donderdag 2 juli 2020

Eerlijk is eerlijk.....

Ik had er niet zoveel mee toen we met de Foxley Village begonnen in 2018. 

En dat hoefde ook niet want ik was met heel andere dingen bezig en Anke zou dit project begeleiden.
Samen met Herman had ze het project voorbereid.

Helaas brak ze haar knie en moesten we het een poos zonder haar stellen.

We besloten om, in overleg met Anke, het zonder haar te doen en hebben het project afgerond in 2019 met een aantal deelnemers.


Intussen werkte Anke thuis wel door en kwam ze vorige week met dit prachtige resultaat in de winkel.


Het kwartje viel, ik was helemaal "om"
Dit moet de quilt voor onze Koen worden.

Oh het valt niet mee hoor, al die jongens (en de moeders) met hun wensen.

De één wilde graag met veel groen en voetballen, de ander sterrenbeelden. De jongens in Gouda vroegen om rood en eigenlijk waren de twee voor de meisjes het makkelijkst.
Ik leefde me helemaal uit op bloemetjes en rose.


 Maar nu weet ik het zeker: voor Koen veel groen. 
Stoere kleuren, geen bloemen en vooral geen rood zegt zijn mama.

Want daar houden zij dan weer niet zo van.


Het begin is gemaakt, het eerste deel is een feit en als ik de rand er omheen smaller maak dan op het patroon staat dan heb ik een perfect 1 persoonsbedmodel.


Mocht je nou zin hebben om mee te doen?

We hebben nog een paar patronen, een Nederlandse vertaling en zoals je van ons gewend bent kunnen we momenten kiezen om bij elkaar te komen en krijg je hulp van ons.

Mail je ons als je belangstelling hebt?


Gisteren bracht Marina de quilt voor Pepijn. 

En ook nu weer precies zo gequilt zoals ik het graag wil. Lekker fluffy, echt een mooie deken.

Pepijn is in augustus jarig.


Het was gezellig gisteren.
We kunnen goed afstand houden en genieten er weer van dat er voldoende aanloop is.


Maria kwam langs om haar "Isabel" te laten zien. Patroon van Susan Smith.

Met een grote zak hobs ging ze de grens weer over. Fijn dat we elkaar weer gewoon kunnen zien en spreken.


Els vroeg om hulp bij het maken van kleurkeuzes bij de harten ven de "Doeslief", ontwerp van Mandy.


Na enig schuifwerk was ze tevreden.


We kregen een korte les van Paula


en we mochten een lief pakketje samenstellen voor een klant.
Ze gaat een babyquiltje maken.

De stofjes zijn inmiddels opgestuurd.


Morgen en overmorgen zijn we om 10 uur weer open. 

Morgen is er een Bee en zaterdag geeft Patricia zowel in de ochtend als ook in de middag de beginnerslessen.

We starten met 2 groepen zodat we met weinig mensen in het cursuslokaal zitten.

Om die reden beginnen de ochtendlessen 

om half 10

Fijne dag

groetjes

Wietske