dinsdag 19 juni 2012

een decadent probleem

Hoe los je het volgende probleem op: je hebt 2 woonkamers waarvan je er maar 1 gebruikt. In die ene kamer wil je beiden riant kunnen zitten om tv te kijken, maar je wilt er ook quilten (zowel met de hand als ook met de machine en je wilt je stofjes ruim kunnen opbergen), je wilt muziek luisteren, lezen, op je ipad kijken, en je wilt op je  grote imac computer in verband met je blogjes en je vrijwilligerswerk (ik ben dus gek op imac) en je wilt op je windows computer. (mijn lief moet niets van de imac hebben en wil op de oude voet doorgaan met windows).
Tja dan heb je een probleem die je moet oplossen. Dat kan alleen maar als je gaat schuiven, proberen, denken, ergeren, loslaten en weer neerzetten.........

Gisteravond was zo.n avond. Ik was de hele dag thuis dus tijd genoeg om na te denken, manlief had wat anders aan z.n hoofd dus het viel hem allemaal wat rauw op z.n dak. Maar hij kent mij na 35 jaar lief en leed : " wat vandaag is bedacht moest gisteren reeds zijn volbracht". En: " zuchtend volgt hij haar bruisend spoor" Vroeger, heel vroeger heeft hij eens een gedicht voor mij gemaakt met deze zinnen erin. Hij wist toen al dat het nooit meer over zou gaan.

Gelukkig had ik eerst heerlijk voor hem gekookt, dat helpt!

We zijn de hele avond aan het schuiven geweest met een uiteindelijk prima resultaat.
En mocht je tussen al die schermen de tv zoeken, hij staat links naast de lapjeskast.




 De stoel aan de tafel draai ik gewoon om en dat gaat prima

 Dat wil nou niet zeggen dat de voorkamer gewoon leeg is hoor, dus ook daar maar een paar foto's van.



Enne nou we toch bezig zijn doe ik jullie een goede suggestie aan de hand als je je keuken eens een beetje wilt opleuken. Haal gewoon het middelste deurtje eruit, verspreid alle spullen van dat ene kastje over de andere kastjes en zet in het lege kastje gewoon je dierbaar gespaarde spulletjes.

Zou ik haast vergeten te vermelden wat ik gisteren nog meer gedaan heb.


ik wilde aan de slag met de kleine figuurtjes maar daar had ik bij nader inzien geen zin in. Gelukkig heb ik ontzettend veel keus om te doen waar ik wel zin in heb en dat was strijken...... nou de lapjes dan hè, die ik gisteren gemaakt heb. Niet zo heel veel want ik wilde ook nog fietsen tussen de buien door, maar toch lukte het nog om de nodige lapjes te naaien. Het aan elkaar naaien doe ik later wel. Eerst maar eens een flinke lading maken want voor een rand eromheen heb ik nogal wat nodig.

Gisteravond kwam nog een laatste mail binnen met instructies voor de bruiloft verderop deze week. Maar daarover later. Alles moet natuurlijk geheim blijven.




Prettige dag allemaal

groetjes

Wietske