maandag 21 maart 2016

Hebben jullie zin om even mee te gaan naar Keulen?

We waren vroeg vertrokken richting de grote beurs voor winkeliers


en binnen 2 uur arriveerden we er, het was lekker rustig onderweg.


alles duidelijk aangegeven, het liep allemaal vanzelf.


kopje koffie voordat we naar binnen gingen.


even sfeer proeven.


en dan gelijk op zoek naar de leverancier van de quilt van Anke de Haan, echt een beauty:


"A sunny day in Regent's Park"

Wij hebben de patronen besteld en binnenkort komen ze naar de winkel.

We gaan er zelf de stoffen bij zoeken.


Nog gauw even kijken naar de Bluebird Lane die ook hangt te stralen. Wij zijn nu bij deel 4 en hij is echt prachtig.


Dan naar Ellen van Ellie's Quiltplace. 

Zij heeft voor het eerst haar eigen stoffen ontworpen en ze zijn zo ontzettend mooi.
Kleine printjes, zachte kleurtjes. Ik moet er wat van bestellen. 

Het is ook veel te leuk dat ze zelf aan het ontwerpen is.


En eindelijk kreeg ik de kans om diegene te ontmoeten die ik zo graag wilde ontmoeten.
Ik was er een paar jaar geleden zelfs voor naar de B&B van Monica en Guus gegaan en toen was ze er niet.


Veronique Réquena, de ontwerpster van de Jules en ook van de mand waar we nu mee bezig zijn.


Ook zij ontwerpt nu stoffen, prachtig romantisch


haar kraam ademt de  sfeer van haar persoonlijkheid


Wat zullen ze een hoop werk gehad hebben gisteravond om alles weer op te ruimen.
…………


We ontmoeten Desiree en drinken thee met haar,


zoeken de prachtigste stoffen uit.
En, nee meisjes, we zullen tot september moeten wachten.


Het was voor ons een zinvolle dag, veel gezien en veel mensen gesproken.

We kunnen weer van alles gaan bestellen waar we al een poos naar zoek waren. Naalden die zo fijn werken, en de allernieuwste vingerhoeden.

Onderweg naar huis heb ik het patroon maar eens even doorgelezen.
Hij is super om te maken.


 en met zulke mooie stoffen moet het wel een feestje worden.


Het is vandaag 21 maart. Voor mij een bijzondere dag. Mijn hele leven lang hebben we de verjaardag van onze mams gevierd. 91 zou ze vandaag geworden zijn.

Ik zal er veel aan denken vandaag en de associatie met het begin van het voorjaar en haar verjaardag zal altijd in mijn herinnering blijven.


Maar we hebben een Roosje, prachtige achterkleindochter van onze ouders en kleindochter van zusje in Zwolle.

Zij werd 2 jaar geleden ook op 21 maart geboren, dus voor hen vandaag een hele bijzondere dag.


Lieve Roos, van harte met je verjaardag en maak er een mooi feest van vandaag.


Voor mijn zusje moet het wel bijzonder zijn.

liefs van ons!!!!!

Fijne dag allemaal en dat het nu maar gauw mooi weer wordt en echt voorjaar. We kunnen wel een beetje warmte gebruiken.


groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Tineke zei

Ik wens je voor vandaag een dag met mooie herinneringen aan je moeder. En verder nog nagenieten na alle indrukken van gisteren.

Sonja- Sezoentje zei

Herinneringen zijn er om te koesteren. Als je de verjaardag van je mam linkt aan de start van de lente geeft ze jou op deze manier vast nieuwe energie.
Wat een leuk verhaal van Keulen, ben fan van Vero!
Fijne nieuwe lenteweek, liefs,Sonja

Marguerite zei

Een heel bijzondere dag dus vandaag.
En wat een hoop moois daar in Keulen. Dat word sparen heb ik al in de gaten. Het patroon vind ik ohhhh zo mooi!

Judith zei

Het zal altijd de verjaardag van jullie moeder blijven, mooi dat ze zo een lang leven heeft mogen hebben. Dat Roos vandaag jarig is maakt het wel heel speciaal. Het leven gaat dus ' gewoon' door. EN dat met deze prachte achterkleindochter! Het is een scheetje. Fijn dat jullie zo een goede dag in Keulen hebben gehad. Leuke quilt ook.

wilma oud zei

Wat heb ik genoten van je verslag over de beurs in Keulen. Het moeilijkste van quilten, van ik het samenstellen van stofjes en dat doen Herman en jij daar op de beurs. Mooi, mooi, mooi alles wat je gekozen hebt en de mensen die je ontmoet hebt. Tja, 21 maart...verdrietig en toch mooie herinneringen. Ik wens je een hele fijne dag. Groetjes Wilma

KijkDaarIs zei

En zo is het cirkeltje weer rond....een bijzondere Lente dag !..;0)
Heerlijk hé op zo'n beurs....ideetjes ..stoffen..gezelligheid....en het ikkanniewachtentotdestoffenbinnenzijn..gevoel !..;0)
Gelukkig heb je nog wat onder handen..;0))))
Fijne dag !

Anoniem zei

Heel anders zo'n "winkeliersbeurs" dan een consumentenbeurs. Jullie genieten nu als consument en zien de nieuwste dingen op, vooral quiltstoffen gebied.
Kan me voorstellen dat dit een bijzondere, aparte dag is voor jullie, niet meer de verjaardag van jullie mam vieren. Wel heel fijn dat je met een mooi gevoel naar haar terug kan kijken.
Wat de lente betreft, ik hoop ook dat het snel wat warmer wordt en voorlopig lekker droog blijft, daar gedij ik en m'n quiltwerk beter bij.
Gezellige dag en groetjes, Lenny

Yvonne zei

Oooohh....Wietske, ik voel een 'Sunny day in Regent's Park' hype aankomen. Wat een mooie quilt!
Wat moet het heerlijk zijn geweest om over de beurs te struinen en alvast te mogen zien wat er allemaal voor nieuws aan komt op quiltgebied. Wij mogen in Mei hetzelfde doen in Salt Lake City en ik borrel nu al van opwinding en voorpret. Zoveel inspiratie! Jij zit vast ook weer vol ideeën!

Annie Derks-Scholten zei

Wietske wat een heerlijke blog weer, heerlijke ontmoetingen ook op de beurs en een boel moois om naar uit te zien! Fantastisch.
En dan deze dag vol lieve herinneringen, maak er een mooie dag van! Liefs annie

Baking Soda zei

Och Wietske, je had alleen even hoeven bellen, ik was zo meegegaan!! Heerlijke dag op de beurs gehad en prachtige dingen gezien, geweldig en dan van alles in het vooruitzicht.
Mooie herinneringen aan jullie mam om te koesteren op zo'n bijzondere dag

Heleni van Til zei

Dat is zóóó leuk op zo'n beurs. De nieuwste stoffen en patronen te zien. Een feestje!
Prachtig patroon Wietske. Zal het goed doen met de zelfgekozen stoffen.
Een byzondere dag voor je vandaag. Dat blijft het altijd. Wat een prachtige foto van je moeder.
Sterkte vandaag hoor.

Ageeth Dorsman zei

Het moet toch echt super zijn geweest, daar in Keulen, en al dat moois met eigen ogen te mogen bekijken! Gelukkig laat je ons meegenieten! Wat een prachtige stofjes, en geweldig leuk patroon (de nieuwste hype?), en wat een geweldig mooie stand van Veronique!
Heel veel sterkte vandaag. Het blijft een moeilijke dag, maar hopelijk gevuld met fijne, warme herinneringen aan jullie mam.
Groetjes van Ageeth

Rya, Rotterdam zei

Wat een prachtige foto van je Mam.

Floor zei

Gelukkig toch nog een beetje feest op 21 maart. Kan me voorstellen dat het moeilijk is nu je je moeder moet missen op deze dag.
Vast wel een bloemetje bij haar foto gezet.
Wat leuk dat we even mee mochten naar de beurs. Ziet er leuk uit om daar rond te snuffelen en dan ook nog lekker in te kopen.

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een leuk kijkje in de keuken; kan niet wachten op die mooie stoffen!

Monica zei

Ha Wietske, leuk dat jij ons even liet meegenieten van al het moois op de beurs. Een bijzondere eerste lentedag met mooie herinneringen om te koesteren.

Patricia zei

Dag Wietske,
ik heb weer even heerlijk zitten bijlezen op je blog.
Die stoffenserie van Jo Morton is erg mooi en ik vind je stofkeuze voor die nieuwe quilt ook erg mooi:donkerblauw met roze. Het is weer eens iets heel anders. Veel succes ermee !