maandag 28 juli 2014

Opzij, opzij, opzij. Wij hebben ongelooflijke haast…...


Herman van Veen. 

Wie kent het liedje niet……

Vorige week belde middelste mij op. "Mam, wij logeren het weekend in de Efteling. Komen jullie ook? Isabel en haar pappa en mamma komen ook!"

"Tja, schat, wij hebben een winkel en die is zaterdag open tot 5 uur." 

"Dan komen jullie toch na die tijd?"



Och ja, waarom ook niet eigenlijk. We zijn er in 20 minuten en als we nou direct om 5 uur wegrijden……
Een oase voor kinderen zijn de appartementen in Bosrijk. Alles in het teken van…..


Maar wij wilden natuurlijk weer alles doen wat een ander in een hele dag doet, dus:

Oma ga jij ook mee zwemmen?
Ha, nee schat dat gaat niet met een zere hand

Foei, gelukkig. Dat ging dit keer aan mij voorbij.


Er werd gewandeld


met heel veel stoere jongensverhalen. 
Laurens van 7 genoot!!
Zijn hele gezichtje straalde


"Opa is mijn vriend en oma is lief" 
och er waren zoveel opa-en-Valentijn-momenten
Rustig, bedachtzaam jongetje

Wat een verschil met zijn grote broer


Oma had bellenblaas meegenomen


En loom-bandjes. 
Het werd tijd dat ik de techniek eens ging leren


En, het rummikuppen werd weer eens opgefrist. Dat was lang geleden


We hebben pizza gegeten


Om half 11 waren we weer thuis, totaal uitgeblust en doodmoe. Isabel was iets eerder naar huis gegaan. Zij moest op tijd naar bed.

Maar wat een avond, wat hebben we weer genoten.

Volgens mij hebben de jongens het allemaal gisteren nog eens dunnetjes over gedaan en zijn ze voor de zoveelste keer het park in geweest.

Jammer dat ze zo ver weg wonen……..


En wij? 

Wij hadden gisteren ontzettende behoefte aan een pyamadagje. Heerlijk buiten op het terras.
Langzaam aan vordert de rand, maar het duurt wel heel erg lang hoor.

5 steekjes - rust - 5 steekjes - rust - 5 steekjes - rust

Ik zie altijd overal het positieve in:

Een prachtige rand waar ik heel lang van mag/kan genieten!!!


Gelukkig heeft middelste een abonnement van mijn lievelingsbladen op mijn I-pad gezet, anders werden de dagen wel heel erg saai.

Nog een hele week voorzichtig zijn, de hechtingen gaan er pas volgende week maandag uit.

Dan zal de rand toch wel klaar zijn?

Fijne dag

groetjes

Wietske

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

O, wat zal dat moeilijk zijn om zo rustig aan te moeten doen terwijl je zo'n bezige bij bent... Maar knap dat je zo streng bent, want uiteindelijk bereik je meer op deze manier. Ja, die rand is prachtig... Doet me denken aan Noors breiwerk!
Fijn om even zo intens van de kids te genieten...

Marguerite zei

Jammer dat wij zo ver van de Efteling af zitten. Ben er zelf geweest in de tijd dat we nog zwart-wit foto's maakten. De meiden zijn er zelfs nog nooit geweest. Schandalig eigenlijk en nu zijn ze al zo groot. Leuk om er bij jou op je blog toch iets over te zien. Doe maar rustig aan met je hand. Kan het goed genezen. Helaas regent het vandaag en kan je niet gewoon rustig lezend op je dakterras zitten.
Groetjes Marguerite

quiltlodge gerda zei

Wat een geweldig onverwacht uitje. Je randje wordt prachtig, fantastische kleuren gebruik je. En die hand ... Geduld is een schone zaak maar dat weet jij onderhand wel

Johanna Faber zei

Wat een heerlijk dagje heb je gehad
Groetjes vanuit Zweden

Floor zei

Ondanks je pijnlijke hand was het een heerlijk en gevuld dagje!
Wist niet eens dat je bij de Efteling kon logeren....
Loomen, ja ik moest er dit weekend ook aan geloven natuurlijk.
Maar ik kan het hoor! Lijkt wel op punnikken, wat we vroeger deden met een oud klosje en wol.
Mijn armband is bijna klaar, is de jouwe nog gelukt?
Fijn dat het ook dit weekden mooi weer was, kon je er van genieten, ook van de pyjama dag. Dat is vandaag wel anders :-(

Anoniem zei

Wat gezellig zo met z'n allen in de Efteling. En Wietske, morgen is het 6 steekjes-rust en dan wordt het 7 steken en rust. Ach en zo gaat het ongemerkt elke dag iets beter. Maar wij kunnen gewoon niet niets doen en luieren, dit zit niet in onze genen.
Sterkte ermee. Groetjes, Lenny

Saskia Smit zei

Heerlijk een pyamadag! Sterkte met je hand.