donderdag 9 juni 2016

Voor het eerst….

een verjaardag in de winkel, en het kwam goed uit dat het ook nog eens op een woensdag viel en dat we er een feestelijke Bee van konden maken.

Eén van de vriendinnen vroeg of ik in staat zou zijn om 62 kaarsjes in één keer uit te blazen…….

Nou, wel als je het op deze manier doet natuurlijk.


we hadden gerekend op veel bezoekers


en het uitblazen lukte prima


Geanimeerd en o zo gezellig met originele cadeau's en mooie kaarten


En natuurlijk had iedereen gewoon haar handwerk mee


Hélène, onze "Bonma" was nog gauw even naar de kookwinkel geweest voor een noodzakelijk gereedschap voor in de keuken thuis.

Ze vond dat ze "quiltwaardig" geslaagd was.



Heerlijk weertje, niet te koud, niet te warm, precies zoals het in mijn verbeelding vroeger ook altijd was als ik jarig was.

En als ik aan vroeger denk met dit mooie weer denk ik aan het blauw geblokte jurkje dat mijn moeder  zelf naaide. Iedere avond achter de naai-of breimachine om een gezin met 8 kinderen netjes gekleed te hebben.

en
Samen met mijn zusje zorgen voor weer een nog jonger zusje.


en nu beiden behept met hetzelfde heerlijke quiltvirus
GEWELDIG!!!


En nu dus ook de eerste verjaardag zonder mijn moeder…….
Het hield me wel bezig gisteren.

Isabel kwam met tekeningen langs en van de andere kindjes kwamen de eigengemaakte felicitaties per post


We konden buiten zitten


Helaas, denk je dat je rust hebt omdat je eigen verbouwing klaar is, begint de buurman….


Even een moment voor mijzelf


En volgens mij kunnen we over één item in de quiltwereld uren discussiëren:

NAALDEN


Het was een geweldige dag waarvan ik volop genoten heb.

Als dan je vriendinnetje Mieke uit Veenendaal de moeite neemt om voor de tweede keer in de trein te stappen omdat de treinen rondom Utrecht toch weer rijden,
als dan je zusje uit Zwolle een dagje komt…..


En vriendinnetje Grietje helemaal met haar man uit Friesland komt om lapjes te scoren


En om 


mijn Jules te komen bekijken

  
een vriendinnetje naar Denemarken is geweest om daar voor mij stofjes te kopen


En mijn eigen vriendinnen 

(ja, die van Rijpwetering)

een wel heel origineel cadeau geregeld hebben……


Een half jaar lang mee doen aan de lapjespost van Willeke van "Fatquarters" in Culemborg……

"waar veel lapjes zijn, kan er altijd nog wel iets bij"


Dan voel je je een bevoorrecht en blij mens!

Het is niet te tellen hoeveel felicitaties, kaarten, berichtjes en goeie wensen ik gehad heb gisteren. 

Zoveel liefs en leuks, daar moet ik eens heel goed over nadenken vandaag.
In de rust stand dus.

De deelnemers aan de Burnt die eigenlijk vandaag zouden komen, zijn gisteren bijna allemaal geweest dus we houden de deur vandaag lekker dicht.

Morgenvroeg is er een Bee en we zijn de hele dag van 10.00 tot 16.00 uur weer open.

Zaterdag ook gewoon open en dan komt Monique weer en een verse groep die wil leren quilten op de naaimachine.

Fijne dag allemaal

en nogmaals:

dank jullie wel!!!!!!

Wietske