maandag 15 augustus 2016

zet 3 vrouwen zonder man in een hotel........

en je bent in ieder geval voortdurend de weg kwijt


vooral als het een heel groot hotel is


Het kwam uiteindelijk goed, hier waren we al eerder geweest

Gelukkig........


Maar laat ik bij het begin beginnen. 
Jongste kind en ik vanuit Den Bosch, middelste vanuit Maastricht.

Dan is Eindhoven een prima optie vooral omdat we hier natuurlijk het grootste deel van ons werkzame leven gewoond hebben, en onze beide dochters zijn hier geboren.

Dus kind aan huis.


't is maar voor één nachtje, de tas is snel gepakt.


We hadden een afspraak met vriendinnetje Els bij t' Zusje


Maar ons zusje was dicht in de middag en Els was nergens te bekennen.


Apart is dat toch, mensen zijn altijd te bereiken, behalve als je ze echt nodig hebt.


We besloten daarom om eerst maar eens te gaan kijken waar ons bed zich bevond.

Natuurlijk een derde bed op de kamer wat eigenlijk gewoon geen bed is, maar een harde plank op pootjes. 


en uitzicht op de kerk met daar boven op:

"Jezus Waaghals" in de volksmond genoemd.



Ineens kwam alles op z'n pootjes terecht, we vonden Els, of beter nog, zij vond ons, en we regelden een andere heerlijke plek in het centrum van de stad.


Aangezien we niet echt geluncht hadden, en omdat we vonden dat we dit weekend alles mochten eten wat we anders niet doen,

werd dit onze lunch. Niet per persoon hoor. 

2 schalen voor 4.


en hoewel mijn dochters prima voor zichzelf kunnen zorgen, kregen ze toch ouderwets een zakje  zakgeld mee, om zich te vermaken in de stad.


Els had haar handwerkje bij zich en hield mij gezelschap


En dus hadden wij een "Bee for two", in het hart van Eindhoven,

hoe bijzonder!


Mijn eerste hexagon zat snel in elkaar


Els heeft humor


en we hebben wat afgelachen die middag.

Mijn kinderen bleven best lang weg, ze vermaakten zich prima


hadden zichzelf verwend met een paar uurtjes visagie.
och, en ik ben al zo trots op hen.......

En nu?
prachtig gewoon


 We namen afscheid van Els, gingen even naar het hotel, om later weer terug te gaan om ergens een hapje te eten.

Vooral het toetje was een feest. Als je alle drie iets anders neemt, valt er genoeg te delen.


En op de terugweg naar het hotel moesten we


natuurlijk op zoek naar 
Pokemon's voor Laurens. 

Hij mag ze vangen met de telefoon van zijn moeder als ze er bij is. 
Eentje uit een vreemde stad is dus niet verkeerd


maar helaas, niets gevangen


Ik zal jullie niet vermoeien met de nachtelijke avonturen met het bed dat eigenlijk gewoon een plank was, maar ik werd er maar weer mee geconfronteerd dat mijn dochters geen kinderen meer zijn die je zo maar ergens neerlegt. 

We hebben 2 bedden moeten verdelen over ons drieën.

 Mijn dochters  hadden zich verheugd op een nachtje ongestoord slapen zonder kinderen, maar daar kwam niet veel van.
Naast ergernissen hebben we ook ontzettend moeten lachen.

Dat wel.......

De moraal van het verhaal?

Vanaf half 5 heb ik mij een makkelijke stoel toegeëigend en ben heerlijk gaan zitten handwerken, terwijl ik het zicht op mijn diep slapende tweetal had.


Hoe gelukkig kan een moeder zijn?

Het weekend was te kort, het moet langer de volgende keer, dat wisten we wel. 
Maar ik denk dat vooral de papa van Laurens, Valentijn en Koen blij was dat de mama weer thuis was.

We hebben genoten, onbezorgd en blij.

Dank je wel Els, voor een bijzondere middag met z'n tweetjes

groetjes

Wietske

15 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Hai Wietske wat heb ik weer heerlijk om je blogje moeten lachen, was je geen quiltster nou dan had je schrijfster moeten worden hoor. Ik lees altijd je blog maar laat bijna nooit een reaktie achter. Zit nu heerlijk relaxed op vakantie en dus tijd genoeg om te reageren. Hoop toch binnenkort ook Den Bosch eens onveilig te maken met mijn vriendinnetje Nicolette en bij je langs te komen, ik geniet altijd van haar verhalen.
Groetjes en liefs Coby

quiltingmieke zei

Piep zalige momenten voor een moeder... Heerlijk... Genoten van je blogje
Knuf

Anoniem zei

Dat zijn heerlijke geluksmomenten zo met de dochters en dan hoeft het niet eens ver weg te zijn.
Ik wens jullie alvast een fijne vakantie. Ben zelf vanaf morgen weg.
Groetjes, Lenny

Anita Vlijtige Handjes zei

Heerlijke weekendjes en zeker met je meiden. Het is altijd genieten van wie ze geworden zijn. Maar sowieso met meiden op stap heerlijk!! Ik verheug me al op ons weekend in november. Met zijn vijven weer heerlijk opgesloten in de hut. Dit jaar gaan we uitwaaien in Zeeland.
Maar wat ik ook erg leuk en handig vindt is je tasje! Is daar een patroon of workshop van? Of heb ik gewoon vette pech..........

Marguerite zei

Wat een heerlijk blogje weer...

Baking Soda zei

wat klinkt dat ongelooflijk gezellig! Ik moet er maar gauw een paar dochters bijkrijgen geloof ik! ;-)

Hermie zei

Dat klinkt heel erg gezellig.Heerlijk weekend gehad dus.

Hermie zei

Dat klinkt heel erg gezellig.Heerlijk weekend gehad dus.

Bed, breakfast en quilts zei

Leuk met de dochters! En natuurlijk gezellig met Els, ik hoor haar lach als ik aan haar denk....

Elza zei

Heerlijk op stap met je prachtige dochter.

Floor zei

Half 5 op om de quilten.... doe toch maar niet hoor, ik moet er niet aan denken. Maar ja als er maar 2 echte bedden zijn voor drie vrouwen...
Heeft Els trouwens geen mobiel??? Dan had je haar zo gevonden toch?
Je hebt trouwens prachtige dochters Wietske! Heerlijk dat jullie er eens even tussenuit zijn geweest zonder mannen en kinderen. Dat heeft een vrouw nodig zo af en toe toch?

marion zei

volgende keer toch mijn matjes lenen Wietske, dan slaap je zelf s op ene plank als een roosje...echt doen hoor!!

Evelyne zei

Wat een gezellig weekend heb je gehad! lekker eten en samen met Els een steekje doen. Volgende keer toch maar een ander hotel??

Liefs Evelyne

wilma oud zei

Wat Coby hierboven in haar reactie schrijft, dat je ook een schrijfster zou kunnen zijn, ben ik het helemaal mee eens. Ook ik zit hier lachend achter het scherm en wat herkenbaar allemaal (dat hotel dan). En wat leuk zo'n dochterdag. Jullie zijn een warme fijne familie. Groetjes Wilma

slrquilts zei

Any chance you can add Google Translate to your blog?