vrijdag 29 juni 2012

Klein Blogje voor vandaag

Het was warm gisteren, veel te warm. En daar word je moe van, heel erg moe..........

Dus rustig aan gedaan, boodschapjes, plantjes water geven en borduren onder de parasol. Er is weer een vlinder af. Gistermiddag een gezellige theevisite gehad en daarna maar een bordje sla klaargemaakt met een broodje erbij. We hadden ook al geen zin in fietsen. Dus heb ik mij toch eens even beziggehouden met de zijkanten van de Jules. Ik had als voorbeeld een van de blogjes van Karen van bed breakfast en quilts gebruikt. Als je rechts kijkt kun je haar blog vinden. Karen en ik werken gelijk op aan de Jules en ze is altijd bereid om uitleg te geven als ik er niet meer uitkom. Dit soort contacten vind ik nou zo leuk met bloggen. Je kent elkaar niet eens en toch ontstaan er spontane contacten. Karen bedankt voor je uitleg!

Op haar advies zijn we eerst even op papier aan het tekenen gegaan met dit resultaat.



 Daarna de stof erbij en ik denk dat het zo het beste gaat.




Voor ervaren quilters is dit maar kinderspel natuurlijk, voor mij nog steeds een heel avontuur. Ik ben blij dat mijn lief altijd wel mee wil kijken want ik snap hier gewoon nooit wat van als ik het voor het eerst zie.

Gisteravond ook nog gauw een paar lapjes in elkaar gezet voor mijn eigen ontwerp, dat moet ik niet vergeten natuurlijk.

Enne nee, ze zijn (nog) niet gestreken......... te warm!

Nu natuurlijk nog iets bloemerigs. Ik ben nou eenmaal een mens van de bloemen. Gisteravond laat stuurde zusje nog een prachtige creatie.


Vandaag staat een leuk bezoekje gepland aan een buurvrouw die ik van vroeger ken. We hebben elkaar 15 jaar niet gezien en we kregen zomaar weer contact. Dus ga ik er met een bloemetje heen. Zij quiltte vroeger heel erg veel maar borduurt nu. Ik hoop dat ik er vandaag foto's van kan maken, moet natuurlijk altijd eerst even toestemming vragen.



Wordt dus vervolgd.

Prettige dag en groetjes

Wietske