maandag 17 juni 2013

Belofte maakt schuld





Gisteren beloofde zusje dat ze direct wilde gaan beginnen met het eerste lapje van de Dear Jane, en ze heeft woord gehouden.



Ze vroeg mij alleen wel of ik aan jullie wilde vragen hoe jullie al die kleine malletjes bewaren.

Een paar weken geleden zat ik een weekje in Frankrijk en daar ontmoette ik Anita. Zij woont sinds kort in Frankrijk en ze was een dagje op bezoek bij Monica en Guus.

Zij had de Jules (voor haar de Sjors) bij zich en daar was ik helemaal weg van. Niet alleen omdat ze hem had verkleind tot 75%, maar ook omdat de kleuren lichter waren waardoor hij een hele frisse uitstraling heeft.



Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik ook begonnen met de Jules en ik heb nu 10 maanden af, waarvan dit er eentje is


En zusje vorige week ook een deel heeft gemaakt


Ik heb besloten om de delen op ware grootte niet tot een geheel te maken maar allemaal apart af te werken zodat ik straks mooie paneeltjes heb in de etalage..

Gisteren ben ik begonnen met het eerste deel in verkleinde vorm en met zelf geselecteerde kleuren



Vandaag zal ik een heel eind komen temeer omdat ik afgelopen zaterdag bij de Quilthoeve deze prachtige stofjes heb uitgezocht. Samen met de donkere kleuren die ik al heb zal dit een prachtig geheel gaan vormen.


Misschien kan ik jullie morgen al iets laten zien.

Heerlijk naar buiten vandaag!

Fijne dag

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Judith zei

Die mallen bewaar je niet! Elk blokje wordt getekend, pfft dat valt tegen. Leuk hoor je Sjors. Jij naar buiten en ik naar kantoor. Ook leuk, en anders kan ik straks niet bij je shoppen.

GREETJE zei

Hoi Wietske,
Je zusje heeft weer een mooi project onderhanden.
Ik bewaar de malletjes in een mapje van de HEMA
met klitteband en je kunt het in de multomap bewaren
Fantastische stofjes heb je weer gekocht!
Fijne dag vandaag

Nellie zei

Nou je zuster heeft er wat moois van gemaakt prachtig en wat een mooie stofjes heb je gekocht
fijne dag

Noa zei

ik heb en bewaar geen mallen omdat ik het uitprint op paperpiecing en zo maak ik mijn dear jane

KijkDaarIs zei

de malletjes bewaar ik ook niet ...want ze zijn allemaal verschillens!!..daarom werk ik ook met freezerpaper....
wel knap dat je zus gelijk al een blokje klaar heeft!!!
Je Jules wordt ook leuk..en dan nu ook nog een mini...;0)
Fijne dag..

Ieke zei

Wat een mooi blokje! Voor veel blokjes gebruik ik een liniaal & rolmes om de driehoekjes te maken. Maar als ik incidenteel eens een malletje maak (met freezerpaper voor de applicatiestukjes of met paterno voor rechte stukjes_, gooi ik dat vaak gewoon weg. Ben niet zo van het bewaarderige.

Rennie zei

Leuk dat je je Jules voor je etalage gaat gebruiken. Zo zie je maar dat in de loop van de tijd het doel van een quilt kan veranderen. Ik heb gehoord dat je enorm hebt genoten van de presentatie van Juud. Ja dat kan ze als geen ander. Reken er maar op dat ik straks bij je langs kom. Heb je al enig idee wanneer dat zal zijn? Volgens mij moet jij stuiteren van nieuwe energie. Hetzij je gegund hoor en fijne dagen!

Wietskes Quilts zei

Ha Rennie,

dank je wel voor je lieve berichtje. Ik stuiter inderdaad behoorlijk momenteel, maar lig af en toe ook wel wakker hoor....
Als je al het nieuws wilt weten kun je het beste het kopje breaking news aan de rechter kant even lezen.
groetjes
Wietske

Marguerite zei

Wat een prachtige stofjes.
Wat moet dat heerlijk zijn om niet alleen stofjes te kopen voor "de heb" maar dat je nu voorbeelden aan het maken bent voor straks in je winkel.
Ohhh wat lijkt me het spannend echt een droom van velen van ons. En jij doet het gewoon. Helemaal super!!
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Leuk hoor, een opleving van dear jane, ik moet hem toch maar afquillten. Ben haar mus aan het borduren, ook veel werk en ook heel erg leuk. X Liesbeth

Anoniem zei

Ik bedoel dus dat ik de dear jane aan het borderen ben he... haha

Sis Voorn zei

Hah, blokje 1 van de Jane...super !
Ik werk met scheurvlies, dus niks geen malletjes over....

Irene zei

Eigenlijk bewaar ik vooral stukken paternoplaat, als het ztukken zijn waar ik op een later tijstip nog andere, kleinere mallen uit kan halen. Paieren mallen gaan de vuilnisbak in.
Vreselijk leuke lapjes heb je weer gekocht.

Groetjes, Irene

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je mooie lapjes gekocht. En wat een moed om de Jules weer opnieuw in kleiner te maken. Gelukkig heb je lekker veel steun en hulp van je zus. Die is trouwens gelijk goed van start gegaan met Jane.
Fijne dag verder, Joke

Anoniem zei

Mooie stofjes en mooi blok van zusje.
Mijn malletjes maak ik van paterno of plastic van geschenkdoosjes.Daarop schrijf ik van welke quilt en de maat op en bewaar ze in zakjes van bijv.kaarten met sluiting en dat gaat in een hoes in de multomap met stofjes waarvan de quilt gemaakt is.En sommige mallen gebruik ik ook weer voor een andere quilt.Mijn quilts zijn niet zo heel groot,op een enkele uitzondering na.
Succes en pas op dat je niet van het balkon afstuiterd!
groetjes,Truus uit Drenthe

Heleni zei

Je gaat lekker he Wietske. Leuk idee om de blokken straks voor je etalage te gebruiken.
En malletjes bewaar ik in een doosje tot het project klaar is en dan gaan ze met veel plezier de prullenbak in...

ria vogelzang zei

Goed hoor, het eerste Sjaantjesblok! En mooi geworden!!
Ik bewaar alleen de paternomalletjes voor een eventueel volgend blokje.En ik sorteer ze dan op vierkanten, driehoeken, rechthoeken en andere vormen. En dat werkt wel heel goed, vind ik.... :)
En nu snel eens lezen wat je breaking news is...... (heb ik toch totaal gemist.......)!
Liefs, Ria.

ria vogelzang zei

Nog even een p.s.je....: WOOOOOOOOOWWWWWW!!!!!!!
Van harte met je plannen!!!!
Tjonge wat een onderneming!! Heel veel succes hoor!!!1

Saskia Smit zei

Wat een snoepjes die nieuwe lapjes. En wat goed dat zus al met Jane is begonnen.

Françoise zei

Waarom zou je de malletjes bewaren? Je hebt 10 keer sneller nieuwe gemaakt voor een volgend, ook weer uniek blok.

Wilma zei

Hoi Wietske,
Wat een mooie stofjes heb je gekocht, snoepjes!!!
Zusje is goed bezig zeg, helemaal enthousiast. Kan ook niet anders na zo'n dag. Mooi blokje geworden.
Ik bewaar ook geen malletjes, ben je mal, gewoon lekker weggooien. No stress!
Leuk idee om je quilt in verschillende delen te doen.
Groetjesss
Wilma