zaterdag 20 oktober 2018

Ik kom het wel even laten zien.........


Peter Rabbit van Beatrix Potter

Al vanaf m'n vroegste jeugd was ik helemaal fan van haar. Dit boekje kocht ik al in mijn pubertijd en ik koester het tot op de dag van vandaag.


en natuurlijk zag ik de afgelopen tijd deze prachtige afbeeldingen wel langskomen, maar dacht in eerste instantie dat het kant en klare panels waren.


Maar dat zijn het dus niet!!!!!


Wilma Brouwers heeft alles zelf ontworpen. Zelf de patronen gemaakt en ze is hem nu aan het doorquilten.
Ademloos hebben we het zitten bekijken gistermiddag. 

Ze moest toch in de buurt zijn, dus kwam ze met haar man op de thee.


En natuurlijk gaat ze hier workshops van geven, met dit prachtige patroon als uitgangspunt.

Beginnen met appliceren en invullen, daarna borduren, broderie perse, breien, echt alles komt aan bod.


2 hele dagen geeft ze les. 
Dit is echt voor de quiltster met ervaring.

Dat zegt ze er uitdrukkelijk bij.


Wij vinden dat je dit best een

"Masterclass"

kunt noemen.


26 januari en 9 februari
en

Voor 100 euro 

kun je deze beide dagen mee doen, dus 50 euro per dag.


2 dagen les, het patroon en de catering.
Voor de stoffen zorg je zelf.



Maar natuurlijk hebben we genoeg geschikte stoffen  in de winkel. 

En over het borduren op quiltstoffen hoef je je geen zorgen te maken.

We werken met H410 zodat het mooi glad blijft.


Meld je snel aan want Wilma wil geen hele grote groep. 

Iedereen moet voldoende aandacht krijgen.


Haar blog staat rechts op mijn blog vermeld. Mocht je de historie van deze prachtige quilt willen teruglezen.

"Brouwertjes quilts en meer"

Nu gauw naar beneden, Anke is al onderweg en 8 nieuwe kandidaten voor de applicatielessen.

Fijn weekend

groetjes

Wietske