zondag 7 augustus 2016

nog niet eerder

had Juud bij ons een Show en Tell gedaan.

Ik dacht van wel, maar het bleek niet zo te zijn. Een afspraak was dan ook snel gemaakt en de lijst met deelnemers was eigenlijk al in een dag gevuld.

Gisteren was het dan zo ver.


Juud, prachtig op tijd. Dit keer met de gezinsauto want er kwam heel veel mee.


In alle rust installeren en langs de bakken met stoffen want er moet nog het één en ander ingeslagen worden.


Maar daarover straks meer........


Zelfs voor een doorgewinterde quiltster als Juud blijft het spannend om de juiste kleurenkeuzes te maken.


De gasten, voorzien van koffie, thee, iets lekkers, (en vooral elkaar ontmoeten) vinden al snel een plekje


Helaas, gaat het altijd zo dat ik stukken mis van de verhalen, dus de eerste quilts staan niet op de foto.
Maar niet getreurd, geniet gewoon even mee met al het moois dat voorbij kwam.

"De Antieke" 


"De Burnt"


De "les Soeurs"


"De Stonefields"


 een plaatje met prachtige plaatjes


"The Prince"



"The Irish Circles"


"Mrs. Billings"


"The Whirligig"


"The Harriot"


En weet je waarom ik alle quilts bij naam ken? Gewoon, omdat ik ze zelf wil maken, al gemaakt heb, halverwege ben, voorlopig afgehaakt ben of maar half afgemaakt heb en daarna gewoon maar gestopt ben.


-----------


Lz'tje, lief
zusje van Juud helpt bij de show en Tell

Onze Juud kan prachtig vertellen. 

Kwinkslagen, humor, serieus, en af en toe de slappe lach.

Het mag allemaal!!


En ik ken zo langzamerhand een heerlijke eigenschap van haar:

Juud kan fantastisch les geven. Daarom beginnen er in september weer nieuwe lessen voor de wat gevorderden onder ons. Een prachtig quiltje vonden we samen op de beurs in Nantes afgelopen voorjaar. 
Juud maakt hem nu, ze is er druk mee en ze gebruikt alleen maar stoffen uit onze winkel.

Het eerste deel is bijna klaar.


In rap tempo worden de manden en tassen weer ingepakt want 


Juud gaat natuurlijk nog even lunchen in de KP straat met Lz'tje en de Belgische vriendinnetjes, Martine, Sara en Hilde.

Zij hebben ook een eind moeten rijden om er bij te zijn.


Gisteravond laat nog een telefoontje naar Juud over de dingen van alledag en nog een foto van het huis tot nu toe.

Ik verheug me enorm op deze lessen. De eerste groep start in september, de tweede in januari.


Vandaag precies een jaar geleden was dit onze winkel.

witjes, beetje leeg. 

Er was nog plaats voor een kaarsje ter opvulling.


7 augustus 2015 openden wij onze deuren beneden, na 2 jaar in de eetkamer te hebben gebivakkeerd.

Kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden waren allemaal bij de opening. 

Het was een groot feest en ik kan rustig stellen dat onze droom is uitgekomen.

 We wilden gezelligheid, veel reuring, veel gelukkige mensen zien bij het uitoefenen van onze hobby


Het is ons gelukt om in korte tijd te realiseren wat ons voor ogen stond.


Mensen ontmoeten, workshops organiseren, en genieten van alles wat er rondom de winkel gebeurd.

Vriendinnen spelen daarbij voor mij een hele grote rol


Ze waren er gisteren weer bijna allemaal.

Handwerken verbindt, ik word er blij van en Herman en ik hopen er samen nog jaren van te genieten.

Fijne dag

groetjes

Wietske

10 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Wat een heerlijk blogje, Wietske. Ik beleef alles gewoon nog een keer opnieuw. Het was geweldig!

Judith zei

Een woord 'FEEST'

Yvonne zei

Perfect om met een show & tell van Judith het een-jarig bestaan te voeren! Op naar nog heel veel jaren en plezier met lessen, Bee's en leuke klanten!

Floor zei

Je laat ons mooie foto's zien Wietske! Het was ook erg leuk en gezellig.
Vond het fijn om eindelijk eens jullie winkel in het echt te bekijken en natuurlijk ook tussen de mooie stofjes te snuffelen en een stapeltje te kopen "die ik echt heel erg nodig" had.
Vind het een prachtige ruime, lichte en gezellig winkel.
Juud kan heerlijk vertellen en ik geniet er nog van na.
Vanmorgen je eerste lapje al in stukjes geknipt :-)

Nelly Demmer zei

Ik heb mee kunnen genieten van je leuke verhaal en de foto´s. Gelukkig mag ik in januari weer.Kan me nu alvast verheugen.

miekequilt zei

Dat was een leuke dag, bedankt voor de foto's. Ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar die KP straat met jullie favoriete restaurant. Binnenkort doen we weer een dagje Den Bosch, en daar hoort lekker eten bij!

Ada Kopitopoulou zei

Dat ziet er weer gezellig uit en wat een mooie quilts uit Juud's trunk!

Marguerite zei

Wat was het gezellig bij jou zeg!
Was er niet bij maar na jou blogje lijkt het bijna van wel.
Gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Dat er nog heel veel mogen volgen natuurlijk.

marion zei

wat een heerlijke dag....je zal genoten hebben met iedereen.... wij hebben ook genoten van onze trouwdag... :)

Anoniem zei

Mooie foto's van mooie quilts. Jij hebt in ieder geval, mochten Herman en jij ooit met pensioen gaan voldoende ufo's om af te maken en dat is heerlijk.
Groetjes, Lenny