dinsdag 6 januari 2015

Lekker chillen…….

Maandag: wasdag!!
tenminste, dat was vroeger zo


Om 4 uur opstaan, met de hand wassen en spoelen in koud water, door de wringer en ophangen,



ik heb het allemaal meegemaakt in ons grote gezin van 8 kinderen.


Nu kan ik zomaar om 8 uur gaan zitten handwerken, wat een luxe.

Deze prachtige afbeeldingen had ik cadeau gehad van Veroniek, eigenlijk bestemd voor mijn Princess, maar ik wilde er ook één in de Stonefields.

Helaas waren de grote vlakken al gevuld.


Maar, als ik nou eens dit blok weglaat? Die vind ik toch lastig


En ik pak dit leuke lijstje?


Dan ben ik toch ook klaar? Oké, hij zit er scheef in, maar dat maakt me niet uit.
Hij zit er in en is mooi geworden.


Vanaf 1 januari zijn mijn beide dochters vrij op maandag. Heerlijk, we hebben veel contact en de foto's komen gestaag binnen. Valentijn van 3 jaar is erg selfsupporting. Zijn moeder hoeft echt niks meer te doen

Hij zuigt de hele keuken…..


En als zijn moeder eens poolshoogte neemt wat hij allemaal aan het doen is, heeft hij zelfstandig een cracker gepakt en voorziet zichzelf van broodbeleg.

Heerlijk kind.


Tot nu toe kwam Isabel zowel op vrijdag als ook op maandagmiddag bij ons spelen. Dit omdat de drukte op de crèche echt te veel voor haar was.
1 dag in de week ging ze, nu is het uitgebreid tot 2 dagen en dat betekent dat ze alleen op vrijdag bij ons komt.

En dat blijft zo!!!!
Maar, ze kwam toch langs gistermiddag samen met haar mams, gewoon voor de gezelligheid.

Isabel moet leren kruipen, maar daar heeft ze nog niet zo'n zin in. Wie weet, slaat ze deze fase gewoon over…….
We oefenen in ieder geval veel met haar


We liepen laatst in de kersttijd in Maastricht en ik zag dit beeldschone koffertje bij een bloemist staan.

Ik wilde het graag hebben maar Herman vond het onzin.

"Wat ga je er mee doen dan?" Altijd weer die zelfde vraag……

"Weet ik nog niet, ik zie wel. Maar hij is te mooi om te laten staan". 


Nou, mijn hexagonnen kunnen er prima is, bijna 130 heb ik nu en het begint op te schieten. De rest kan mooi mee naar Curaçao 


Ik wilde in mijn Stonefields

 iets Hollands


En iets Australisch. 

Susan had mij een hoop mooie stofjes gestuurd, ook voor de Princess maar ik vind dat er in ieder geval wel 1 stofje ook in de Stonefields moet.

Ben nog niet helemaal tevreden over de witte rondjes, dus dat verander ik misschien nog

Later……..

En ik zag pas gisteravond dat mijn driehoekjes naar binnen moeten in plaats van naar buiten.
Ook niet erg, er moeten 4 gemaakt worden geeft het patroon aan, dus de andere 2 worden andersom gemaakt.
Dat is nou het leuke van dit patroon…...


Vandaag staan er afspraken gepland, dus mijn luierdagje is weer voorbij.

Fijne dag

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

Jeanneke zei

Onze moeders deden aan een andere vorm van 'tobben met lapjes' :>)
Ik heb een keer met mijn hand tussen de wringer gezeten. Diezelfde hand werd door een prik met een quiltveiligheidsspeld Vlerk, waar ik heel wat mee af heb getobd; dat ouderwetse getob was dus wel minder gevaarlijk...
Fijne dag, groetjes,

Jeanneke.

Martine zei

Ben ook heel blij met mijn wasmachientje.

Floor zei

Waarom snappen mannen dat soort dingen nou niet..... dat koffertje, dat moèt je hebben, dat snap ik ook wel :-)
Eigenlijk kan je nooit doosjes en koffertjes genoeg hebben toch?

nadia zei

Jij gaat echt als een speer met al je projecten Wietske! En dat koffertje....ja ik ken dat gevoel, je kunt het gewoon niet negeren haha! Zaterdag was ik met mijn oudste dochter in Den Bosch en ik had al gezegd als we tijd over hebben gaan we even naar Wietske hoor" maar helaas, winkelen en tijd over hebben is geen goede combi. Volgende keer waai ik binnen hoor! Groetjes, Nadia

Johanna Faber zei

een blogje om van te genieten,
en ja de goed oude tijd! maar was hij wel zo goed!
Groetjes uit Zweden

Elza zei

Wat heb je weer een heerlijke dag gehad gisteren. Nu genieten van vandaag.

Anoniem zei

En zo'n leuk koffertje kan je altijd ook nog in de winkel gebruiken om er leuke lapjes in te leggen. Nooit weg zoiets. Gezellige dag en groetjes, Lenny

Marguerite zei

Koffertjes zijn altijd leuk! En helemaal met de inhoud die je er in hebt zitten.
Leuk hoor!

wilma oud zei

Zo hartelijk gelachen om je blog. En de vraag van Herman wat je met dat koffertje moet, oh meid, ik hoor hier niet anders, of de vraag: waar ga je het zetten? Maar ja, na 45 jaar huwelijk is dat wel zo. Je hebt dan al zoveel. Groetjes Wilma

marga zei

Maandag wasdag ik zie nog bv. de blauwe overals buiten aan de lijn met een beetje wind hingen er met een beetje fantasie allemaal blauwe bolle mannen aan de lijn.
Heerlijk toch dat er nu tijd is voor onze hobby.
Mooie blokjes ook.
Groeten
Marga

sylvia zei

ha, zo'n koffertje wil iedereen, daar hebben onze lieve mannen niet zoveel gevoel bij! Gewoon lekker doen........:)
groetjes, Sylvia
ps wat een grote meid al, jullie Isabel!!

Anita Vlijtige Handjes zei

Prachtige medaillons in zo'n gaaf koffertje......mooi!
Nog even en dan kunnen jullie heerlijk luieren.

Anny zei

Sweet memories! Zo'n wasmachine hadden wij op school nog op de opleiding voor huishoudjuffie! Ja, vroeger was wasdag een hele onderneming. Mijn 97 jarige moeder begon thuis als jong meisje ook om 4 uur met water pompen en was de hel dag in de weer met stijven en blauwen!