donderdag 3 juli 2014

Mijn kleindochter…….

Is een echt meisje.

Dat houdt in dat ze ons flink weet bezig te houden. Om jongste en schoonzoon te ontlasten komt ze daarom regelmatig bij ons om even uit te huilen.

Eergisteren was ook zo'n dag. Jongste, best wel heel erg moe van het zorgen voor een baby die het allemaal nog niet zo heel erg gezellig vindt, kwam een dagje bij mij zodat ze een moment  rust had.

Gelukkig kan ik het dan even van haar overnemen


Voor mijn kleinkinderen is dit het meest favoriete liedje dat ik altijd zing. Ze kennen het allemaal uit hun hoofd. 


Maar nu komt dit liedje erbij, ik heb het eergisteren tot in den treure voor haar gezongen en met haar heen en weer gelopen

Het hielp geloof ik best wel…..


Op die manier kon jongste even uitrusten en een uurtje de stad inlopen.
Isabel heeft er erg veel last van dat datgene wat eigenlijk dagelijks in de luier terecht moet komen, er niet in komt, en dat daar eergisteren al weer een dag of 5 op gewacht werd.
Echt heel zielig. 

Je ziet dat ze er last van heeft.

Ze wil dan graag op haar buik liggen, maar dat mag tegenwoordig niet meer,
tenzij


Je haar gewoon buiten bij je op de tuintafel legt en er bij blijft zitten.
Nuttig en aangenaam dus

Allemaal naar buiten en toch op je buik


Om 5 uur kreeg ze zoveel last dat jongste met haar naar de EHBO mocht komen om haar via onnatuurlijke weg van haar vrachtje te ontdoen.
Maar geloof het of niet:

Ze reden onder de slagboom van de parkeergarage door en er werd zoals jongste ons vertelde

--------ongeveer een halve kilo geproduceerd----------

"Van top tot teen"

Gelukkig was de kunstingreep niet meer nodig.

Wij leren onze kleindochter goed kennen. Jongste probeert volgende week weer een paar halve dagen te gaan werken en wij gaan er de komende tijd rekening mee houden dat ze veel bij ons zal zijn.


En we zullen heel erg goed voor haar zorgen.


Er komen al Affootjes binnen van afgelopen zondag, en zonder erom te vragen krijg ik er foto's van toegestuurd

Cissy

Hartstikke leuk

Nicolette

De hight tea is op alle onderdelen
"in de smaak gevallen"

Coby

Fijne zonnige dag

groetjes

Wietske

23 opmerkingen:

miekequilt zei

Zingen voor een kleinkind is zo fijn. Onze kleindochter is 15 maanden en " verslaafd" aan de boeken van Mies van Hout. Schitterende tekeningen van bekende liedjes. Een aanrader!
Veel oppasplezier!

Judith zei

Oh Oh, hier heeft onze dochter JAREN last van gehad...... Balen dit zeg., fijn dat jullie dan zo goed kunnen invallen!

Marja zei

Zielig hoor, dat kleintje.
Hopelijk vindt ze snel haar draai!

Groet,

marion zei

wat een geluk dat het toch via de natuurlijke weg ging............en wat een leuke mugrugs, complimenten aan alle drie.

Zaterdag is de winkel toch gewoon open, als het meezit kom ik dan even naar de winkel............

Wietskes Quilts zei

Ja hoor voor het laatst voor de vakantie

Marguerite zei

Jongste heeft er ook heel veel last van gehad. ZE was toen wel ietsje ouder we zette haar dan lang in een warm bad. En na een tijdje dreven de bruine bommen om haar heen. Niet zo als het hoofd maar eruit is het belangrijkste. Leuke werkstukken laat je weer zien.

quilting Jeannet zei

Dat liedje ken ik ook nog uit mijn hoofd ja, en inderdaad, ook bij onze zoon toen herkenbaar, wel lastig en zielig bij die kleintjes. Je dochter boft wel met zulke grootouders.

Truus zei

Wat fijn dat jij het zo nu en dan even kunt overnemen en je dochter kunt ontlasten!
Leuk he de liedjes-zing ook veel met de kleinkinderen als ze hier zijn.Wonen helaas ver weg,dus zie ze niet zo vaak.
De borduurwerkjes zijn erg leuk.
Geniet van een zonnige dag en alvast een hele fijne vakantie.
groetjes,Truus uit Drenthe

Margreet van der Werf zei

Wat vertel je het weer heerlijk en gezellig. Wat ontzettend fijn dat jullie zo liefdevol de zorg overnemen. Liedjes zingen met je kleinkinderen is zo leuk!
Wat een leuke borduurtjes zijn het geworden! Groetjes Margreet

quiltingmieke zei

piep zalig dat je liedjes zingt voor je kleine popje van een kleindochter, en aj die pamperproductie die maar niet op gang komt zoals het moet, lastig...gebruiken ze tegenwoordig jig glycerinestopjes (suppo) ik gebruikte het vroeger bij onze kinderen en hielp best goed, hoop dat poppetje snel van dit probleempje af is, en kan genieten bij oma terwijl mama weer aan de slag gaat.

knuf mieke

patricia zei

Ik vind het erg bijzonder om te lezen met hoeveel liefde jullie de zorg een klein beetje overnemen van jullie dochter! Tijdens het lezen van je verhaal prikt er een klein traantje in mijn ooghoek, ik vind het echt zó bijzonder en knap dat jullie dit samen doen! En zo kan jullie dochter weer eventjes bijtanken..........vooral als ze volgende week weer een paar uurtjes gaat werken, knap hoor! De mooie liedjes die je voor Isabel zingt, ik weet zeker dat ze (en jij ook!) daar enorm van geniet!
Veel liefs patrice

Else zei

Och die arme lieverd, hoop dat het snel beter gaat met haar darmpjes! En wat heerlijk dat je dochter een beetje kan ontlasten. Zonnige dag knuffel van mij.

Ageeth Dorsman zei

Zo zielig voor kleine Isabel, dat ze deze probleempjes heeft. Ik hoop, dat ze er snel overheen groeit. En tot die tijd heeft ze gelukkig, naast haar mam en pap, ook een heel lieve oma!
Groetjes van Ageeth

Phyllis zei

Och je, dat van dat 'vrachtje' hebben wij ook meegemaakt, uiteindelijk naar de Eerste Hulp... wachten.... werden binnengeroepen... baby op de behandeltafel.... arts en verpleegkundige erbij.... en toen, hoppa! Daar kwam het..... wij voelden ons een beetje 'bescheten'..! Geniet van de mooie, kleine dame, zeker met het mooie weer, lekker buiten zijn!

Floor zei

Kan me voorstellen dat Isabel last had van 5 dagen niet een poepje doen.
Wat zal ze een buikpijn hebben gehad.
Maar gelukkig is alles er nu uit. Hopelijk blijft het goed gaan.
Wat ik eens gezien heb bij kindertjes met krampjes:
Je legt het kindje op de buik op je arm.
Dus net zoals je gewoonlijk doet, maar dan omgekeerd.
Je hand bedekt dan het buikje, dat zo lekker warm wordt en positieve energie uitstraalt.
Dan kan je ook zittend doen, of heen en weer lopend.
Ze worden daar best rustig van en het is veilig.
Misschien een tip voor de volgende keer.
Groetjes,
Floor

Mariska zei

Ik weet nog hoe blij verrast ik was dat liedjes zingen heel erg goed helpt bij ongelukkige baby's. En zo ontdekte ik dat zingen leuk is... Twee vliegen in één klap.
Fijn dat je zo kunt helpen, hopelijk voelt Isabel zich snel top!

conny's quilts zei

Misschien moeten jullie denken aan aan osteopaat als ze zoveel huilt en last van haar darmen heeft. . Zij kunnen veel betekenen voor huilbaby's, even googelen voor info. (ik heb er goede ervaringen mee)
Fijn dat jullie voor haar kunnen zingen en zo de ouders ontlasten.
groetjes, Conny

Anny zei

Zingen is altijd fijn! En dat vrachtje...dat gebeurd zo vaak: alle hulptroepen worden ingeschakeld en dan ineens is er niks meer aan de hand. Het doet me denken aan de tijd dat ik in het Sophia Kinderziekenhuis werkte en we ook adviezen gaven aan Blijdorp. Wat denk je van een slang met obstipatie? Wij gaven hem een slokje melk. Maar ja toen ging het dier weer aan de spuitluiers. Nou ja bij wijze van spreken dan. Maar ik geloof direct dat dit kleine handenbindertje haar moeder af en toe tot wanhoop drijft. Fijn dat je zo in kunt vallen.

Rya, Rotterdam zei

Truus uit Drenthe, wat jammer.... héb je kleinkids en dan zie je maar weinig, terwijl dat -zoals ik op alle blogs lees- het summum van liefde en geluk is. Misschien een troostrijke gedachteen : ik heb geen kinderen, dus ook geen kleinkids. Soms, héél soms ben ik jaloers op al die Oma's.... niet afgunstig hoor, ik misgun het niemand, ben blij en gelukkig voor iedereen die ze heeft, maar..... ik blijf het jammer voor jou vinden.
Groet, Rya, Rotterdam

Rya, Rotterdam zei

Wietske en Herman, gaat zo voort met jullie enorme liefde en aandacht. Het arme kindje.... zouden we niet allemaal hartgrondig huilen als we 5 dagen niet...... en dan zo'n hummeltje dat niet kan zeggen wat er is, alleen kan huilen.
Groet, Rya, Rotterdam

Herma zei

Wietske ik heb heel veel bewondering voor alle energie die je hebt. Maar voor je kleinkindjes wil en doe je alles wat in je macht ligt. Het is zo'n uiterst mooi en kostbaar bezit. Je zult zien wanneer ze zeven maanden is (ze heeft natuurlijk een acherstand van 3 maanden) dat het allemaal een stuk makkelijker zal gaan. Dat weet deze oma uit ervaring en dat gun ik jullie van harte.
groetjes Herma

Atelier Hartendief zei

Wat fijn, oma die af en toe bijspringt!
Geniet van het mooie popke, Marijke

Anoniem zei

Wa zielig voor zo'n kleine meid als je zo'n last hebt van verstopping. Zij kunnen het alleen kenbaar maken door veel huilen. Wat fijn dat jullie dan zo dichtbij wonen en ook kunnen en willen zorgen voor Isabel. Ze boft maar met zulke grootouders. Alle kleinkinderen natuurlijk. Ja zingen heb ik ook heel veel gedaan, mijn jongste was een huilbaby en dan in de draagzak voor je hangen en maar zingen. Nu een ontzettend leuke jonge vrouw van half 30.
Groetjes, Lenny