vrijdag 8 april 2016

Heerlijk rommeldagje en een oproep

De afgelopen dagen heb ik me vooral beziggehouden met het nieuwe ontwerp van 

Susan Smith

Een BOM waar je, net als toen met de Stonefields, heel blij van wordt.

Mocht je nou willen weten hoe Susan aan de naam van deze quilt komt, lees dan het blogje van
Juud (klik) even, dan ben je helemaal op de hoogte.


Het meetwerk doen we samen want daar ben ik gewoon niet zo goed in. Inches en centimeters onderscheiden is nu wel duidelijk maar ik ga toch nog  regelmatig de fout in.


De circles van Susan, zo ontzettend handig.

Maar dit brengt me bij mijn oproep:

De afgelopen tijd zijn er weer heel wat pakketjes verkocht met die 21 circels en in een aantal zitten een paar onjuiste exemplaren: van sommigen zitten er 2 met dezelfde afmetingen waardoor een andere afmeting mist.

Diegene die de circels bij ons gekocht heeft, controleer s.v.p. je pakketje even goed en laat het ons weten.

Inmiddels heeft Susan de juiste opgestuurd en kunnen we de pakketjes compleet maken.


Ik dacht even te gaan needle turnen. Normaal gesproken gaat dat ook prima maar ik was niet tevreden over het resultaat.


Gelukkig leer ik zelf ook op een Bee en Marijke had afgelopen woensdag de oplossing.

Freezer paper erin, vastlijmen en dan alleen de randjes laten zitten en de rest er tussen uit knippen.
Het werkt!!!!!

Bij mij tenminste


Het is even een klusje, maar dan heb je wel iets moois
Er komen nog zo veel van dit soort kleine priegelwerkjes……..

En dan moet het wel goed zijn.


En gisteravond was ik blij met het resultaat.


Vandaag en morgen zijn we weer open, vanmiddag komt Juud en zijn de beginners aan de beurt. Morgenvroeg de Dear Janelessen en morgenmiddag gaan we weer quilten met de hand.

Alvast een fijn weekend

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Mooi begin Wietske! Ben er ook aan begonnen.

Baking Soda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Baking Soda zei

Ja! Ikke Wietske! 4 dubbele cirkels in mijn pakketje, best veel.... ik dacht dat daar vast een verschrikkelijk goede reden voor was die ik gewoon even niet zag maar ze zijn dus idd onnodig dubbel. Ik kom ze graag binnenkort laten zien en omruilen. Blij dat het opgemerkt is en rechtgezet kan worden.

gr Karen

Annelies zei

Er staat weer veel op het program. Veel plezier !

Judith zei

Mooi resultaat wietske!

Elza zei

Heel mooi maar lijkt me wel lastig ik zal eens op de site van Judith kijken. Fijne dag Elza.

Annie Derks-Scholten zei

Geloof dat Herman die van mij al gecontroleerd heeft. Als ik weer thuis ben kijk ik
Veel pret met Judith

Nardy zei

Prachtig Wietske, het is al een mooi begin.
Ik stuur je mail m.b.t de cirkels. Groetjes Nardy

Bernadette van Gils zei

Mooi zeg. Als het weer meewerkt kom ik morgen mijn klos ophalen
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Bedankt voor je leuke tip.

Succes met je quilt.

Gr Jo

Marja zei

Wat een priegelwerk. Niets voor mij geloof ik.

Floor zei

Het is zeker priegelwerk, vooral om het zo mooi rond te krijgen.
Nu heb je veel knipwerk, maar wordt het wel mooi rond.
Wat een enig middenstofje is dat!
Je hebt weer een druk maar gezellig programma de komende dagen.

Anny zei

Wat een schattige quilt is dit weer van Susan. Ik kon het niet laten en kocht het patroon. Maar voorlopig maakt ik hem alleeen in mijn hoofd! fijn weekend, Anny.

Yvonne zei

Het begin is er en het ziet er prachtig uit!

Hermie zei

Je kunt ook het freezerpapier in zijn geheel laten zitten en later aan de achterkant de stof in knippen en eruit halen.
Het is een mooie quilt de nieuwe van Susan Smith

Craftluver Marianna zei

Wiestke, als je die quilt ooit wilt wassen.....geen freezer paper erin laten! Doe het zoals Hermie schrijft of neem plak vlieseline ipv freezer paper. Die heb je in verschillende diktes. Als je H250 neemt kun je het laten zitten en krijg je hetzelfde stevige randje. Als je de applicatie soepel wilt houden gebruik dan H180. En je hoeft dan geen randje te doen, je kunt het hele modelletje er van maken en laten zitten. Worden ze allemaal heel mooi strak en gelijk.