zondag 12 juni 2016

G*R*O*O*T*S*


Nou ja echt groots begon onze reis naar het Eindhovense niet.

De extra ingezette trein bracht ons naar Guus maar anderen reisden door naar Landgraaf naar een ander groots festival. Vanwege de extreme drukte kwamen we per ongeluk in een
 STILTE coupé terecht.

Helaas was mijn buurman verre van stil, hij praatte honderduit omdat hij in Landgraaf woont en hij kon er smeuïg over vertellen. Vooral het fileleed werd uitgebreid besproken omdat hij "in het gebied van het festival woont"

En dat leverde ons de nodige kritiek op van een heel jong meisje achter ons, met oordoppen in haar oren…….. en nauwelijks droog achter die oren……..

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of je in een stilte coupé altijd stil moet zijn, zelfs op

ZATERDAGMIDDAG om 5 uur met tientallen festival gangers….

We houden het maar op een generatieverschil misschien?

Ik mocht willen dat de jeugd eens wat zachter deed als wij 's nachts willen slapen……..


Aangekomen in Eindhoven zochten we een terras uit en namen  het meest slechte eten wat je maar eten kunt.

Er is veel veranderd in de stad, ik heb er zo'n 25 jaar gewoond, ben er nu zo'n 14 jaar weg, maar er is nogal wat bijgebouwd in de binnenstad.


Maar oei wat was het lekker en na nog een ijsje was de bodem voor de perfecte avond gelegd.


Vlak voor het stadion hadden we overigens ook frites kunnen eten, het was er een drukte van belang en  er waren kraampjes genoeg.


We kregen allemaal een bril van Guus, en naar later bleek in het stadion een worstenbroodje.


En dan begint
GROOTS.

Duizenden blije vrolijke dansende mensen


Veel confetti en veel rook


Hoe bestaat het toch dat één man in staat is om dit voor elkaar te krijgen.


Genoten, dat hebben we


en natuurlijk onderhielden we contacten met het thuisfront en met vriendinnen.
de één bood virtueel oordoppen aan


en de ander vertelde dat de uitzending rechtstreeks verzorgd werd door Ziggo en dat ze heerlijk kon meegenieten van uit haar stoel


en dat dat ook heel leuk was


Het was Gaaf, gewoon geweldig!!!!


En natuurlijk ben ik van de klassieke muziek, houd ik vaak van een heel ander genre, maar wat is het fantastisch om dit samen met 2 vriendinnen te doen!!!!

Uitgeslapen ben ik wel maar met een houten hoofd en dove oren.

En voor jullie geruststelling? Wij hebben geen last gehad van bier-gooiende mensen.

G*E*L*U*K*K*I*G*

Ik ga maar eens opnieuw beginnen met een rand voor de Burnt.
Ik zet door, het zal goed komen.

Fijne zondag allemaal.

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Tineke zei

het was inderdaad een geweldige avond, met het beste gezelschap wat ik me kon wensen, zit hier ook nog na te genieten,
knuf, Tineke

Saskia Smit zei

Grappig, ik was op het andere roze festival.
Nu weer rustig aan de quilt.

Marguerite zei

Leuk om te lezen hoe dat gaat bij een concert. En dat van de worstenbroodjes had ik op de radio gehoord.

Anoniem zei

Oh die kwak mayonaise....ik kan het nog niet geloven dat je die helemaal hebt verzwolgen..
Die mijnheer uit Landgraaf heeft gelijk...Landgraaf en nog verschillende dorpjes zijn tijdens het Pinkpop Festival van de buitenwereld afgesloten....maar oh zo leuk. Coco

Floor zei

Wat een drukte Wietske! Gelukkig konden jullie zitten, want anders is het best eng tussen al die swingende mensen.
Maar de stilte coupe.... ja het is de bedoeling dat je daar echt helemaal stil bent, ook met een festival.
Er zijn mensen die er speciaal gaan zitten omdat ze niet tegen de drukte kunnen. Ik zeg er ook wat van als mensen dan toch praten, gaan ze maar ergens anders zitten toch?
Vroeger mocht je in de niet roken coupe ook niet roken, daar waren andere plekken voor. Gelukkig nu helemaal niet meer in een trein.
Leuk dat je zo genoten hebt bam deze dag.

Annelies zei

Wat ziet het er gezellig uit bij Guus. Leuk hoor. Ook voor mij: een stilte coupé is altijd stilte.

Annelies zei

Wat ziet het er gezellig uit bij Guus. Leuk hoor. Ook voor mij: een stilte coupé is altijd stilte.

Annie Kingma.Bonnema zei

IK keek TV en dacht met een, Wietske is met vriendinnen bij al die vrolijke mensen
Groetnis Annie

Yvonne zei

Wat een leuk verslag! Ik be helemaal geen fan maar kan me het sfeertje goed voorstellen!

Anoniem zei

Zat vanavond op de bus te wachten bij het station Eindhoven na een weekend Noorden van het land te zijn geweest, o.a. Quilt festival Noord-Groningen. Kwam er een jonge vrouw naast me zitten die naar het concert was geweest van Guus. Zij vond het ook geweldig. Jammer dat vanwege het onweer het concert een tijd stil is gelegd en zij allen van het middenveld af moesten vertelde ze. Even later kwamen heel wat mensen als verzopen katten van richting het stadion voorbij.
Maar ik ben het niet met je eens Wietske dat 1 man dit doet. Onze Guus kan het ook alleen doen doordat hij een geweldig team achter zich heeft staan en uiteraard een fantastisch publiek.
Groetjes, Lenny

Truus zei

Leuk dat je daar was met je vriendinnen.
Vandaag was oudste er ook met zijn vrouw en hebben ook genoten ondanks de onderbreking.
Ja stilte coupe is echt bedoeld om stil te zijn.
Succes met je Burnt.
groetjes,Truus uit Drenthe

wilma oud zei

Ja, ook al ben je niet echt fan van iets, maar wanneer je er life bij bent, wordt je helemaal meegezogen. Zo te lezen hebben jullie een geweldige avond gehad. Ik reis "bijna" nooit met de trein en zo kwamen DH en ik laatst in een "stilte coupe" Ik had hier nog nooit van gehoord en wist ook niet dat ik erin zat. ik babbelde leuk tegen mijn DH (gelukkig met een zachte stem, en opeens zag ik het op de ruit staan. Ik schaamde me best een beetje. Maar nu weet ik het voor ALTIJD. Groetjes Wilma