woensdag 27 mei 2015

Crisis

Gistermorgen kwart voor 7……..

Ik keek uit het raam

Nee, dit kan toch niet? Hoe krijgen ze dit ooit allemaal onder ons huis door geschoven?


Ik ben maar eens naar beneden gegaan


En het was er doodstil..

Er omheen blijven lopen helpt niet.

De meneer in het oranje pak zag mijn angst, kwam naar me toe en zei:
" ik denk dat u straks wel even een vakantie verdiend hebt"…….


"Wat denkt u? Daar zitten de ramen tussen voor mijn winkel hoor. Als alles hier klaar is moet ik pas echt aan de bak"


Ik ben naar boven gegaan, liep toch maar in de weg.
Hoe ze het voor elkaar gekregen hebben is me een raadsel maar na een uur was alles weg
onder ons huis door…


Een heerlijk klusje dit Ooievaarshuis. 

De hartjesrand zit er aan en met het hart ben ik nu bezig. De meeste delen zijn geknipt om vastgezet te worden en op het grote hart links boven in komen de namen van de kleinkinderen.

Van ieder kind een hartje, een wit hartje voor de baby-onderweg en een sterretje van Daniël.

Als ik ga doorquilten komen er nog wat randen op het hart en de bovenkant van de horizon wordt nog beschreven.

In plaats van de ooievaar heb ik een vogel genomen uit de Jules. 

Wordt vervolgd dus


Morgen gaat De Stonefields naar Elly Prins. Vandaag kan hij nog bekeken worden door de dames die op de Bee komen.


De laatste woensdag Bee dus ik heb extra feestelijke koeken gekocht.
Ik ga de gezellige ochtenden in de eetkamer beslist ontzettend missen.


Vanmiddag zijn we om 1 uur open, en nog steeds geldt een korting van 10% op alles, behalve op cursussen en boeken.

Fijne dag

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Marguerite zei

De heren beneden maken het well erg spannend voor je. Iedere dag weer een nieuwe verrassing. Maar het komt goed hoor! Je hart wordt heel mooi. Je gaat zo snel...

Judith zei

Iets zegt mij dat jij heus nog wel eens met een groep meiden in je eigen woonkamer zult zitten hoor Wietske, gewoon voor de gezelligheid een naaldje pikken! Het gaat hard met de winkel en met je hart! Je reest er, zoals gewoonlijk, doorheen! Fijne dag, en voor straks eetsmakelijk.

KijkDaarIs zei

Nou dat lijkt mij ook spannend...gelukkig hebben die mannen een helder zicht...;0)).en is alles voor elkaar....
Ook spannend dat de Stonefields gequilt gaat worden..!!!
en dan straks een gezellige bee....
Het wordt vast weer een fijne dag !!!

Brigitta Seinen-Boermans zei

Oei dat was even schrikken, gelukkig is alles goed gekomen. Je hart wordt mooi, wat een leuk idee! Jammer dat je zover weg zit, anders kwam ik zeker nog even langs in je gezellige woonkamer en zo'n lekkere koek mee eten. Heel veel plezier vandaag en succes/sterkte met de verbouwing. Ik weet zeker dat alles goedkomt, dat moet wel jullie hebben het zo goed voorbereid. Groetjes, Brigitta

Villa Zeezicht zei

Oeps... wat een spannend begin van de dag! Gelukkig dat het allemaal weer goedgekomen is :) Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie superblij zullen zijn als de bouw gedaan is!! Maar.. ik proef ook heimwee naar wat verdwijnen gaat.. zoals altijd als je afscheid moet nemen van een dierbaar iets.. Hou je taai hoor en lieve groet!!

Cisca Heiden van der zei

Gelukkig dat alles toch goedgekozen is, wat een schrik! Veel plezier vandaag met de laatste bee, dat wordt afkicken.
Wat een mooie ooievaarsquilt gaat dat worden, zo heel persoonlijk gemaakt met de namen van je (klein)kinderen. Wat een goed idee!
Veel succes met de verbouwing, ik hoop toch eens een keer naar Den Bosch te komen om je winkel te zien!
Groetjes, Cisca

Annie Derks-Scholten zei

gelukkig is de schrik niet in je hart geslagen! Dat wordt prachtig! Genieten vandaag met de Bee 'meisjes'.
Denk dat Judith nog weleens gelijk kan krijgen😉,
groetjes Annie

Floor zei

Kan me de spanning voorstellen daar onder het huis, maar de mannen weten meestal wel wat ze doen hoor.
Wat zie ik daar een schitterende quilt liggen onder de opgevouwen Stonefields..... zelfgemaakt, of zelfgekocht?

Anoniem zei

Ieder z'n vak Wietske. Jij het quilten, de mannen die klus. En ze zullen het niet voor de eerste keer doen.
Groetjes, Lenny

Elza zei

Geniet van de dag van vandaag en stapje voor stapje dan komt het allemaal wel weer goed. Wij komen 15 augustus bij je langs als al de drukte achter de rug is.

Renate Horst zei

Blijft mooi en leuk die ooievaarshuis quilt van supergoof!!!

Marians Quiltblog zei

En ik was vandaag voor het eerst op de laatste woensdagbee van dit seizoen. Heb genoten op het dakterras. Van de bloemen, de prachtige blokken van de andere dames, de koeken en de prachtige Stonefield van jou Wietske. Heerlijk, een fijne breek van de week. En als ik door de ballotagecommissie ben dan kom ik na de zomer graag terug ;).
En voor de ander lezers: ik heb even inspectie gehouden bij de winkel. En het gaat helemaal goed komen!

quiltingmieke zei

Piep brr dit lijkt op ern thriller...
Maar komt allemaal goed meid
Knufje

Anoniem zei

Wat een apart patroon dat ooievaarshuis zonder ooievaar. Is het een ontwerp van jullie en kan er les in gevolgd worden? Of weet je waar ik het patroon kan kopen?
Groetjes, Jannetje

Bosch melkmeisje zei

Wat leuk dat de ramen geleverd zijn! Heb je al enig idee wanneer de winkel op gaat?

Groetjes,
Renee

Wietskes Quilts zei

Je kunt het patroon kopen bij Supergoof, in onze winkel is het niet te koop.
groetjes
Wietske

Wietskes Quilts zei

Hoi Renee,
7 augustus om 1 uur gaan we open.
Je mams weet er alles van……
groetjes
Wietske

Anny zei

Spannend hoor, al die veranderingen! En wat wordt je supertof quiltje lief.