteren nog nieuwe pakketjes maken voor 31 mei.


Ik ben uiteraard met een nieuw projektje begonnen, maar daarover later meer.
Patricia had nu even niets te showen maar dat kwam later op de dag……..


We dronken koffie en kletsten wat…..

Toen was het nog leuk en ontspannen

Totdat Tineke zei:
"Wietske, zet je tafel nog eens aan de kant zodat we je Stonefields nog eens goed kunnen bekijken?"
"Wat dan? Is er iets?" vroeg ik

"Leg hem nou maar gewoon neer dan kijken we even."

Voor alle duidelijkheid: Tineke werkt al jaren als coupeuse en Wies naait al zo'n 40 jaar haar eigen kleding.


"Ik zie het al, je blok met het hart is te ruim ingezet, en eigenlijk is de rand ook te wijd, eigenlijk zijn ze alle 4 te groot en eigenlijk is je gele bies ook te wijd.

"Dit gaat Elly Prins echt niet doorquilten"

"Huh, hoe kan dat nou, ik heb uren zitten meten"…..


"Geeft, niks, komt goed. We halen alles er af". Jij aan de ene kant, ik aan de andere kant.


Frustrerend ook, hoe snel het er weer af is hè?
"Ik zeg mijn afspraak voor vanmiddag af en ik ga het voor je doen"

Met de naaimachine uiteraard.


En daar ligt mijn bies, rijp voor de prullenmand en mijn gele stof is op.

Ook dat nog.


"Laat mij maar" zegt mijn trouwe vriendin. Ga jij de banen maar opnieuw strijken.


En geef mij jouw featherweight maar want die doet gewoon in één keer wat ik wil, en
we zoeken gewoon een andere kleur bies uit.
 Handig hoor als je je eigen winkel hebt.

Wies gaat inmiddels naar huis, boodschappen doen want ze is vandaag jarig.

VAN HARTE WIES!!!!


EN DANK JE WEL VOOR JE SUPPORT GISTEREN

Patricia gaat ook thuis brood eten, maar onder het mom:

"jullie zijn hier nog wel even bezig hè? Kom ik straks even terug want ik heb ook advies nodig"


Gaat Tineke met bloedspoed aan de slag met de nieuwe bies


Trekt Herman zich terug in de logeerkamer om stoffen te snijden.


En redt Saar het vege lijf en gaat buiten liggen slapen.


En wat doe ik?

Ik verzorg de catering voor de mensen die het drukker dan druk hebben.

Maar gelukkig, daar is Patricia weer en ze laat ons een mysterie zien van heel wat jaartjes geleden,


We inspireren haar om door te gaan omdat hij zo ontzettend mooi wordt


En komen Isabel en haar mama even langs om de kleertjes op te halen die ik de afgelopen week gekocht heb.

Ons rose kind is wel zo ongeveer klaar voor deze zomer


Inmiddels ben ik bekomen van de schrik, weet nu hoe ik het anders moet doen, en?

De biezen zitten er weer aan, zo mooi en zo strak. De banen volgen nu gauw, we hebben nog even de tijd voordat de top naar Elly gaat.

En gisteravond zijn

we zijn gewoon heerlijk naar onze koorrepetitie gegaan. Ook hard werken hoor….., daar niet van.

Maar anders…….

Fijn weekend verder

groetjes

Wietske

25 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Eind goed al goed. En tegelijkertijd denkt ik aan mijn eigen biesjes? Wat zouden ze daar van vinden?? Om een nachtmerrie van te krijgen...

quiltingmieke zei

Piep poeh spannend meid... Maar zo in alle sprookjes kwam alles goed 😀😀😀👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻knuf

Annie Derks-Scholten zei

Pffffffff! Opgelucht!!

miekequilt zei

Wat fijn dat ze eerlijk zeiden dat het niet goed was, én je ook hielpen.

Marieke Hordijk zei

Wat heerlijk zulke eerlijke, helpende mensen! Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe bies

BezigeBijMirjam zei

Nou, nou, nou Wietske! Jij boft maar heel erg met zo'n vriendin! Fijn weekend!

Francis Gortmaker zei

Wat lief als je zo geholpen wordt! En die goede oude Featherweight......geweldig he!
Herman, succes met stoffen snijden, tot over twee weken!

Annelies zei

Ja, zo "ontspannend" kan onze hobby ook zijn. Fijn dat alles nu goed is.

Marguerite zei

Voel bijna het zweet op je rug en voorhoofd.
Wat zal jij in de stress geschoten zijn zeg!
Gelukkig is alles weer goed gekomen.
Helaas vandaag geen weer om bij te komen op je dakterras.

Anoniem zei

Geweldig toch....een expert als vriendin die bovendien eerlijk EN behulpzaam is.

Anoniem zei

Oh ja , Jeanny (zonder)

Heleni van Til zei

Daar schrik je je toch een hoedje van....maargoed dat het op tijd gezien is en niet afgekeurd zou worden voor het quilten. Heerlijk zulke mensen om je heen te hebben Wiets. Het komt dan gelukkig weer goed.

Elza zei

Wat geweldig dit soort vriendinnen die het zien , zeggen en dan meteen helpen.
Wel mooi hoor.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een werk hé, Geweldig vriendinnen die zo knap en doortastend zijn
Groetnis Annie.
Fijn weekeinde

quilting Jeannet zei

Je boft enorm met zulke deskundige mensen om je heen, en als ik de foto,s zo zie denk ik dat de nieuwe bies zomaar eens tuk beter was dan de kleur van het andere biesje.

margaholla54 zei

zo Wietske dat is boffen zeg dat je er op tijd achter bent gekomen, heb het ook eens gehad, wilde er in eerste instantie niet aan, maar ben blij dat ik toen geluisterd heb anders was het niets geworden met die quilt. ben reuze benieuwd hoe het is geworden.

Ageeth Dorsman zei

Wat een opluchting, dat het op toch allemaal is goed gekomen! En de nieuwe kleur vind ik persoonlijk prachtig!
Groetjes van Ageeth

Hermie zei

Het was dus niet alleen een gezellige dag, maar ook een hele leerzame dag. Fijn dat het zo goed is gekomen.

Else zei

Oeps fijn dat je goeie hulp in de buurt hebt!! Fijn weekend zwaaizwaai

Bed, breakfast en quilts zei

Die dames mogen met je featherweiht in een gouden lijstje!!

marga zei

Zo zie je maar weer lieve mensen om je heen dat is belangrijk.
Groeten
Marga

Floor zei

Wat geweldig dat je zo bent geholpen om de randen er opnieuw aan te zetten.
Gelukkig maar dat ze dat zagen, want anders had de quilt ongequilt weer retour gekomen en misschien niet op tijd klaar geweest.
Nu komt het helemaal goed en ik vind die nieuwe tussenbies heel mooi van kleur.

Lida zei

Heerlijk als iemand zo lief is om je te helpen! Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden! Groetjes
Lida

wilma oud zei

Oh, dat was wel schrikken toen ik las wat er niet goed was aan de top. Maar wat een GEWELDIGE vriendinnen om dit zo voor en met jou in orde te maken. Ik ben heel benieuwd naar het geheel. Groetjes Wilma

sylvia zei

pff, gelukkig dat het goed gekomen is, want dat is de quilt wel dubbel en dwars waard!! Nu kan Elly aan de slag......;)