maandag 24 juni 2013

Mijn mannen in Maastricht



Nou ja, hoe gelukkig kunnen een opa en oma zijn als ze in een en dezelfde week al hun kleinkinderen zien.

Zagen we Fedde de afgelopen dinsdag uitgebreid, nu was het gistermiddag de beurt aan Laurens en Valentijn.

En ik had natuurlijk een missie

Ik zou immers de knieën van Laurens gaan bekijken.

Nou?

Ik heb ze niet gezien. want het was

AL LANG WEER OVER, OMA!!!!

de schoenen zijn schoon
geschuurd
met jif

Kom op jongens, help eens
even mee opruimen want we
vertrekken zo

We hadden afgesproken een hapje te gaan eten in de stad, ditmaal was cafe Sjiek aan de beurt, een heel gezellig eetcafeetje waar je met meerdere, voor elkaar vreemde, personen aan een tafel zit, en waar het goed toeven is voor een niet al te hoge prijs.

En terwijl middelste
de meter van geld voorziet

zet opa de buggy in
elkaar. Foei, waar is de tijd
gebleven dat die dingen met 1 druk
op de knop opengingen.

En oma? Wat doet zij toch altijd als iedereen het zo druk heeft?

 Zij verkent de
omgeving.


Persoonlijk vind ik het logo en de sfeer van dit eetcafeetje heel bijzonder en relaxed. Geen gehaast, rustig op je beurt wachten, je verzint maar iets om je tijd door te brengen


Wij hadden gelukkig genoeg afleidingsmateriaal bij ons, want wachten is voor kleine jongens van 2 en 6 jaar toch altijd een beetje een probleem.



Het was heerlijk en bijzonder gezellig.

Maar jullie zijn natuurlijk wel heel benieuwd wat ik allemaal gedaan heb het afgelopen weekend. We hadden verder geen afspraken dus ik kon productie draaien, heerlijk.

De smalle rand is af
maar moet nog wel
in elkaar

de engel van de Jules
is af

let voor de
aardigheid

op het verschil!!!

Deze Jules heb ik ruim een jaar geleden gemaakt, eigenlijk mijn allereerste werkstuk waar ik mee begonnen ben. Ik wist eigenlijk helemaal niet hoe het allemaal moest, en deed maar wat. In die tijd deed ik alles met flisofix.

de volgende rand
van Fabric Wonderland

is gesneden en
ligt klaar, 8 moet
ik doen

nog snel even het
eerste blok gedaan

en de flying geese er
aan


Ook hier bij ons breekt een rustige periode aan, cursussen stoppen, kinderen gaan op vakantie, ik neem deze week afscheid van mijn vrijwilligerswerk. Kortom het wordt hier in huis wat stilletjes (:)  en dus zal er ook niet zoveel te vertellen zijn.

Mijn lief en ik genieten altijd enorm van deze tijd, hij werkt gewoon door want iemand zal het fort daar in het Eindhovense toch moeten houden.

Maar lege werkplekken, geen files en geen vergaderingen brengt ook met zich mee dat het niet zo erg is om af en toe eens iets voor jezelf te doen, in dit geval voor de winkel natuurlijk. Achter de schermen zijn we natuurlijk al druk bezig, maar voorlopig zit er nog geen echte druk op de ketel.

Middelste vroeg ons gisteren wat voor sfeer wij graag in de winkel 
"zouden willen hebben."


Nou, als het zoiets zou kunnen worden met overal heel veel quilts, zou ik heel gelukkig zijn.

Jullie zullen het dus even zonder hele-regelmatige-bijna-iedere-dag- blogjes moeten doen, maar ik meld me uiteraard als ik iets leuks te vertellen heb.

Fijne dag en een prettige hopelijk mooie zomertijd gewenst

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Atelier Hartendief zei

Nou Wietske, je bent goed bezig! Van alles afgemaakt en je applicatie is nu schitterend! Zelf merk ik het ook met mijn nieuwe BOM, dat ik steeds minder (eigenlijk geen) flisofix meer gebruik, steeds meer kleine naadjes, needle turn en dubbelzijdig!
Quiltze!

Groetjes Marijke

Jet en Zus zei

Je winkel wordt vast helemaal te gek!

Kan niet wachten!

Groetjes Anita

Sonja- Sezoentje zei

Heel veel plezier met de voorbereidingen, geniet van elk klein dingetje op je pad.
Heel veel liefs, Sonja

Berna zei

Helemaal niet erg dat het wat rustiger wordt want je hebt wel iets heel leuks in voorbereiding hoor! Dus hoezo rustig eigenlijk? Mooie dingen ben je mee bezig en een heerlijke zaterdag met de jongetjes gehad. Top!

Annelies zei

Ja, het zal op meerdere blogs rustig worden. Even genieten van de zomer (hoop ik).

Lida zei

Je steekjes zien er echt weer prima uit en je hebt duidelijk weer genoten Oma! Gezelligheid alom dus en nu lekker wat rust en ruimte, geniet ervan en ik hoop ook op wat zon! Groetjes
Lida

Suuske zei

Heerlijk, alles op een lager pitje, geniet er van!
Wij zien je blogjes vanzelf wel verschijnen.

Fijne dag!

Sis Voorn zei

Fijne zomer, Wietske !

Heleni zei

Dat sfeertje wat je in gedachten hebt voor je winkel, spreekt mij ook aan Wietske. Ik zie het al helemaal voor me, geweldig.
Je werk ziet er erg leuk uit. De handjes van de engel zien er wel veel beter uit hè.
Groot gelijk dat je het bloggen wat minder gaat maken want je hebt nu wel even wat anders te doen. En....het kost veel tijd.
Succes en plezier met alles.

gr.Heleni

Marguerite zei

Leuk om het verschil te zien tussen nu en een jaar geleden.
Zijn alle cursussen dus niet voor niks. We kunnen wel denken dat we het wiel zelf wel uit kunnen vinden. Niet dus hahaha...
Oh wat een gave sfeer wil je je winkel geven.Heerlijk dagdromen mag nu. We gaan allemaal op een laag pitje, want we willen de tuin in. Zal het er nog van komen dit jaar??
Voorlopig blijft het weer voor binnen tussen de lapjes.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Je bent een goede leerlinge Wietske!!!
Oh,dat sfeertje!!!! Zal ik dan maar verhuizen naar het Brabantse?
Succes!!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

Judith zei

Wietske, ik ga je missen met je bijna dagelijkse verhaaltjes! En het verschil in werk is enorm. Geniet van al je bezigheden.

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer genoten van je blog post, al is het nu al in de avond voor ik dit lees.
Het weekeinde was weer gezellig, en je werkjes ook weer prachtig mooi.
Rustige tijd, geniet er van, als je eenmaal met de winkel bezig bent, vliegt de tijd.
Mooi zitje zo voor de winkel hoor.
Groetnis Annie

wilma oud zei

Ga lekker genieten van de z.g.n. rust (want je bent toch steeds bezig). De sfeer die in je winkel gaat komen, zal me zeker aanstaan. Groetjes Wilma

Wilma zei

Hoi Wietske, dat sfeertje ziet er helemaal leuk uit. Ik ben zo benieuwd naar je winkel.
succes met de voorbereidingen.
Wat een mooie ronde quilt wordt dat, nog niet eerder zoiets gezien.
De engel is prachtig! Leuk dat bedeltje aan haar tasje, doet me denken aan de dag dat ik jou,je zus en vele leuke quiltsters ontmoette :O)

Annelein zei

Die sfeer is helemaal geweldig... Geniet heerlijk van deze periode... ook al zal de nieuwe winkel de nodige aandacht vragen...

Leuk dat je reageert op het berichtje over de meiden. Op je blog had ik al gelezen dat jullie regelmatig op dit prachtige eiland komen.

Wij zijn er nu twee keer geweest. We hebben wel plannen om te gaan...

Succes met alle voorbereidingen en vooral, naast het geregel, ook maar veel genieten van het opzetten van je eigen zaak.

Een droom van velen van ons...

Quiltprinses zei

Hey Wietske,

Ik heb je gevonden! Leuk blog en leuk dat we kennis gemaakt hebben. Succes met alle voorbereidingen.
Groeten uit Staphorst!