zondag 31 mei 2020

Hieperdepiep hoera......

17 werd onze Saar vandaag en och, we dachten er eigenlijk pas vanmiddag aan.

Maar toen kwamen we dan ook wel in actie.
"Zullen we vragen of Isabel een beschuitje komt smeren om het te vieren?"

Kunnen we gelijk even bijkletsen met haar mama, en Isabel vindt het heerlijk om af en toe zonder haar kleine zusje bij ons te zijn.

Of we ook papier hadden want er moest een slinger en een kroon gemaakt worden.


Het gekleurde papier zijn we even kwijt, maar Saar vond dit ook prima en samen maakten we de mooiste slinger en kreeg ze een kroon op haar hoofd.
Zingen voor haar dat deden we ook nog.

Poes bleef gewoon in de mand, en sliep door.
17 is oud en dan heb je echt niet zo'n zin meer in al dat gehannes.

Ik kreeg er een soort heerlijk "Jip en Janneke" gevoel bij.


Alles kan Isabel zelf. 

Aardbeiden spoelen en met een stomp mesje in stukjes snijden. De beschuit werd met uiterste precisie gesmeerd.

We genoten en het blijft altijd moeilijk voor haar om afscheid van ons te nemen.


Vrijdagmorgen kwam Joke uit Zeeland met haar dochter. 

Aan vrijwel alle projecten die wij doen in de winkel doet ze mee en nu liet ze maar liefst 2 prachtige quilts zien.

"Beyond the Porch" van Natalie Bird


En "The Happy Days" van Sarah Fielke. Helemaal met onze stoffen en de strepen in de randen zoals Sarah het eigenlijk bedoelde.

Zo ontzettend mooi en zulk prachtig quiltwerk.....

Echt schitterend


We zijn blij want "Beyond the Porch" blijft logeren.

Herman heeft al even gekeken of hij in de winkel kan hangen en volgens hem moet het lukken.

Even de ladder erbij één dezer dagen. Woensdag hangt hij wel en kunnen we hem bewonderen.


Dubbel plezier vanmorgen. 

deel 5 van "Growing Wild" van Sarah Fielke kwam binnen.

Het middenstuk wordt verder opgevuld.

Ik ben nog niet zo ver, pas bij deel 1, en mijn handen jeuken om er mee aan de slag te gaan.


Maar ik ben eerst bezig met de nieuwe Bom van Susan en deel 1 is bijna klaar.


Vanmorgen kwam het tweede deel ook binnen en ook meer details hoe ze de top verder gaat opbouwen.


Maar daarover later meer.
 Mij eerst hier maar even mee bezighouden.


Morgen de lange rit naar het Noorden. 

We vertrekken maar op tijd zodat we onderweg een paar keer kunnen stoppen.
Meestal slapen we met dit soort lange ritten in een hotel maar dat is me nu nog even een brug te ver.

Broers en zussen ontmoeten... ik verheug me er enorm op

al zal het ook een beladen dag zijn. 

Voor het eerst zonder onze grote oudste broer.....

Gelukkig kunnen we elkaar in een grote tuin ontmoeten, het wordt volgens mij prachtig weer.

Fijne avond en slaap lekker

groetjes

Wietske