dinsdag 29 juli 2014

"Lief dagboek"

Het is al weer een jaar geleden dat wij naar de Kamer van  Koophandel gingen om de naam van onze winkel vast te leggen zodat wij 

"Officieel Bestonden"

Er is veel gebeurd dit jaar, heel erg veel, zowel privé als zakelijk.

 Wat wij helaas nog niet verwezenlijkt hebben, is het betrekken van onze winkel beneden ons huis.

Maar, er komt schot in. Na eindeloze vertragingen door het archeologisch onderzoek wat veel meer tijd kostte en de rechtszaak die een van de bewoners aanspande ziet het er nu naar uit dat wij komend voorjaar eindelijk beneden aan de slag kunnen.

Overigens genieten we nu van een weldadige rust vanwege de bouwvak. Heerlijk 3 weken geen lawaai en vooral geen stof!

Wij hebben ons een jaar geleden niet uit het veld laten slaan en zijn gewoon in onze achterkamer begonnen.

Nou ja, gewoon 

Voordat die helemaal leeg was - ingericht was - aan onze smaak en mogelijkheden voldeed - waren we al een heel eind verder.

Maar het is gelukt, met vallen en opstaan, daar een beetje minder, hier een beetje meer, zijn we nu helemaal blij en tevreden met het verloop van atelier en winkel.

We bouwen al een stevige vaste klantenkring op, mensen die eigenlijk altijd bij alle activiteiten aanwezig zijn, en daar zijn we zo ongelooflijk blij mee!!!!

En dan de leuke los-vaste contacten van mensen die "Een dagje Den Bosch doen" (lees: die voor de bossche bollen komen) en gelijk ons atelier bezoeken.
We kunnen er enorm van genieten nu de grootste aanloop - spanning er af is.

Vorig jaar om deze tijd deed ik een oproep voor het maken van een dagboek.

"Lief dagboek" noemden we het en we vonden het zo leuk dat er een aantal belangstellenden mee ging doen.
Een paar jaar geleden heb ik het zelf een heel jaar gedaan en wat heb ik er veel plezier aan beleefd.

Bij Liesbeth mocht ik laatst komen kijken toen ik mijn geborduurde Dear Jane ging ophalen, en ze vond het prima dat ik jullie onderstaande foto's laat zien.


Kleine en


hele alledaagse


berichtjes van iedere dag


met uiteraard heel 


veel borduurwerk


waarbij het randje per week haar inspiratie is


Haar initialen, prachtig verwerkt


En iedere maand wordt afgesloten met een blokje van het patroon
"Scandinavian Red and white"


Mocht je er nu toch nog zin in hebben voor het nieuwe jaar…..We hebben nog 2 pakketten over. Voor meer details kun je alles vinden onder projecten.

We gaan rustig door met het ontwikkelen van plannen en leuke ideeën en we mogen ons nu al verheugen in het hebben van een vast groepje dames dat met ons mee-denkt en werkt!!!

En dat geeft een heerlijk veilig gevoel.

Fijne dag

groetjes

Wietske



14 opmerkingen:

Marja zei

Hoi Wietske, wat vliegt de tijd. Proficiat met het eerste jubileum. Groetjes, Marja

Bernadette van Gils zei

Gefeliciteerd met je eerste jubileum en ik kan niet wachten tot jullie beneden zitten. Want zeker nu is naar boven voor mij geen optie helaas.
Veel succes de komende tijd en geniet van de rust

groetjes
Bernadette

quilting Jeannet zei

Jeetje, een heel jaar al weer, inderdaad, wat vliegt de tijd, enne.......wij verheugen ons hier ook op die Bossche Bollen van Jan de Groot over een kleine twee weken, en natuurlijk op jou winkeltje.

Heleni van Til zei

Oh al weer een jaar geleden? Wat een prachtige start heb je gemaakt. Fijn dat je winkeltje goed loopt en dat er mensen zijn die meedenken en -helpen.
Het is een felicitatie waard hoor. Ik kom beslist een keer bij je aan.
groetjes.

Johanna Faber zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Johanna Faber zei

Ook ik heb het genoegen gehad om jullie winkeltje aan te mogen doen, toen ik in Nederland op vakantie was..
Wat een heerlijke ontvangst, 2 warme mensen , die de tijd nemen voor hun klanten
en waar de koffie klaar staat...
Nu ik weet het zeker, als ik in de buurt ben, dan zal je me zien verschijnen, je komt niet meer van me af,(grapje)
Wat is je dagboek enig geworden
En ik zie hiernaast je Scandinavian Rood staan wat word hij mooi, ben er nog niet aan begonnen ..........
Nu ondanks de de winkel beneden nog niet open is, is het boven heel gezellig , maar ja, kan me voorstellen dat je nu naar de echte winkel verlangt
Heel veel sterkte, en ik hoop dat nu alles goed en geregeld gaat lopen in jullie leven, jullie hebben veel ups en downs gehad
Liefs vanuit Zweden

Marguerite zei

Een jaar alweer. Wat vliegt de tijd. Heb genoten van alles wat er bij komt kijken als je een winkel begint. En nog steeds van al het moois wat je iedere keer laat zien. En wie weet tot gauw in het eggie.

Floor zei

Natuurlijk komen alle mensen eigenlijk voor de Bossche bollen! :-)
Die zijn ook zo lekker, die moet je hebben als je in Den Bosch komt.
Maar gelukkig loopt jouw winkel als een trein, en helemaal als je straks in het voorjaar kan genieten van een grote echte winkel beneden.
Genieten nu maar van de rust.

Saskia Smit zei

Nee hoor. De laatste keer sloegen we de bollen echt over en kwamen we speciaal voor jullie!
Mooi de lap met dagboekfragmenten en de combinatie mwt de borduurtjes.

Betteketet zei

Wauw, alweer een jaar verder, gefeliciteerd! En als het nu al zo'n succes is, dan moet dat helemaal fantastisch worden als je straks eindelijk je echte winkel hebt. Ik kom snel een keertje langs, ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden na alle berichten. Groetjes Betty.

quiltingmieke zei

piep oh superleuk dat dagboek en als ik weer een bosschebol kom eten, zoek ik je zeker op knuf mieke

ria vogelzang zei

Hoi Wietske, ik merk dat ik een aantal blogpostjes moet inhalen bij je.... Ik was de laatste tijd niet zo aktief in blogland/internet.... Teveel te doen; of te lezen; of gewoon teveel..... kan een mens soms niet zo goed tegen, he?
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie en met de winkel! Ik hoop echt dat het komende jaar jullie nog veel meer positiefs gaat bieden!
Een lieve knuffel van mij en geniet! Ria.

quiltlodge gerda zei

Mooi dat het allemaal goed is uitgepakt
Wietske. Nu nog even geduld tot het voorjaar en dan de laatste stap en is jullie droom verwezenlijkt.

Atelier Hartendief zei

Goed gedaan hoor Wietske, jullie hebben je plannen toch kunnen uitvoeren!
Sterkte met je zwager
Marijke