dinsdag 15 september 2015

Peuter - Puber in huis

Anderhalf zijn en bij je oma spelen is een speciaal dagje.
Anders dan anders want eigenlijk speelt je oma gewoon bij jou:
 ---------------

Jij bepaalt hoe haar kamer er uit ziet


Jij bepaalt wanneer er gegeten wordt


Je bepaalt ook zelf of je je schoenen nou uit wilt of niet


En naar Zandkasteel  kijken? Je geeft zelf wel aan wanneer je daar zin in hebt.

En zeker ook hoe lang je kijken wilt.

Speldjes in je haar? 

Daar doen we niet meer aan. Die trekken we er gewoon uit.


Jij bepaalt ook welke stofjes nu wel of niet geschikt zijn om weg te gooien en met welke jij graag wilt spelen.


Oké, oma mag heel even iets voor zich zelf doen, maar niet te lang want dan is het niet meer zo gezellig.


Oh heerlijk, opa komt eindelijk thuis, dan ga ik nu toch nog even met hem spelen.


Jammer, ik ga weer naar huis en daar mag ik lang niet zo veel als bij opa en oma.
Gelukkig, volgende week kom ik weer hoor…..
Gaan we weer lol maken.

Gelukkig hadden deze opa en oma zondagavond alle stoffen al gesneden voor de ondergrond van de Daisies waar ik nu echt aan wil beginnen.


En o, wat heerlijk. Ik kreeg er nog een extraatje bij van Betty.
Dank je wel….


Alles keurig klaar, maar ik stoei nog even met de kleuren.
Lastig hoor, een eigen winkel. 

Veel te veel keus……


Vanmiddag komt de verwarmingsman. De radiatoren in de winkel doen het maar gedeeltelijk en dat kan niet de bedoeling zijn. 10 splinternieuwe radiatoren waarvan maar 2 het doen.

Ik ben benieuwd

Morgen weer meer

groetjes

Wietske

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Heerlijk, zo'n oppasdag. En heel herkenbaar.
Vervelend dat je verwarming het niet doet. Sterkte ermee!!

Marguerite zei

Heb net gekeken wat de temperatuur voor de komende 14 dagen word. Nou dan mag de cv zo nu en dan wel aan. Of gewoon iedere dag dikke truien dag. Hihi...

Martine zei

Heerlijk zo'n eigenwijs meisje op bezoek.

wilma oud zei

Ja, ik herken het oppassen. Als oma heb je ineens veel meer tijd dan toen je moeder was en je bent ook relaxter. Dit is een hele leuke tijd. En wat een ruimte heb je nu boven gekregen. Heerlijk. Tja en de luxe van een eigen winkel, kan af en toe een luxeprobleempje worden bij het kiezen van stoffen. Veel succes ermee. Groetjes Wilma

Heleni van Til zei

Ach, het lijkt voor mij alweer lang geleden dat jongste kleinkind zo klein was. Hij is nu bijna 6 en dan speel je met andere dingen.
Je weet het zelf Wietske hoe snel ze groot zijn. Blijf genieten van dit mooie meisje.
Dat stofje had ik al in mijn winkeltijdperk maar dan in beige. Wat leuk dat sommige basisstofjes er nog steeds zijn.

Yvonne zei

Heerlijk verslagje van een veldslag die zo'n kleine kan maken! Het doet me denken aan een paar jaar geleden toen onze Rosa die leeftijd had.....wat vliegt de tijd voorbij! Geniet van deze leuke tijd en alle bijbehorende rommel!

Brigitta Seinen-Boermans zei

Heerlijk hè zo'n peuter-puber in huis. Geniet er maar lekker van, voor je het weet is het een echte puber. Ben heel benieuwd naar de keuze die je hebt gemaakt voor je Daisies.

Anny zei

Wat een rijkdom zo'n handenbindertje!

Floor zei

Tja... als kleinkinderen komen zijn opa en oma het personeel :-)

Evelyne zei

O, Wietske, hier hetzelfde hoor. De afgelopen weken zijn hier de drie kleinkinderen geweest. Ik heb ook bijna geen draad en naald in mijn handen gehad.
"Avonds als iedereen onder de wol gekropen was gauw een paar steekjes gezet.
Maar het was wel heeeeeeel gezellig!

Liefs,
Evelyne