vrijdag 29 september 2023

Eerst maar eens even de was ophangen…..

 We hadden het er maar druk mee de afgelopen dagen. Afgezien van de administratie en organisatie van nieuwe cursussen en workshops maken we stukje bij beetje het dakterras winterklaar. Iedere keer weer een zomerbloeier opruimen, bladeren vegen en vooral bijhouden, hebben we ook al het houtwerk, het glas in lood en de ramen gewassen. 

Daar tussendoor kon ik gelukkig ook nog buiten handwerken en maakte ik het eerste stukje van de waslijn van Beatrix Potter af. Kantje aan de broek, knijpers borduren….. te leuk om te doen.


Ook de breiende muis is helemaal klaar. Kopjes er om heen om het geheel af te maken.


En de laatste van 9: de kleermaker is ook helemaal klaar. En ik maar denken dat dit de makkelijkste was maar juist deze muis was misschien wel het moeilijkst van allemaal. Zo veel borduurwerk. Maar nu ben ik tevreden. De achtergrondstof met alle spelden


En de schaartjes die er om heen komen. Een leuk klusje voor tussendoor in de winkel vandaag en morgen


Wat ga je vlug, hoor ik dan. Stiekem moet ik bekennen dat ik de afgelopen week een halve nacht heb zitten handwerken. We zijn ontzettend hard aan het repeteren met de mis van Haydn die we op 18 november opvoeren. De muziek blijft maar in mijn hoofd zitten.  En dan is de enige remedie om maar te gaan zitten handwerken. Dat geeft rust…….Het wordt echt een prachtig concert waar we ons ontzettend op verheugen. De verkoop van kaarten is gestart en natuurlijk hopen we op een bomvolle kerk.



Nog een paar dagen en dan is het oktober en komt deel 9 van “The secret garden” van Sarah Fielke uit en richt ik me daar eerst weer op. 


We zijn vandaag en morgen op de gewone tijden open tussen 10.00 en 16.00 uur. 

Fijn weekend

Groetjes

Wietske

,