vrijdag 25 juli 2014

Op geleide van de pijn……...


Ik vind het altijd zo'n lastige zin op de brief die je meekrijgt als je uit het ziekenhuis komt.

In dit geval staat er:

Vingers goed bewegen, hand omhoog houden als je zit en, o ja oefenen "op geleide van de pijn".

Ik weet het niet hoor, maar ik word hier altijd een beetje moe van.

Wanneer doe je het goed en wanneer niet?

Natuurlijk had ik er rekening mee gehouden dat ik even niets kan doen, dat is het voordeel als je weet wanneer je je moet melden bij het ziekenhuis.

Alle blokken van Jane die ik af wilde hebben waren af, dus ik kon weer nieuwe stoffen gaan zoeken


En stofjes zoeken voor 13 blokken, daar ben je wel even zoet mee


Alles ligt weer klaar. Ik kan beginnen!!

Rij J is aan de beurt

Maar nu nog even niet


Gelukkig belde jongste:
Oma, wij komen bij jou lunchen en Isabel komt haar nieuwe broek aan jou  laten zien. Speciaal voor jou gekocht omdat jij hier zo van houdt…..

Wat een heerlijke onderbreking van een saaie lange dag in je eentje.

Alleen:

Isabel slaapt tegenwoordig meestal als ze bij ons komt. Zou jongste het juiste moment uitzoeken van algehele sufheid? Of is oma misschien heel erg slaapverwekkend?????

Nou ja, in ieder geval kan ik haar nu even niet vasthouden maar binnenkort lukt dat weer prima.



Ik kon het niet laten, echt niet, maar

Op geleide van de pijn,

dus af en toe een steekje. Over dit stukje heb ik de hele dag gedaan. En o, wat een mooie rand. Aangezien ik nu toch achter ga lopen heb ik besloten om onder deze rand mijn naam en het jaartal te borduren.

Later maar weer inhalen


Gelukkig gaat de winkel vandaag en morgen weer open, dat zorgt voor voldoende afleiding.
Eergisteren kregen we heel gezellig bezoek.
Ik zag iets bekends maar ook weer niet. Het waren Else en haar man (klik)


En Else had ook haar Jane blokken meegenomen


Even vergelijken


Je had alleen wel even moeten zeggen dat je jarig was eergisteren, Else, dan had je een cadeautje uit kunnen zoeken…….

Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske

11 opmerkingen:

Jeanneke zei

Niets mooiers, dan die verrukkelijke kuitjes van Isabel!
Genieten doe je gelukkig met je hart, Wietske, en daar mankeert het niet aan bij jou.
Fijne dag en beterschap,

Jeanneke.

Anoniem zei

Maakt toch niet uit dat je de hele dag over zo'n stukje borduurwerk hebt gedaan. Je moet het nu even zien als bezigheidstherapie. Heel leuk broekje van Isabel.
Fijne dagen en sterkte met je hand. Groetjes, Lenny

Villa Zeezicht zei

Wat een heerlijke foto van je kleindochter, echt schattig!! Enne, ik geloof er niks van dat Oma slaapverwekkend is ;)) Sterkte met het herstel, zorg goed voor jezelf Wietske!! Lieve groet!

Coco zei

Lekkere mollige kuiltjes heeft Isabel

Marguerite zei

Zal niet meevallen om je hand niet/weinig te gebruiken voor zo'n bezig bijtje als jij. Geniet maar van je kleinkinderen en je rust en het mooie weer. Kan je er zo weer lekker tegen aan.

Floor zei

Een schattig broekje dat Isabel aan heeft.
Lapjes uitzoeken lijkt zo makkelijk als je een hele winkel vol hebt, maar ja hoe meer keuze, hoe moeilijker het wordt.
En..... je moet je vingers veel bewegen zei het ziekenhuis, nou dan mag je best borduren toch? Niet als het pijn doet natuurlijk.
Maar over een paar dagen gaat het vast beter.

quiltingmieke zei

piep wat heerlijk dat je dochter en je princesje bij je lang komen, en wat een leuke broek heeft ze aan...en de steekjes...nou zou net als jij stiekem een steekje zetten hoor...want we kunnen het echt niet laten maar dat snappen die dokters niet he..knuf

wilma oud zei

Ach wat ziet je randje er mooi uit en leuk dat je er iets persoonlijks aan geeft. Heerlijk dat broekje en die beentjes van Isabel. Je Jane wordt ook al zo mooi. Goed herstel Wietske en een fijne dag nog. Groetjes Wilma

Anny zei

Ik zou bijna willen roepen:"Doe nou voorzichtig!". Ik weet hoe moeilijk het is. Een paar jaar geleden kon ik ook niks met mijn gezwachtelde oedeem arm. Oh, wart heb ik veel gelezen.
Neem een ingewikkeld quiltboek... steek je ook nog wat van op. Hoewel je dat niet meer nodig hebt denk ik zo. Lekkere pootjes heeft Isabel!

marion zei

wat een lief broekje, zo leuk...........enne wel goed je rust nemen , niet te eigenwijs zijn

Else zei

Nog een keer proberen om een berichtje te plaatsen bij je. Wat een vrolijk broekje om die kleine billetjes, geniet er lekker van. En als je hand weer beter is heb je al lekker wwat voorwerk klaar, je sjaan is live nog mooier. Was gezellig woensdag, heerlijk op om een dag met dubbelgevoel ff bij jou tussen de lapjes te snuffelen. Bedankt voor de gastvrijheid, heel fijn weekend dikke knuffel en ♥♥ van mij