dinsdag 10 februari 2015

Enig denkwerk


Zo langzamerhand beginnen de patroontjes voor de blokken van de Stonefields bij mij een beetje op te raken.

Bijna 9 delen heb ik nu af.

Afgelopen vrijdag liet ik dit blok zien waarbij ik aangaf toch wel moeite te hebben met die verdraaide puntjes


En ziehier, dank zij de uitleg van Juud, heb ik eindelijk een goeie manier gevonden


Nog even een extra foto omdat ik het zo mooi vindt.
Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar de frixionpen en de lichtbak, en het werkt fantastisch.


Als je al een paar dagen in de lappenmand zit, onderneem je niet zoveel.


Maar is het wel heel prettig om samen alvast eens te kijken hoe de hexagonnen straks op de banen gezet moeten worden.


En daar is Herman goed in.


Na enig rekenwerk en tekenen…….


ligt er alvast een mal klaar die het straks heel makkelijk maakt om de rozetten er op de juiste manier op te zetten.


Maar daarover later meer als iedereen zo ver is.

Een mens moet tenslotte niet alles prijs geven hè
……

Fijne dag

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Rennie zei

Goede voorbereiding is het halve werk toch. Ben benieuwd wat het resultaat is. Beterschap!

quilting Jeannet zei

Zo is het Wietske, een mens moet tenslotte niet alles prijs geven.......enne, Beterschap!

Ieke zei

Mooie puntjes! En ik ben nu al benieuwd naar je hexagon-banen!

Martine zei

Lief dat je dit tekeningetje op je blog zet ( lol ) moet binnenkort ook aan de rand beginnen .

Else zei

Mooie puntjes heb je leren maken van Juud!
En heel veel beterschap

Truus zei

Altijd handig iemand die voor jou uitrekent waar de rozetten komen.Scheelt een hoop gepuzzel!
Beterschap!
groetjes,Truus uit Drenthe

marion zei

wat een mooie blokken zitten er toch in de stonefields........wat een plezier om eraan te werken

Anny zei

Wat een mooie blokken zitten er toch in de Stonefields. Wat heerlijk zo' rekenwonder in huis. Hier is het meestal een gevalletje passen en meten. En... Welkom in de lappenmand. Uche, uche.

Evelyne zei

Mooi gelukt je Stonefields blok. Fijn dat Herman alvast berekent heeft hoe straks de hexagonnen geplaatst moeten worden.
Ik zie dat je het intussen ook te pakken hebt!
Beterschap en pas goed op jezelf.

liefs, Evelyne

KijkDaarIs zei

ach in de lappenmand..he bah..gauw beter worden.....ik ben meer van het lekkere strooien met gonnen..maar ja ik maak dan ook geen stonefields he..;0)

ria vogelzang zei

Beterschap hoor! En je boft maar met zo'n handige lieverd! Veel plezier met je prachtige blommetjes.
Groetjes!

Saskia Smit zei

Ik heb ook de wiskundeknobbel van DH ingeroepen. Ik moest een twee inch 8 point star vormpje printen. Alleen bij de naam al was ik de weg kwijt. Maar na een minuutje achter de computer kwan DH al naar beneden met het juiste printje. Eventjes getekend en Sas kan weer verder.