zondag 22 maart 2020

Zondag.......

Maakt het nog enig verschil op wat voor dag je je blogjes schrijft?

We moeten er even aan wennen dat iedere dag op dit moment voor ons hetzelfde is en dus heb ik iedere dag wel een momentje over om te schrijven.

Bovendien merk ik dat het blog erg veel gelezen wordt, dus blijkbaar voorziet het in een behoefte.

En ik vind het nou eenmaal leuk om het met jullie te delen.

Helaas voor Herman zijn de koorrepetities en het zingen in de kerk helemaal stopgezet. 
Zelfs de hele paasweek is gecanceld en dat vindt hij toch wel heel erg jammer.


Voor veel Nederlanders, vooral die met een gezin en werk is de zaterdag en zondag toch een beetje een vrije dag.

Groot is onze verbazing als we de foto's voorbij zien komen van de uitstapjes - makende gezinnen op het strand, in Amsterdam en wie weet waar nog meer.

Ik erger me er echt heel erg aan en wat mij betreft mag er veel strenger opgetreden worden.

Zeker voor de mensen die zich inzetten om zieken te redden uit dit verschrikkelijke drama moet dit wel een heel surrealistisch beeld zijn.


Deze foto vind ik er goed bij passen.....

"Mensen blijf in je eigen bubbel. Loop een rondje, doe je boodschap en blijf verder gewoon thuis".


Misschien moeten we het elkaar nog maar eens in Jip en Janneke taal uitleggen wat het Corona virus inhoudt.

In ieder geval is het een leuk verhaaltje voor de kleintjes.




Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken over het gedrag van ons en onze kinderen.

Fedde en Pepijn in Gouda:
Dit ziet er heel eensgezind uit en zo zal het echt niet altijd zijn, maar ook zij komen niet verder dan hun eigen tuin.

Zo lief gisteren.
 Keurig op de bank, elk aan een kant van hun moeder met de opa's en oma's face-timen.

Voordeel is natuurlijk dat je even rustig met hen kunt kletsen over wat hen bezig houdt.
We genieten er enorm van.


Koen vermaakt zich op het terras, al verlangt hij denk ik wel naar een flinke bui zodat hij weer een schoon veld heeft om op te tekenen.

Zijn grote broers mogen wat meer op de computer, hun ouders knijpen een oogje toe.



Bij Isabel thuis wordt een uitgestelde verfklus opgepakt en samen maken ze er iets moois van.
Wat is er nou leuker dan dat je er eerst zelf even een tekening op mag maken.

De kamer wordt wat anders ingedeeld zodat de moeder een eigen plek heeft voor haar computer.
Iets rustiger kunnen werken is wel handig.


Wij lopen ons inmiddels bekende rondje en doen onderweg even de boodschappen.


We kopen veel bloemen om onze bloemist te steunen. 

We zijn nu natuurlijk veel boven in huis dus we kunnen er veel meer van genieten.


Kaarten voor de kinderen kopen we ook, zodat we af en toe een kaart kunnen sturen. 

We face-timen regelmatig zodat we elkaar toch kunnen zien, maar elkaar opzoeken is er niet bij.


Voor mijn personeel heb ik inmiddels passend werk gevonden. 

Hij mag dat ook boven op mijn kamer doen, maar dan hebben we wel ieder onze eigen koptelefoon op.

Onze muziekkeuze ligt erg ver uit elkaar en op deze manier blijven ook wij in onze eigen bubbel.


Het blok is af. 
Een hoop werk maar ik ben er blij mee.
Wel wat rondjes achterwege gelaten hoor, dat wel. Sarah is er dol op. Ik ook maar dan moet het wel netjes worden.


Marina is ook goed bezig met het doorquilten van de deken voor Suze.
Haar naam staat er inmiddels op dus geen twijfel mogelijk dat hij voor haar is......


Ik krijg veel foto's binnen van deelnemers aan verschillende groepen. 
Morgen zal ik wat laten zien.

Ik krijg veel verzoekjes om mee te doen aan van alles en nog wat via FB.

Helaas, dat doe ik niet. Ik zou er dagwerk aan hebben......

ik houd me vooral rustig en concentreer me erop om niet ziek te worden.

Fijne zondag allemaal en blijf in je eigen bubbel!!!!!

groetjes

Wietske